Goeie tip, de versterking in de romp heb ik inderdaad ook bij mijn Focus uitgevoerd bij de neuslijst. Had hier alleen nu nog niet aan gedacht
.
EDIT: Ik bedenk me nu ineens dat dit bij de neuslijst niet mogelijk is ivm de aanwezigheid van de cockpit en het menneke...
Heb nog een mooi stukje rondhout liggen...
Heb al besloten dat ik hem inderdaad toch deel baar ga maken. Hier later meer over.

EDIT: Ik bedenk me nu ineens dat dit bij de neuslijst niet mogelijk is ivm de aanwezigheid van de cockpit en het menneke...
Heb nog een mooi stukje rondhout liggen...
Heb al besloten dat ik hem inderdaad toch deel baar ga maken. Hier later meer over.
1. Verlijm nog twee houten balkjes in je romp ter hoogte van de voorkant en achterkant van de vleugel. Bij een ongewilde steeklanding zorgen deze twee balkjes er voor dat je epoxy-romp niet gaat kreuken als de vleugels hun energie kwijt moeten, door naar voren én naar achteren te zwiepen. Eén van mijn vorige modellen stond erom bekend dat de romp aan de achterzijde van de vleugels snel gekraakt werd, smalle romp dus volstond een houtdeuvel.
2. Vast of niet vast? Afhankelijk hoe je 'm kan en gaat vervoeren/opbergen. In principe zou ikzelf het demontabel maken. Mijn ervaring is dat juist als ík iets vast verlijm, ik er binnen de kortste keren weer bij moet zijn. Verlijm ik het niet vast, hoef ik er dus ook nooit bij te zijn :-(
Laatst bewerkt: