Hype Wow.....! hotliner

nou vandaag ook ff in de mist met de wow gevlogen en ja gaat wel aardig maar weten jullie ook als de motor 4cel aankan?

gr
 
qua motor zou ik het niet riskeren.

Wanneer je de orginele regelaar erin hebt zou ik het ZEKER niet doen, die wordt al bloedheet met 3 cellen...
 
he
ik heb er een 60amp regelaar in dus dat komt wel goed zijn is verder geen info over de motor?misschien kan ik nog wat kloten met de prop anders

gr
 
[QNormaal is de esc al met brake geprogrammeerd geleverd, blijkbaar de uwe nog niet maar geen nood, zie hier RCLine Modellbau Forum - Hype Wow
naar Alexis van 29-7-10, ik heb het gedaan en het werkt perfekt.
:onweer:
Ik krijg de motor niet aan de gang, als ik batterij aansluit ook geen biep v/d regelaar. Alle andere servo's doen het wel. Truukje van hierboven ook geprobeerd en niets?
Vergeet ik iets te doen?:(
 
[QNormaal is de esc al met brake geprogrammeerd geleverd, blijkbaar de uwe nog niet maar geen nood, zie hier RCLine Modellbau Forum - Hype Wow
naar Alexis van 29-7-10, ik heb het gedaan en het werkt perfekt.
:onweer:
Ik krijg de motor niet aan de gang, als ik batterij aansluit ook geen biep v/d regelaar. Alle andere servo's doen het wel. Truukje van hierboven ook geprobeerd en niets?
Vergeet ik iets te doen?:(

Zit je stekker van je regelaar niet op het verkeerde kanaal? of miss omgedraaid?

Heb ook eens zoiets gehad...... (dat ik dus de stekker verkeerd had zitten)

Grt
 
hallo
nou vandaag gevlogen met een zippy 4cell 2200 en geen enkel probleem met de motor die wordt handwarm met een 10*6 camprop

gr
 
Vandaag terug naar de winkel geweest en ze hebben nagezien, het is de motor die niet werkt:rolleyes: zo kunnen we nog lang de werking van een regelaar ontleden:onweer::onweer::onweer::D
 
Ik heb een nieuwe romp mogen kopen, beetje schade gehad.
Waarmee kan ik het kunststof motorhuis het beste aan de romp lijmen?
Ik kom niet verder met Googlen.
Dank

Joris
 
hype wow

Beste had jij ook onderdelen over na het bouwen . zoals die papieren driehoekjes en dat depron kegeltje en wat vijsjes of deed ik iets fout :-)
Na een tweetal uurtjes knutselen en programmeren eindelijk vliegklaar.
910gr zwaar incl. 3S 2150mAh Lipo
Nu wachten op wat betere condities voor de maiden.

Een paar opmerkingen :
Het schuim is bijlange na niet zo stevig als dat van m'n Easyglider, ook de kwaliteit van de afwerking is slordig, vooral de lijmnaden zijn niet om aan te zien.
Ik heb m'n antenne niet in de carbon buis van de staart gelegd, maar buitengebracht en op de rug van de romp naar achter gelegd.
Super-makkelijke montage, geen lijmwerk, enkel een kruisschroevendraaier volstaat.
De stickers waren slordig gestanst en geven de kist eigenlijk een nog goedkopere uitstraling vind ik.
Veel ruimte in de romp, alles past er netjes in met ruimte over.
Ik maak me zorgen over de stevigheid van de vleugel-romp verbinding. De schroeven die het allemaal bij elkaar houden, worden in de kunststof gedraaid. Ben benieuwd hoe dat zal houden na een vlucht of tien.

:?::?:Nog een vraagje : heeft er iemand al gegevens over optimale uitslagen ?

Zoals beloofd hier wat meer beeldmateriaal.

Inhoud van de doos :
20100618_6768.jpg


Zoals al door anderen gesignaleerd, verfrommelde vleugeltips :
20100618_6769.jpg


Chinese massaproductie = slordige lijmnaden :
20100618_6770.jpg

20100618_6775.jpg


Carbon stringers in de romp :
20100618_6777.jpg


En in de staart :
20100618_6778.jpg


Ik hou van goed kabel-management dus met een paar klodders smeltlijm heb ik de romp ingericht. Hier de ESC netjes met de koelvinnen in de binnenkomende luchtstroom gelijmd :
20100619_6763.jpg


In het veld steeds weer die zwakke stekkertjes in de ontvanger pluggen is een pijn in de a**s, daarom heb ik lekkere stevige verlengstukjes gemaakt, dat werkt makkelijker :
20100619_6762.jpg


Een klodder smeltlijm om de kabeltjes van de vleugel in bedwang te houden, anders moeten die er bij het monteren van de vleugel steeds ingepropt worden :
20100619_6765.jpg


Het afgewerkt resultaat, ik heb dan toch maar een aantal stickers gekleefd, had geen zin om te gaan spuiten :
20100619_6766.jpg


De onderkant wat contrastrijker gemaakt :
20100619_6767.jpg


Gegroet,
Tom
 
Ik heb gisteren ook mijn nieuwe WOW ingevlogen, moet zeggen vliegt super maar ben over de afwerking niet te spreken. Denk dat ik de stikkers er afhaal en hem dan helemaal opnieuw style . Ben nog uit aanhetzoeken welke primer en wil ook de punten aan eind vleugels verstevigen met een laklaagje 2 componeten lijm.
 
Welke capaciteit accu kan ik het beste gebruiken? 3S 2200 mAh?
En welke regelaar en servo's raden jullie aan om de standaard spullen mee te vervangen?
 
Is die van jou al weer gefixt? 't Was een lastige breuk.....:p

Nope, ligt nog lekker in de hoek stof te happen... Eerst de Climaxx even afmaken , daarna de Hype weer klaar maken. Weet wel al hoe ik hem ga repareren: staartstuk er weer aan lijmen en vervolgens wat koolstof staaf in de wand aanbrengen.

Groet,

Jacob
 
Hoi,

Ik heb naar aanleiding van o.a. deze topic de hype wow ook besteld. Als het allemaal goed gaat komt de vliegert dit weekend binnen. Nu lees ik hier iets over differentieren? Kan iemand me in jip en janneke taal uitleggen wat dat is? Ik vlieg pas sinds kort.

Bij voorbaat dank.
 
Om door het uitslaan van de rolroeren voor het negatieve giermoment te compenseren, moet een een rolroer differentiatie worden geprogrammeerd. Een negatief giermoment ontstaat doordat bij een gelijke uitslag naar boven en beneden de weerstand van het neergaande roer groter is dan van het opgaande roer. D.w.z. dat daardoor bij een door rolroeren ingeleide bocht de weerstand van de ene vleugelhelft groter is dan dat van de andere.
De weerstand van de vleugelhelft in de binnenbocht, dus daar waar het rolroer omhoog staat, is dan lager dan dat in de buitenbocht.
Hierdoor ontstaan elkaar tegenwerkende krachten waardoor een vliegtuig moeilijk in een bocht te brengen is en het daardoor nogal onvoorspelbaar of "hoekig" vliegt. Door verschil aan te brengen tussen de opgaande- en neergaande slag van het roer kunnen de krachtverschillen worden geneutraliseerd.

Lyckele
 
Bedankt voor de uitleg. Duidelijk verhaal. Toe passen / in stellen zal wel weer wat complexer worden.

Thanks.
 
Back
Top