DirkSchipper
Forum veteraan
"Air burns III" gemaakt?... en de 31 mooi op zijn kant zetten om een bel uit te draaien is een genot
Arno
Dirk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
"Air burns III" gemaakt?... en de 31 mooi op zijn kant zetten om een bel uit te draaien is een genot
Arno
"Air burns III" gemaakt?
Dirk.
HQ-3/x schijnt goed te 'lopen' en goed te thermieken bij hogere vleugelbelastingen (> 80 gr/dm2).
Ik weet niet (meer) wat de vleugelbelasting van jouw ASH is, maar als die echt substantiëel lager is, verklaart dat een hoop.
Maar ... 200 km/u haalt ie vast wel.
Dirk.
P'sies.Maar daar tegenover staat natuurlijk dat ie lekker thermiekt en daar voor was het ding gemaakt![]()
De remklep problemen van verleden jaar heb ik proberen op te lossen met andere servo's maar het probleem zit ergens anders en ik verdenk sterk de mechaniek van de remklep. Al vliegend krijg ik een klep ondanks een 50 N/cm servo niet dicht. En op de grond krijg ik dat niet gereproduceerd .
Ik zal de leverancier maar eens opnieuw hierop aanspreken en een nieuw binnenwerk vragen .....
Ik heb niet het gehele verhaal gelezen over die remkleppen maar heb zelf vaak het volgende aan de hand; Remkleppen van de goedkope serie (dus geen schambeck's of dergelijke) zijn eigenlijk maar prulledingetjes uit blik op een plastiek mechaniekje. Heb je wat luchtsnelheid dan plooien ze behoorlijk naar achter en dan loopt het mechanisch vast. Een sterkere servo biedt hier geen oplossing.
Arno het weer laat te wensen over veel wind, zondag regen !!!
Gisteren in Nuth zag ik ook deze ASH31 liggen,ben alleen vergeten van wie die is ?
![]()
Deze is van Ronald Veenstra![]()
De GPS stond blijkbaar tijdens de rit naar het vliegveld reeds aan ?Dirk
- Wat kun jij nauwkeurig bovern de weg vliegen!
De GPS stond blijkbaar tijdens de rit naar het vliegveld reeds aan ?
Dirk
- Dan zijn jouw ogen toch een stuk slechter dan de mijne. Ik heb onlangs op 800 m hoogte gezeten (met mijn F3J à 3m40) onder een kijkhoek van zo'n 50 graden. Volgens 'sinus' zou dat 1300 m in rechte lijn moeten zijn. daar moet ik overigens wel bij zeggen dat het zicht (contrast) toen uitzonderlijk goed. Afgelopen zaterdag was 600m de limit met mijn Alpina (4 meter).