De titel van dit topic is gewijzigd vanwege de richting die het topic nam. Het eerste deel gaat over de burst van een ESC waarna de aap uit de mouw komt bij post 24. Hierna gaat het topic over de benodigdheden voor het bouwen van een RC Dragracer
Beste allemaal en vooral de electronica en electro jongens,
Op iedere esc of in ieder geval in de handleiding kun je de spec`s vinden van een ESC.
Het is me duidelijk dat je spec`s moet bekijken en de combinatie met je motor moet kloppen. De esc groter dan de motor.
In meerder topics over verschillende soorten ESC`s heb ik gelezen dat fabricanten soms erg overdrijven met de maximale prestaties van hun ESC`s en soms ook motoren.
Inmiddels heb ik mijn middelbare school kennis over electra sommetjes weer wat opgehaald maar ik zal nooit een echte electro crack worden en ga ook niet roepen dat ik er alles van begrijp.
Wel weet ik dat we in de jaren `90 met een boomcar rondreden en dat we gigantische condensatoren gebruikten om het tekort aan "stroom" op te vangen als de versterkers de koplampen deden flikkeren.
Zoals in de titel van dit topic al aangegeven vraag ik me af of de maximale burst bij een ESC (mede) bepaald wordt door de condensatoren die er op zitten of er soms buiten hangen. Kun je (als je goed kunt solderen) die condensatoren vergroten / verzwaren om de burst te vergroten.
Ik ben bezig met inventariseren wat een Dragracer zo snel mogelijk zou maken voor een korte rit op volle kracht. Het lijkt me dat dan de burst het grootst moet zijn.
Beste allemaal en vooral de electronica en electro jongens,
Op iedere esc of in ieder geval in de handleiding kun je de spec`s vinden van een ESC.
Het is me duidelijk dat je spec`s moet bekijken en de combinatie met je motor moet kloppen. De esc groter dan de motor.
In meerder topics over verschillende soorten ESC`s heb ik gelezen dat fabricanten soms erg overdrijven met de maximale prestaties van hun ESC`s en soms ook motoren.
Inmiddels heb ik mijn middelbare school kennis over electra sommetjes weer wat opgehaald maar ik zal nooit een echte electro crack worden en ga ook niet roepen dat ik er alles van begrijp.
Wel weet ik dat we in de jaren `90 met een boomcar rondreden en dat we gigantische condensatoren gebruikten om het tekort aan "stroom" op te vangen als de versterkers de koplampen deden flikkeren.
Zoals in de titel van dit topic al aangegeven vraag ik me af of de maximale burst bij een ESC (mede) bepaald wordt door de condensatoren die er op zitten of er soms buiten hangen. Kun je (als je goed kunt solderen) die condensatoren vergroten / verzwaren om de burst te vergroten.
Ik ben bezig met inventariseren wat een Dragracer zo snel mogelijk zou maken voor een korte rit op volle kracht. Het lijkt me dat dan de burst het grootst moet zijn.
Laatst bewerkt: