"Elektro dragracen,. wat heb je nodig"

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Re entry from the 80`s, 15 feb 2012.

  1. Re entry from the 80`s

    Re entry from the 80`s

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Doetinchem
    Thankx,..

    Dan nu die blower ,... wat denken jullie.

    Groter of kleiner?

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hij zit nog niet vast.

    Er wordt bij deze bodies ook wel gewerkt met losse lexan blowers die van binnen uit de kap gemonteerd worden door gewoon een gat in de motorkap te zagen.

    Die blowers zijn met opzet verschrikkelijk groot en zijn enigszins rond. Door de rondingen kan het niet ineens met de bodie getrokken worden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Het lijkt mij erg groot?
    In een ` echte ` Volvo zit maar een heel klein `rondinkje´?
     
  3. Re entry from the 80`s

    Re entry from the 80`s

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Doetinchem
  4. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    In de Pro Stock gebruiken ze bekant tunnelbuizen.
    In dat opzicht is die van de Volvo misschien wat aan de kleine kant , ik vind het er echter wel netjes uitzien zo :thumbsup:
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ah zo!
    Dan zal hij misschien nog iets ronder moeten? ( de blower )
    Maar dan klopt het wel aardig geloof ik ja.
     
  6. Re entry from the 80`s

    Re entry from the 80`s

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Doetinchem
    Het valt mij vooral op dat grote G het verschil tussen een pro mod en een pro stock niet weet.

    Een pro stock is zoals het woord al zegt een "Stock" auto die is aan gepast voor drag racen.
    Een pro mod is een voor drag racen gebouwde auto die alleen (gedeeltelijk) het plaatwerk van een bepaald model heeft. Soms is dat alleen maar kunststof. Heb laatst zelfs gezien dat er een 1:1 bodie werd ge vacuüm vormt. (Lol) Die dan over een buizenframe werd gezet.
     
  7. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Ach... :google: haalt wel meer van dat soort dingen door elkaar..

    Dat van die 1:1 body heb ik ook weleens ergens gezien , weet alleen zo snel ff niet meer waar..
    Als ik het goed heb wordt dat ook gedaan met de body van de Gravedigger monstertruck...
     
  8. Sandscorcher-mk1

    Sandscorcher-mk1

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    helmond
    Vet hoor ! Mocht je ze gaan verkopen dan..........Kan ik mijn eigen auto nabouwen ;) Wel zonder Blower dan. hahahaha
     
  9. Re entry from the 80`s

    Re entry from the 80`s

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Doetinchem
    Dat zal wel een keer gaan gebeuren denk ik. Maar ach,.. je weet hoe het zit.
     
  10. Goose

    Goose

    Lid geworden:
    12 apr 2008
    Berichten:
    50
    Locatie:
    Huijbergen
    Prachtig bouwverslag mannen. Ik ben zeer onder de indruk. Ik denk er over om zelf offroad buggy kapjes te ontwerpen. Ik heb eens rondgevraagd over hoe en wat. Ik heb mischien een tip voor jullie welke de dikte van de body ten goede zal komen. Er word vaak met lucht onder de lexaan paat geblazen tot er een halve ballon ontstaat. Daarna word de plaat/ballon over de body vaccuum getrokken. Door de ballon is de verdeling van het lexaan een stuk beter.
    Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Ik blijf dit mooie draadje volgen. Keep up the good work!
     
  11. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Hallo Heren zijn er nog geinteresserden/beoefenaars van het steeds populairder worden Dragracen???
    Ben van plan om of een rj pro model aan te schaffen of toch maar met een drag bandit/slash te beginnen.
    Gr Gerjan
     
  12. Re entry from the 80`s

    Re entry from the 80`s

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Doetinchem
    Wel,.. Gerjan....

    Ik zou graag willen maar heb er de tijd niet meer voor.
    Wel was ik destijds bezig met het organiseren op de 2 jaarlijkse happening in Ede / Wageningen?

    Daar wilden ze wel een extra tak van de modelbouw zien. In dat jaar was er ook al tractor pulling.

    Zag er mooi uit trouwens.
     
  13. Re entry from the 80`s

    Re entry from the 80`s

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Doetinchem
    Ps. Probleem is overigens dat je een groot terrein nodig hebt. Een lege asfalt weg is niet voldoende. Die worden in Nederland "bol" aangelegd waardoor je gegarandeerd van de baan af zal vliegen.
     
  14. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Hallo , je hebt zelfs een site zie ik , mooi
    Je komt ook nog uit de buurt ik woon in Zevenaar en heb op het Makro terrein een prachtig mooie vlak terrein om ongelimiteerd hard te kunnen gaan.
    Heb je nog bekenden of mede belangstellenden in het Dragracen of is het net als andere takken uit de modelbouw ook uitgestorven?
    Gr Gerjan
     
  15. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Vaudtje op www.rcdragrace.com/brushless-motor/index.php

    De dikte van een draad heeft geen invloed op spanning. Motoren kunnen paar honderd volt aan, mits stroom en toerental niet te hoog worden.
    Spanning gaat niet door een draad, stroom wel. Spanning staat over/tussen twee punten. Eigenlijk is het spanningsverschil.
    Het aantal wikkelingen en Kv heeft geen invloed op max. koppel. Het heeft wel invloed op koppel bij gegeven stroom volgens:
    • Kt = 1 / Kv
      Kt in newtonmeter per ampère, Kv in rad/seconde per volt
    • koppel is rechtevenredig met stroom:
      koppel = Kt x stroom
    • toerental is rechtevenredig met spanning:
      toerental = Kv x spanning (niet in SI eenheden :()
    Termen aan linkerkant vermenigvuldigen, idem rechterkant, het klopt :yes:
    • koppel x hoeksnelheid = vermogen = stroom x spanning
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2019
  16. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    heb weinig met dragsters, maar toffe site! Klein detail: overal eens de dt fouten eruit halen, nadat je bovenstaande bekeken hebt...
    Nitro dragracing is verdwenen?
     
  17. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Het zal niet meer gebeuren :D
     
  18. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Jaaaaaa mijn eerste dragcar projectje is aanstaande.
    Na wat speurwerk was ik er al snel achter dat een 1/12 xray of serpent toch nog heel wat moet kosten , schrok daar best van een kaal chassis kost toch wel 300 euro en dat voor een projectje vind ik te veel van het goede.
    Maar toen kwam ik een prachtige
    classic tamiya pancar groep c chassis tegen en heb deze weten te bemachtigen, zal binnenkort wat fotoos uploaden.
    Er stond bij 1/10 schaal maar twijfel zelfs of dat wel klopt....
    Eerst maar eens zien als hij binnen is wat de staat is en dan zie ik wel verder.

    Zijn er nog meer dragcar bouwers op dit forum ????

    Gr Gerjan










    Screenshot_20190313-224419_Marktplaats.jpeg
     

Deel Deze Pagina