Opbouw HK450gt

Vandaag mijn 2e pakje binnengekregen, na slechts 10 dagen! Nu moet ik nog wat klein spul, reserve onderdelen, en natuurlijk de lipos en lader nog kopen en dan kan ik vliegen.

Pakje bevat 2 servo's voor de staart, gyro, motor (3550kv), balljoint tang, 40a esc, en de usb controller daarvoor!

Moet ik het best de gyro nu laten vollopen met lijm uit een lijmpistool?

foto's:
2d1qsccs2rp6pg5bejry.jpg

52eeqfcgjqixx98529qc.jpg

o6jm4cq94oasd6fjby4e.jpg

l6282h5nl2789aj4mxjw.jpg

Straks inbouwen en plaats zoeken voor de kabels, die ik trouwens wil "sleeven" met van dat zwart omhulsel, staat veel netter.

Da's vreemd.. Enige wat je kunt doen is de 2 printplaatjes die op de hoofdprintplaat zit even verstevigen met een druppel hotglue. Verder onder de hoofdprintplaat op elk hoekje wat dubbelzijdig kleefband zodat de boel blijft zitten. Maar de bij de laatste leveringen van deze gyro is dat al gedaan. Dus je kunt hem even opmaken om dat te controleren. En dan zou ik er verder niks aan doen..

Bij sommige gyro's zit er wat speling in de opbouw van de sensors
dat zijn die twee opstaande plaatjes

sommigen lieten hem vollopen met een soort kit achtig materiaal, om zo alles een beetje tegelijk te laten resoneren.
hotglue lijkt me sterk, dan zit alles helemaal knetterhard tegen elkaar...

Zolang de platen onderling niet van elkaar kunnen bewegen, zou er geen probleem mogen zijn..
dus evt een drupje her en der, maar je moet ook weer opletten geen valse contacten te gaan maken op de printplaat zelf
garantie is wat moeilijk als hij vol zit

O ja, op ebay hebben nog een tijd versies met een bout erin rondgezworven voor het gewicht.
behoeft geen uitleg dat dat niet hoort :mrgreen:

Zo ziet het er nu uit, esc moet ik nog eens bekijken, maar dit komt het mooiste uit met de draden, opzich wel een gevaarlijk plekje :p

Ontvanger zit mooi stevig:
k1lcs775bsi0f4y1flta.jpg

gyro
s5ajnqmr9c39jrbxjhm7.jpg

Plaatsing van de esc, nog ff goed vastzetten met spanbandjes!
6wisp2m6h9l6mrel69sr.jpg

Hoe moet ik trouwens de servos, gyro enz aansluiten op de ontvanger?

Heb een Spektrum AR6115e ontvanger met als kanalen:
Aux 1
gear
rudder
elev
aileron
throttle
en de bind

Dat lijkt me een indeling voor vliegtuigen.

Geen idee of dat uitmaakt, de zender stuurt als het goed is gewoon zijn eigen kanalen uit..
Ik dacht dat spectrum dezelfde kanaalindeling gebruikt als futaba?
Die gebruikt het volgende:
1 ail
2 ele
3 throttle
4 gyro, servodraad
5 gyro, pulsdraad
6 pitch, oftewel tweede voorservo. 1 en 6 maakt niet uit, dat kun je eruit reversen.

google zegt: gyro goes to rudder, gyro gain signal wire goes to gear, and pitch goes to aux 1

Aux 1 = pitch Voorste servo L of R
gear = enkele gyro draad?
rudder = volle gyro draad
elev = achterste servo
aileron = servo L of R vooran
throttle = esc
en de bind

hey,
ik zie dat jij je ontvanger gestoken hebt op de plaats waar ik hem voor het eerst stak, alles ging goed, tot ik gas gaf. al mijn servo's gingen weg en weer. en dat kwam omdat mijn ontvangertje dus te dicht bij de motor lag, en de motor gaf storing. en heb dan mijn ontvanger verder van de motor gemonteerd, en alles werkte dan perfect

Waar heb jij die dan gemonteerd? Dit is zo'n beetje het verste dat ik kan gaan van de motor, aangezien ik al in gedachte had dat het wel eens zou storen.

Bij mij ligt mn ontvanger op hetzelfde plekje, geen problemen.
bij de 250 hetzelfde.

mn sensor voor de 3g (en vroeger de gyro zelf) zit bij mij alleen aan de andere kant van de staartboom (dus op zn kop) met een klittebandje erom

ik hou ervan als alles zoveel mogelijk uit zicht is :mrgreen:

Yep, ontvanger ook op die plek alleen heb ik het draadje van de ontvanger naar buiten gericht en de stekkertjes naar binnen..

ik heb de antennes onder/naast de ontvanger langs naar achter geleid, en beide antennes onder 90 graden aan de tail boom struts vastgezet (die schuine stokkies onder de tailboom)

Ah ok. Mijn orange receivers hebben maar een korte antenne. Dus daar kan dat niet mee. Zodoende de receivers omgedraaid. Werkt prima.

Iemand hier ervaring met het inkorten van servodraden? Zijn namelijk VEEEEEEL te lang, dus wil ik een setje connectoren op ebay bestellen (futuba, jr maakt dat wat uit?), dan kan ik de kabels mooi inkorten en heb ik niet zo'n chaos aan draden.

Ik heb het teveel gewoon boven de ontvanger naar binnen gefrommeld, en met een tywrap vastgehangen.
Gaat goed, en als je ooit eens besluit de kabels anders neer te leggen zit je niet meteen met te korte kabels

Wat ik ook wel eens doe
Ik sleeve al mn kabels apart
Je kan een kabel natuurlijk ook dubbel de sleeve induwen, dan kun je inkorten zonder dat je hoeft te knippen

Back