Nieuwe DFC kop op 600Nitro

Na heeeeeeel wat litertjes later voldoet de DFC kop nog prima!
Daarom heb ik 'm nu ook al een tijdje op de 700. Wel gebruik ik knoerharde dempers met een
redelijk toerental om uit de 'eventuele' problemen te blijven.

Zoals gewoonlijk loop ik beide heli's altijd na tijdens een schoonmaakbeurt aan het einde
van de dag. Bij de 600 kop zijn de lager in de pitch links nog lekker soepel en links
aan de swash vertonen nul speling.

En gaat het een keer mis, gaat het gewoon een keer mis...punt. Dat voorkom je
gewoon niet door er hele discussies over te voeren.

Go Fly . . .

Goed om te horen, lekker vliegen zou ik zeggen. En wat jezelf al aangeeft, altijd je heli's goed blijven na lopen maar dat moet je ook als je geen DFC hebt. :D
 
Ik gebruik ook de groene (ookwel lime genoemd) in de 700.
Bij de 600 gebruik ik de kbdd orange. Align heeft nu ook nieuwe POM dempers uit
speciaal voor de DFC koppen, deze moeten keihard zijn..
 
Ik heb ze al besteld gister voor de 450..
eens kijken hoe die bevallen, word toch al tijd voor ze te vervangen.
 
Ik vlieg er nu alweer twee maanden mee op mijn 600 Pro evenals de nieuwe heck upgrade.
Alleen maar positive ervaring en vliegeigenschap moet ik eerlijk zeggen,
Stuurt nog directer wat ik zelf erg fijn vindt, en de rollen gaan ook strakker.

Ik ga zo even de oranje dampers proberen,
kijken of ik daar verschil in merkt met de huidige standaard.
Heb wel het idee dat deze huidige Align dampers iets sneller slijten.

DFC-3.jpg


DFC-4.jpg


Heck-2.jpg


Heck-1.jpg
 
Ff een domme opmerking misschien, maar is een gaui kop hier niet wat er gezocht wordt?

Ik heb op mn mini titan een gaui kop, die volledig rigid is, dus geen feathering shaft
Dus ook geen bewegende bladen onderling, of kantelende fshafts..

Misschien is er iets aan te passen, waardoor de align bladhouders erop gezet kunnen worden?

Die heckupgrade is trouwens wel een goeie...
Lijkt een beetje op de mini titan staart
 
Nou ik kan je vertellen dat de DFC kop ook een verbetering van de vliegeigenschap is, ongeacht alle meningen, die ik overigens wel begrijpt.

Maar denk toch dat het wel mee valt, maar de tijd zal het leren.
 
Nou ik kan je vertellen dat de DFC kop ook een verbetering van de vliegeigenschap is, ongeacht alle meningen, die ik overigens wel begrijpt.

Maar denk toch dat het wel mee valt, maar de tijd zal het leren.

Ff voor de duidelijkheid, een verandering van vliegeigenschappen spreek ik absoluut niet tegen. Natuurlijk veranderen die als je het aanstuurpunt dichter bij het CoG brengt en ook het CoG verandert qua positie in het frame. Dat zul je zeker merken. Het is alleen de manier waarop align dit bereikt dat beter had gekund.

hadden jullie de nieuwe swash al gezien?
Align_DFC_Swashplate.jpg

Wie ziet er wat hier mis mee is ten opzichte van de originele swash?
tip, richting van krachten.
 
je beseft je toch wel dat je bij die swash de krachten zo op het linkje zet dat deze zichzelf eraf wil drukken?
dan moet je de linkjes nog beter in de gaten houden en wellicht slijten ze nog sneller.
 
Grappig...
Op de originele swash druk je richting de zijkant van de link, nu druk je er altijd 1 recht eraf..

Ik zou er een veiligheidje inbouwen met een stukkie alu en dat overgebleven boutgat..
 
De kasama gebruikt eenzelfde swash... Die doet het prima... Alleen heeft die dus de linkjes andersom met de draairichting mee, dus die drukt tegen de linkjes ipv dat hij trekt....
 
alleen de kasama heeft geen dfc kop en dat is het belangrijke verschil. De krachten zijn kennelijk groot genoeg om een M3 bout te buigen...
 
Die nieuwe swash had ik ook al mee gekregen. Handig dat de geometrie nog beter
aan te passen is, maar kogelg hadden idd de andere kant op moeten wijzen.

Wat mij betreft ben ik tevreden mijn mn huidige setup, zie geen voordelen met de nieuwe
swash.
 
Met die extra mogelijkheid om je kogel te verplaatsen kom je met de beastx waarschijnlijk op 6gr met een blauwe led.... Alleen als het waar is wat meerdere hier zeggen over de krachten die vrijkomen zullen de linkjes waarschijnlijk van de kogels afgedrukt worden. Terwijl als de kogels andersom zaten dan worden ze op de kogels gedrukt. Als je dan de linkjes van de kasama gebruikt. Die vallen als een hoed over de kogels heen, dan kan het geen kant op... Dan is het een gesloten deur als het ware...
 
De rotor draait rechtsom, de linkjes worden door de rotor aangedreven, dus de richting vna de swash is juist prima.
De linkjes duwen de swash rond...

Enj wanneer je op je huidige swash (bovenste ring) korte kogels zet,
en op de onderste ring iets langere koges zet,
komt de BeastX wel op blauw.
Wel de servohevels op het buitenste gaatje monteren andres heb je door binding te weinig.
 
Ik weet wat je bedoelt, alleen de swash verergert het enigszins...op het moment dat hetgeen wat in het filmpje gebeurt gebeurt... Worden de links van de bol geduwd.... Als de swash andersom was geweest kunnen ze niet van de bol gedrukt worden....
 
Back
Top