Scania R620 Topline 6x2/4.

heeej raymond

heel makkelijk ik heb 1 of 2 revestjes tussen de velg en de 6 kant gedaan en dan heb jeje resultaat al ik vond ze ook ver naar binnen liggen vandaar:>

gr rick
 
heeej raymond

heel makkelijk ik heb 1 of 2 revestjes tussen de velg en de 6 kant gedaan en dan heb jeje resultaat al ik vond ze ook ver naar binnen liggen vandaar:>

gr rick

Hoi Rick,

klinkt misschien een beetje dom, maar wat zijn revestjes?:oops:
Zijn dat sluit- / chassis ringen.

Als het goed is dan schuiven de wielen wat naar buiten, gaat dit dan wel goed met de wielmoer die tegen de velg aan schurkt doordat velg een gedeelte over de draad valt?:confused:

mvg,
Raymond
-\8/-
 
heej

Gewoon platte revetjes van de karwei of gamma en verder draait het nergens tegen aan je velg zit dan alleen 2 mm verder naar buiten en je 6 kant is groot zat om de zelfde kracht over te brengen

gr
 
Hallo allemaal,


de afgelopen dagen aardig wat aan de nieuwe Noorse bumper kunnen werken.
Zoals jullie wellicht weten is m'n vorige bumper vertrokken naar een enthousiaste modelbouwer in Spanje die er veel voor over had om m'n vorige bumper over te nemen.:D

Hierdoor was ik dus genoodzaakt om een nieuwe te maken.
Ik heb van deze gelegenheid gebruik gemaakt om gelijk een aantal wijzigingen door te voeren.
Zo is de materiaalkeuze iets robuster geworden waardoor een aanrijding niet gelijk tot grote schade zal leiden.;)
Ook zijn de lampeglaasjes vervangen door de stock Robbe glaasjes die eerlijk gezegd veel mooier staan dan op maat gemaakte glaasjes.

De bumper wat dieper geworden achter het spatbord waardoor er meer ruimte is om de aansluitingen netjes en geheel onzichtbaar weg te werken.

Als laatste is hij cosmetisch iets veranderd, de verhoging in het midden loopt nu iets verder door naar achter dit in tegenstelling tot de oude uitvoering.

De constructie is hetzelfde gebleven zoals reeds eerder beschreven in m'n topic.
Vandaar nu alleen eindresultaatfoto's.

Het enigste wat er nog moet gebeuren is het monteren van een messing hoekprofiel t.b.v. de montage van de spatlap.


P7180127.jpg


P7180130.jpg


Beplating aan de achterzijde welke nog met m2 schroefjes wordt vastgezet, om deze toegangkelijk te houden.

P7180131.jpg


De stock lampeglaasjes van Robbe welke veel mooier ogen dan zelfgemaakte.

P7180133.jpg


Breedte lampjes van Verkerk geplaatst.

P7180134.jpg


De twee glaasjes op de tweede positie van binnenuit gezien worden nog vervangen door oranje glaasjes.

P7180135.jpg


P7180137.jpg


Totaal plaatje staat best wel stoer.

P7180138.jpg


P7180139.jpg


Is de nieuwe versie geslaagd?

Tot zo ver deze update, volgende keer weer meer.:bye:


MVG,
Raymond
-\8/-
 
het is dus enkel maar voor de achterste as
je zou ook een ring tussen de 2 velgen per kant kunnen doen
dus die 3 kleine m2 boutjes moertjes los halen en een ring van de dikte er tussen maken wat je wilt
je voorloopas daar kan je een ring achter je kogellager plaatsen dus wiel van je as afhalen ring plaatsen op fusee asje en dan je wiel terug plaatsen
 
hoi timmi

dat ziet er weder om weer strak uit ,heb je dit alles ook weer wit gespoten ,of ziet het er gewoon zo strak uit ;)

mvg bertus
 
Hoi Bert,

ik heb nog niets gespoten hoor, ik moet hier en daar nog wat kleine naadjes dicht plamuren.

Wel heb ik me er op toegelegd om alles zo precies mogelijk te maken.
Dat houd dus in veel zagen met m'n zaagtafeltje wat ideaal werkt en mooie rechte zaagsneden geeft.

MVG,
Raymond
-\8/-
 
Hallo allemaal,

vanavond weer even wat geknutseld aan de Scania.

Allereerst heb ik de Verkerk verstralers in de aluminium zonneklep ingebouwd.
Omdat de verstralers vrij ver door de zonneklep heen kwamen heb ik aan de achterzijde een kunstof raampje gemaakt waarin de verstrales vast zitten.
Het resultaat kon mij zeer goed bekoren daar de lampen nu vrijwel gelijk zitten met de zonneklep.

Daarnaast heb ik een rubberen spatlap onder de Noorse bumper gemonteerd d.m.v. een messing hoekprofiel en een messing platstaf aan de achterzijde welke d.m.v. heb aandraaien van de boutjes de spatlap inklemt.

Tevens heb ik gisteren een setje kunstof fibers mogen ontvangen welke ik ga gebruiken voor de toplichten in de zonneklep.

Hiermee ga ik experimenteren om dat ik nog niet weet of het gaat lukken.

