Het brommer topic.

hehe, eindelijk je vespa mooi lopend, ga je lekker inrijden. Ik was denk ik iets te blij en trok dus te vaak door naar volgas en ja dat gaat dus toch echt fout.....

Dus toen heb ik een hele vieze, harde warmloper gehad wat het einde voor de cillinder betekende. (2 diepe vegen). Honen heeft niet zo veel zin aangezien een nieuw kittje met zuiger €45,- kost.

wat hebben we hier van geleerd? volgende keer iets ruimere afstelling en rustiger rijden.
 
@ Emil: Is een Yamaha R6 niks voor je? lijkt veel op tzr en is wel 4 takt!

@ Wilbert: Inrijden en volgas gaan niet samen! :mrgreen:
Gaat het half gas niet snel genoeg -> snellere cilinder :mrgreen:
 
Bij inrijden altijd scheutje extra olie door benzine, en minimaal de eerste 100 km , rustig en wisselend rijden.

@Markjuh:
Mijn vrouw heeft geen motor rijbewins, helaas... En ik had beloofd nooit een motor te kopen in pure race model... Daarnaast wat is er mis met een Suzuki gsx 1100f uit 1994 ;) Daar heeft me vrouw geen problemen mee...
 
andere cillinder is helemaal naar zn grootje. (hemd zelfs gebarsten).

nieuwe kit van meer kwaliteit gekocht, Je merkt het al direct, de zuigerpassing is vele malen beter als die van de goedkopere cillinder die is vastgelopen.

IMAG0104.jpg
 
Heb je foto's van de oude cilinder ? :mrgreen:

DR is leuk spul, rijd er zelf ook mee op het moment!
Btw wel een apart zuigertje!
 
@ mark

Ik heb de oude Creco cillinder bij de bromboer liggen dus foto,s worden wat lastig, hij wil kijken of hij een ander cillinder kan vinden die hetzelfde is, aangezien de creco niet meer nieuw te koop is.

De zuiger heeft 4 gaten (2 voor elk booster), ziet er wat raar uit inderdaad.

Wat een werk zeg, vanaf vanochtend 10 tot vanmiddag 5 staan vijllen en dremelen om de poorten netjes te laten verlopen op het blok. Helaas wel een keer door een carter heen gegaan (was een vlinterdun haarscheurtje) maar dit netjes gelijmd met bison metaal epoxy. Even 10 min in de oven en het is knalhard, en je kunt weer verder, Ideaal!!

Gaat wel leuk lopen denk ik aangezien deze cillinder ook extra booster poorten erbij heeft wat de creco weer niet had.
 
Even weer eens wat anders gedaan wat ik niet vaak doe, voorvork keerringen :D


Foto0735.jpg

Ik heb het buiten neergelegd omdat de verlichting in mijn garage ronduit slecht is.

Ik heb gelijk ook ff wat langere bussen bij de veren gedaan, std. vond ik het toch iets te zacht voor een sm.

Binnenkort nog even een ander (verstelbaar) achterveertje scoren.
Misschien ga ik ook wel een systeempje maken zodat ik ook de voorvork dan traploos kan afstellen zonder constant mijn bussen af te draaien/nieuwe te maken.
 
@ dennis,

Ik ken dat idd nog van mn tomos, ik moest daar ook de keer ringen van voorvorkvering vervangen. Altijd weer lekker gekloot om ze er netjes zonder beschadigingen in te krijgen.


Met de vespa is het alleen maar gekloot......
Blok terug geplaatst, laatste ophangpunt, bout erin, aandraaien en KNAP. bout breekt af in het schroefdraad dus dat was de hele middag dremelen en boren en heb hem er nog steeds niet uit. Het hele ophangpunt is onderhand al flink beschadigd door dat gehak met die boor. Net of dat nog niet genoeg is breekt ook nog eens de veer van de standaard.....

nog genoeg te doen deze week kunnen we wel stellen.
 
@ dennis,

Ik ken dat idd nog van mn tomos, ik moest daar ook de keer ringen van voorvorkvering vervangen. Altijd weer lekker gekloot om ze er netjes zonder beschadigingen in te krijgen.

het erin krijgen was geen probleem, ik had een busje gedraaid wat precies op de buitenkant van de keerring drukte.
Even wat vet ertussen en erin slaan.

Eruit krijgen van die dingen is een ramp. de lokale bromboer (wat een knooiert is dat) kreeg het niet voor mekaar, dus ik had zelf maar even een tooltje gemaakt zodat ik ze er van onderen eruit kon tikken.
 
De regels (als ik het goed onthouden heb):
Maximaal 45 km/u :mrgreen:
Boven de 74 word kenteken ingenomen, dan moet je m afvoeren en weer laten keuren,
en als ik het goed heb bij de 3e keer binnen 2 jaar ben je je rijbewijs kwijt.

Laatste keer rollebank is alweer een jaartje of 3 geleden, dus ik kan nog ff vooruit :mrgreen:

Groeten
 
@ mark, snleheid is tegenwoordig 50 officeel (was eens in wegmisbruikers).

Is heel erg verschillend per regio.
Volgensmij 3x te snel, en je bent rijbewijs kwijt. Snelheids boete prijzen liggen zoals ik al zij een beetje aan de regio waar je woont. Brommer wordt niet zomaar in beslag genomen.

volgensmij zit dat nu een beetje zo.

hier nog een tabbel:

Overschrijding van maximum snelheid.
1 t/m 10 km/u - € 30,-
11 t/m 15 km/u - € 45,-
16 t/m 20 km/u - € 70,-
21 t/m 25 km/u - € 100,-
26 t/m 30 km/u - € 125,-
31 t/m 35 km/u - € 205,-
36 t/m 40 km/u - € 240,-
41 t/m 45 km/u - € 270,-
46 t/m 50 km/u - € 300,-
51 t/m 55 km/u - € 365,- + rijbewijs ingevorderd
56 t/m 60 km/u - € 420,- + rijbewijs ingevorderd
61 t/m 65 km/u - € 465,- + rijbewijs ingevorderd
66 t/m 69 km/u - € 520,- + rijbewijs ingevorderd
meer dan 69 km/u - Dagvaarding (scooter en rijbewijs in beslag)
 
Ja, hoor, boetebedragen die verschillen per regio :rolleyes:
Snelheidsbekeuringen per 01-01-2012 | Snelheid

Maximale snelheid die een bromfiets mag halen (bijvoorbeeld op de rollenbank) is 50km/u (constructiesnelheid + 5km/u)
Maximale snelheid die gereden mag worden is 45km/u (op de rijbaan), 40km/u (fietspad / bromfietspad buiten de bebouwde kom) en 30km/u (fietspad / bromfietspad binnen de bebouwde kom)
 
Tabel verschilt niet, maar ligt aan de meting op de rollebank (rollebanken verschillen nogal eens van elkaar) en agent of hij brommer of scooter helemaal na zoekt op alle gebreken.

maar dat bedoelde ik eigenlijk met regio boetes,

@ micropuller,

Op deze pagina staan de boetebedragen voor snelheid op de weg zoals die per 01-01-2012 gelden. Boven de bedragen komt nog € 6,- administratiekosten.

Dit zijn niet de rollebank boetes, deze zijn weer anders. Dit zijn de boete,s als je daadwerkelijk wordt gelazerd of gemeten wordt met de desbetrefende snelheid.
 
Back
Top