Dat maakt dus niets uit. Zolang je op de final drive ratio van 4.0 uitkomt maakt het niet uit hoe je daar komt. Er is dan geen verschil in optrekken, snelheid en warmte ontwikkeling.
Het getal wat daarmee wel uitmaakt is de FDR en zolang die 4.0 is en blijft maakt het niet uit.
Klopt helemaal wat Joost zegt. Toch is er weldegelijk een klein (theoretisch) verschil.
Als je een klein spur en klein pinion gebruikt zal de motor verder naar achter in de auto zitten, dan wanneer je een groot spur en een groot pinion gebruikt. Terwijl je bij beide op precies de zelfde rolout komt.
Waar je motor in je auto geplaatst zit heeft weer invloed op je rijgedrag.
Daarnaast zul je zien dat wanneer je grotere pinion en spur gebruikt in theorie het geheel "soepeler" loopt dan wanneer je kleine spur's en pinions gebruikt. Dit laatste is vrijwel verwaarloosbaar, maar het eerste punt is zeker wel van belang en kan ook gewoon een tunings optie zijn.
Maar misschien is het nog wat te hoog gegrepen en is het beter om eerst heel veel te trainen. ;-)
Groet Robert
Thanx voor alle input.

Zal dan met 31/73 gaan rijden aangezien ik die al heb liggen

Ik ga eerst maar eens flink oefenen op de vrijdagavond...