Het is de bedoeling om in ieder top lichtje vier fibers naast elkaar te plaatsen om de leds bij het 1:1 voorbeeld te simuleren.
De vier fibers krijgn in het Toplinedak elk een led die erin schijnt, als alles goed gaat dan zouden aan de voorzijde van de zonneklep dan vier witte lichtpuntjes te zien zijn in het top lichtje.

P7210125.jpg


P7210126.jpg


De verstralers liggen mooi verzonken in de zonneklep.

P7210129.jpg


P7210132.jpg


D.m.v. een messing hoekprofiel en een platstaf de spatlap mooi ingeklemd.

P7210134.jpg


Kunstof fibers (1,5 mm en 0.75 mm) voor het experiment met de top lichtjes.
De 0.75 mm fiber wil ik gaan gebruiken voor het verlichten van de schakelaars en knoppen in het dashboard.

tot zover deze update.


Volgende keer weer meer:bye:

MVG,
Raymond
-\8/-
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

vanavond weer even wat geknutseld aan de Scania.

Allereerst heb ik de Verkerk verstralers in de aluminium zonneklep ingebouwd.
Omdat de verstralers vrij ver door de zonneklep heen kwamen heb ik aan de achterzijde een kunstof raampje gemaakt waarin de verstrales vast zitten.
Het resultaat kon mij zeer goed bekoren daar de lampen nu vrijwel gelijk zitten met de zonneklep.

Daarnaast heb ik een rubberen spatlap onder de Noorse bumper gemonteerd d.m.v. een messing hoekprofiel en een messing platstaf aan de achterzijde welke d.m.v. heb aandraaien van de boutjes de spatlap inklemt.

Tevens heb ik gisteren een setje kunstof fibers mogen ontvangen welke ik ga gebruiken voor de toplichten in de zonneklep.

Hiermee ga ik experimenteren om dat ik nog niet weet of het gaat lukken.

Het is de bedoeling om in ieder top lichtje vier fibers naast elkaar te plaatsen om de leds bij het 1:1 voorbeeld te simuleren.
De vier fibers krijgn in het Toplinedak elk een led die erin schijnt, als alles goed gaat dan zouden aan de voorzijde van de zonneklep dan vier witte lichtpuntjes te zien zijn in het top lichtje.

P7210125.jpg


P7210126.jpg


De verstralers liggen mooi verzonken in de zonneklep.

P7210129.jpg


P7210132.jpg


D.m.v. een messing hoekprofiel en een platstaf de spatlap mooi ingeklemd.

P7210134.jpg


Kunstof fibers (1,5 mm en 0.75 mm) voor het experiment met de top lichtjes.
De 0.75 mm fiber wil ik gaan gebruiken voor het verlichten van de schakelaars en knoppen in het dashboard.

tot zover deze update.


Volgende keer weer meer:bye:

MVG,
Raymond
-\8/-
Ziet er erg goed uit. Vooral die strakke zonneklep.
Ben benieuwd als het met fiber lukt. Anders kan je misschien het beste nog een printplaatje laten maken zoals bij mij.

Ben ook benieuwd naar het resultaat van het spuiten. Ik zat er zelf ook over te denken het met airbrush te gaan doen.
 
staat aardig zo die verstralers in de zonneklep
en de spatlap: net echt zoals hij bevestigd is :D

vraagje: je lichtbak is deze al grijs gespoten of is dit een nieuwe?
 
B-Trucker

Ben benieuwd als het met fiber lukt. Anders kan je misschien het beste nog een printplaatje laten maken zoals bij mij.
Ben ook benieuwd naar het resultaat van het spuiten. Ik zat er zelf ook over te denken het met airbrush te gaan doen.
Hallo B-trucker,

het experiment met de fibers is voor mij ook nieuw, op zich is de techniek niet nieuw. Echter het polijsten van de uiteinden van de fiber zal nog wel een precisie werkje worden.
Professionele glasvezel monteurs hebben hier een handig tooltje voor om deze exact haaks te polijsten maar deze zijn vrij prijzig.

Het lakken met de airbrush werkt veel prettiger en nauwkeuriger als met een spuitbus. Echter moet je dan wel investeren in een goede compressor en dito airbrush pistool.
Tegenwoordig kan je met de huidige acryllakken gewoon binnen spuiten zonder vieze verfdampen en overdadig veel naast het model te spuiten.
Dit doordat de hoeveelheid lak heel nauwkeurig is te reguleren.

Ik heb al wat proefstukjes binnen gespoten en dat beviel me eigenlijk wel.

MVG,
Raymond.
 
Nee, niet echt: het zit standaard zo in mijn Mercedes van 31 jaar oud; voor de verlichting van de schakelaars en symbolen erop/erbij. :D
Cor

Hoi Cor,

ook in de paneelbouw kom je het tegen evenals bij audio en video apparatuur.

Ik ga dit toepassen omdat de ruimte achter de zonneklep beperkt is.
Hierdoor spaar ik alleen al 4x4=16 1,8 mm. ledjes uit die anders achter de zonneklep weggewerkt moeten worden.

Waarschijnlijk kan ik die 16 ledjes nu door twee 5 mm. leds vervangen die ook nog eens minder stroom gebruiken wat de accu belasting ook ten goede komt.

MVG,
Raymond.
 
Back
Top