Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Eindelijk weer een stevige vooruitgang in het Hughes Project!
Zoals eerder gemeld past het SkyFox mechaniek niet, en ben ik op zoek gegaan naar een TRex600 mech. Omdat die van een collega van Han gecrashed was, kon ik voor een habbekrats een HK600 overnemen waar het meeste van wat ik nodig heb nog opzat. De een zijn dood... :roll: Het mechaniek bleek perfect te passen in de romp, indien er een 10cm van de rompstaart afgezaagd werd!
Hierbij had ik vooraf een paar overwegingen:
-De staart van de eigenbouw romp was te lang gezien de schaalverhoudingen met een echte Hughes
-Mijn 5 stuks Vario 600mm bladen waren zodanig verknoeid door de spuiter (bij de vorige eigenaar) dat uitbalanceren hiervan niet meer mogelijk was
-De rotordiameter voor de HK (ondanks "standaard lengte" 600mm bladen) te groot uitpakte vanwege de 5-bladskop waar de bladhouders verder uit elkaar staan. De bladen zouden in de staartrotor happen
-De HK kan heel eenvoudig van draairichting gewisseld worden
-De HK600 kan ook van een 10-cellen LiPo aandrijving voorzien worden
Na een aantal onderdeeltjes vervangen te hebben ben ik begonnen met de opbouw.
![]()
Hier zie je de rotorkop met Vario tuimelschijf en Peka/Knipprath rotorkop. Alles wat op deze foto staat was alleen maar een kwestie van monteren, nog niet eens modificeren!
![]()
Afgelopen week kon ik een gebruikte Kohler Actro 32-3 op de kop tikken, een monster van een helimotor die ik ook al in mijn eigen JetRanger heb zitten. Deze is geschikt voor 10S en ca 5kW.
Omdat de vorige eigenaar de zijplaten al had aangepast aan een "dikke" motor kon de Actro er zo in.
![]()
De toegepaste servo's heb ik afgelopen week bij RCHeliparts gekocht, deze worden in ALLE trainers van hen toegepast en zijn maar 20 euro per stuk NIEUW! De juiste arm etc moet nog bepaald worden bij het afstellen.
![]()
Onderstaand het tussentijdse resultaat. Nu het mech afbouwen en een vloerplaat in de romp lijmen waar dan ook direct de poten van het landingsgestel in gelijmd worden. Superlicht!
![]()
Marco,
Hoezo paste de Skyfox-mechaniek er niet in ?
Mvg,
Dirk
Die van mij belast de "achterpoten" ook redelijk veel, zodat ze uiteen buigen! Versterken, goed idee dus. Aan de binnenkant? (is niet te zien overigens) Mooi man en ............. inderdaad onhandig, die T-staart!Ook had ik de pootjes van het landingsgestel versterkt met carbon buisjes (aan de achterzijde) waardoor hij wat steviger op de achterbenen staat. Groeten, Marco.
Maar hoe breed? 550x30/40/50, want ik heb die MD(=50er=600)en overweeg 4-blad, maar dat wist je)De rotordiameter is 1350mm (dus is het een 600) maar om dit te bereiken zijn er 550mm bladen gebruikt. Het koptoerental is 1350rpm.Marco.
Maar hoe breed? 550x30/40/50, want ik heb die MD(=50er=600)en overweeg 4-blad, maar dat wist je)
Vlieg nu al ±1450rpm FBL met 600x58! Hoe zou je dat doen met 4-blad, is mijn vraag! 4st 515x51 ??