XXlite

Didier,

Wordt er bij de Turbo geen aluminium buis gebruikt? Wat is de diameter die op de Turbo gebruikt wordt?

Bas


de staartboom bij de turbo is vanbinnen carbon, met een aluminium buitenlaag :) waarvoor dit gedaan is, weet ik niet!

en waarom je deze vraag stelt weet ik ook niet!? jij was toch een turbofan? (dies dubbel!)
als je de diameter weten wil zeg je t maar, maar hij is nog te flexibel die staartboom!
 
de staartboom bij de turbo is vanbinnen carbon, met een aluminium buitenlaag :) waarvoor dit gedaan is, weet ik niet!

en waarom je deze vraag stelt weet ik ook niet!? jij was toch een turbofan? (dies dubbel!)
als je de diameter weten wil zeg je t maar, maar hij is nog te flexibel die staartboom!


didier,

ik denk dat bas de stukjes bedoeld die in de ailerons gelijmd zijn en niet de staartbuis , bij de flow zijn dit holle koper buisjes zoals ik uit de handleiding kan afleiden , maar dat lijkt me zo dun om een gaatje in te boren , daarme dat ik voor vol gekozen heb . mischien 1 of 2 gram meer maar wel nagenoeg exact op het zwaartepunt.
 
deze set weegt 11.3 gram en is zo'n 2.5gr meer dan de carbonvliesset

full

Kristof je kunt nog een paar tienden gram winnen door het koolstof naar de tippen toe iets taps te laten lopen. De onderkant van het kielvlak zou ik zo laten i.v.m. krachten die er op komen tijdens de landing.

Bas
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kristof je kunt nog een paar tienden gram winnen door het koolstof naar de tippen toe iets taps te laten lopen. De onderkant van het kielvlak zou ik zo laten i.v.m. krachten die er op komen tijdens de landing.

Bas


bas weet ik maar voor mij hoeft dit niet , het moet licht zijn maar de tippen worden veel kwetsbaarder door dit te doen (ik ben zo iemand van dat lompe type dat wel eens met de stabilo of kielvlak tegen de deurlijst van de auto zit bij het in/uitladen...)

dit is op de foto niet te zien maar op de tippen ligt een extra laag van 70gr glas , ik denk zo'n 2x1,5cm dit maakt de tippen hard en sterk.

nogmaals lichter is beter maar die laatste 5% hou ik liever i.v.m. duurzaamheid, voor de rest denk ik zeer scherp te zitten met het gewicht.

staartdelen die enkel het lanceren en vliegen moeten kunnen doorstaan kunnen een stuk lichter , die zou ik op 7.5gram kunnen krijgen
maar 1 zijwaartse landing en ....
 
moet zeggen nu de eerste afgeleeverde XXlite bij mij thuis licht zie ik hoe degelijk en proper gebouwd is
de rollen aansturing en de servo plaat is in gelijmt nu 1 dag wachten en kan dan beginnen met de aansturing van hoogte en richting
normaal zal hij tegen het weekend klaar hebben

gr peter
 
hi,

hier zijn enkele foto's van de nieuwste xxlite, met de aansturing van de ailerons in de romp .

ik heb alle spleten afgedicht met folie en dubbelzijdige tape,de folie zit al jaren strak opgerold en zal vermoedelijk de ronding mooi blijven behouden , had eerst enkel de ailerons gedaan maar moet toch zeggen dat sinds ik de staartdelen ook gedaan heb er merkelijk minder geluid te horen is als ik volle snelheid voorbij vlieg.

de ram 3 nog eens bovengehaald om te zien of de gecleande versie meer hoogte opleverde.

dit blijkt wel het geval te zijn , het was vlak voor donker nagenoeg windstil en ik kwam gemiddeld op zo'n 62-63 meter uit met 66 als hoogste worp , met de eerste xxlite kwam ik windstil op zo'n 60meter of net eronder uit als ik het me goed voor heb maar nu was er af en toe een zuchtje wind en toen helemaal niet , dat kan er ook mee te maken hebben.

ben erg benieuwd op welke hoogte ik uitkom als er wat wind is .

binnenkort een gedetaileerd bouwverslag..

full


full


full


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ kristof, ziet er goed uit, maar 1 ding snap ik niet :)

een vol carbon geweven vleugel voor een XX LITE! :) was het niet de bedoeling zo licht en fijn mogelijk uit te komen?
of zijn de gewone vleugels te slap?
 
@ kristof, ziet er goed uit, maar 1 ding snap ik niet :)

een vol carbon geweven vleugel voor een XX LITE! :) was het niet de bedoeling zo licht en fijn mogelijk uit te komen?
of zijn de gewone vleugels te slap?


didier,

heb niets anders geprobeerd dan volcarbon , als je ziet hoe dun de vleugel is begrijp je wel waarom ...

deze is een extra sterke versie en komt uit op 226gram , niet echt zwaar voor een 1.5m dlg nietwaar.

en hij dient bij alle omstandigheden lichter gevlogen te worden dan de meetste dlg's bij zeer sterke wind kom ik met 80gr ballast toe wat het gewicht op zo'n 300gram brengt , en hij snijdt er echt doorheen zo, toch nog licht genoeg om echt hoog te gooien door de meetste mensen.

-kristof-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mijn niet zo bescheiden mening wordt dit een natte worst :black:
Eer en geld gaan sowieso niet hand in hand. Wind en regen wel.
Maak gerust wat brokken, zo blijft de handel op niveau. Alvast een voorsmaakje : [URL="
keep falling on my head - YouTube[/URL] :bye:

;)I'm singing in the rain
what a glorius....... enz:D
........
........
........
I'm singing and flying in the rain. :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top