komt in orde van de prijs!
hoe bedoel je in dromenland? Ik weet dat WO1 en 2 ook geen makkelijke toestellen zijn om mee te vliegen, maar een toestel dat vanzelf vliegt is er zowiso geen lol...
zaterdag een grote mustang door zijn poten zien gaan,... tja
de spad verwacht ik qua vliegen geen zo een grote miserie, eventueel rudder wat meemixen met aileron, eerder het landen zal wel eens over de neus kunne gaan(korte romp, hoge poten, wielen dicht van elkaar)
hier heb je nog eentje: gewicht weet ik niet, maar aan details zit hij denk ik nog een stapje verder...
GQh6MVUpqJk[/media] du Spad XIII de Michel Chantereau - YouTube
en dan heb je deze maar die is kleiner en electro:
jIS9Akelg8k[/media] 1/5 SPAD XIII - YouTube
een waaghals/ zotje:
pzF-oIra05U[/media] Fog Flying AMA Phoenix Dawn Patrol WWI SPAD S.XIII - YouTube
voorlopige gewichten van die van mij.
bovenvleugel
1030gram
ondervleugel(met spandraden,struts en landingsgestel)
1900gram
romp incl rc, zonder motor
2775gram
totaal nu van +-
5705gram
daar komt het volgende nog bij
motor,prop,tank,ontsteking,killswitch,ontstekingsaccu en uitlaat. ik reken voor dit alles toch een dikke
2 kilo.
neem nu grofweg 8kg vliegklaar?? balsa usa geeft een vliegklaar gewicht op tussen de 9 en 9,9kg...
groeten