Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

ik ga toch de knoop doorhakken en morgen bij fast lad de plug and play converter en de c05 bestellen in combinatie met 10 of 9T pinion..
zijn er mensen die met die setup al ervaring hebben?

Converter
C05

ik vlieg gewoon met de 4kanaals zender, dus alles vollebak en geen throttle/pitch curves voor mij..

Hi, ik heb net de AEO C05 motor geplaatst met een oversky 10A converter. Tandwiel is 8T welke me een gemeten headspeed van 4620RPM (onbelast) oplevert. Ik ben een gematigd 3D-vlieger en ben super-tevreden over deze setup. Ik vlieg met de onverlengde stock tail en die houdt het prima. Ook verbruik valt reuze mee, als ik stevig 3D vlieg haal ik zo'n 4-5 min met 230mAh uit de 300mAh Nano's.
Heli is een stuk vinniger, en vooral de headspeed daalt zeer weinig bij opeenvolgende 3D maneuvers, terwijl met de stock motor de pret al na 2 stevige maneuvers voorbij was. Pitch limiet staat op 80%, en ik vlieg steeds met 100% throttle... dus in principe kan het met een DX4

Bij die dubbele tail zou ik misschien opteren voor de HP05 motor, en een DX6 om de pitch-limiet te kunnen bijstellen ifv motorvermogen/tailholding.

Succes!
 
ik ben dan weer meer te vinden om de tail van de blade 120 te steken, zoals vele mensen doen
maar ik ga het ook eerst afwachten, ik wil hem weer in orde hebben tegen het indoor seizoen, maar dit keer dan brushless.
Bij mij was er zo weinig kracht dat, als ik hem uit inverted wou halen ik eerst 3-4 meter moest stijgen of ik anders de grond zou raken na de flip.. echt irritant :)
 
ik ben dan weer meer te vinden om de tail van de blade 120 te steken, zoals vele mensen doen
maar ik ga het ook eerst afwachten, ik wil hem weer in orde hebben tegen het indoor seizoen, maar dit keer dan brushless.
Bij mij was er zo weinig kracht dat, als ik hem uit inverted wou halen ik eerst 3-4 meter moest stijgen of ik anders de grond zou raken na de flip.. echt irritant :)

Denk dat je motor of je batterijen dan toch aan 't sterven zijn... flips of rolls kon ik met de stock motor zonder echt hoogte te verliezen, wel eerst een dot gas geven...
 
Sinds een kleine week ben ik ook de trotse eigenaar van een MCPx. Mijn eerste model was een Trex 100x waarmee ik 2 maand in huis gevlogen heb.

Dag 1 met de mcpx was een wereld van verschil. Ik overcorrigeerde veel te veel, want dat moet wel met de Trex indien je daar iets van gedaan wou krijgen :p Het gevolg was dat ik m'n swashplate bij de derde vlucht al kapot had. Dan maar een Xtreme swash gehaald en verder gedaan. Met lagere rates (50% ipv 70%) verder leren hoveren in huis. Daarna buiten gevlogen, eigenlijk gehoverd, met redelijk wat wind. Maar dat ging erg goed.

Daarnet heb ik mooi 0'en en 8'en buiten kunnen vliegen. En het is ook gelukt om flip te doen. Ik verlies ook wel wat hoogte wanneer ik ze uitvoer. De eerste keer valt het mee, maar de 2e keer valt ie wel een meter of 4 naar beneden. Waarschijnlijk is het wel beter als je hem eventjes inverted hovert, maar das mij nog net ietsje te moeilijk. Eerst nog wat oefenen op de sim ^^

Tot nu toe vind ik het echt een super toestel. Een stuk vinniger dan een andere micro heli, buiten valt er goed mee te vliegen en bij een crash gaat er bijna niks kapot ^^ (buiten althans :p)
 
Toch ook maar eens een papieren canopy geprobeerd:
Azd3dorCEAAX17B.jpg
 
Mijn mCPx is voorlopig dood. De staartmotor was bloedheet toen na 2 min te vliegen toen opeens traag piro's begon te doen.
En mijn mainshaft heeft ook zo'n beste tijd gehad. Mijn kop heeft wat speling, dus ik vermoed dat het carbon gebarsten is.

Deze week maar eens een nieuwe staart motor bestellen en een mainshaft.
 
Mijn mCPx is voorlopig dood. De staartmotor was bloedheet toen na 2 min te vliegen toen opeens traag piro's begon te doen.
En mijn mainshaft heeft ook zo'n beste tijd gehad. Mijn kop heeft wat speling, dus ik vermoed dat het carbon gebarsten is.

Deze week maar eens een nieuwe staart motor bestellen en een mainshaft.

Dan heb je al stevig geknald. De mijne is ook vaak op zen bek gegaan in de zaal bij het leren inverted hoveren maar dat heb ik nog nooit kapot gehad. Enkel swashlinkjes losspringen of kwijt, maingear is vervangen en een nieuwe tailboom.

Ben wat aant twijfelen. Wou hem brushless maken maar heb dit nooit gedaan. Heb hem dan maar te koop gezet. Als ik hem niet kwijtgeraak voor men prijs dan zie ik wel. Niet veel zin om nog veel geld aan de mCPX te geven en een brushless conversie ben je toch snel weer een 100tje kwijt.
Indien iemand een koper weet, heb een heel mooi compleet pakketje met koffer en hyperion lipo's aan een prijsje.
 
Dan heb je al stevig geknald. De mijne is ook vaak op zen bek gegaan in de zaal bij het leren inverted hoveren maar dat heb ik nog nooit kapot gehad. Enkel swashlinkjes losspringen of kwijt, maingear is vervangen en een nieuwe tailboom.

Mijn schroefje zat een keer niet 100%, maar wel ongeveer in het gaatje bij het vast zetten van de kop. Kdacht dat ie zichzelf wel ging rechttrekken, maar kdenk dat de shaft toen begonnen is met splijten, want 20 vluchten later kon je de kop heen en weer wrikkelen.

Staartmotor weet ik ook niet goed hoe die stuk is gegaan. Waarschijnlijk door vuil ofwel het asje geplooid want de motor draaide vrij stroef met de hand. Maar hij heeft het ook nog wel een vlucht of 40 uitgehouden sindsdien.

Anyway, ik moest toch een nieuwe hebben voor m'n nieuwe staart assembly.
 
Hebben jullie tips voor de lengte van de extended tailboom? Wat is de ideale lengte?

Heb ook wel wat vibraties met men eigen tailboom. Wss zal deze niet vast genoeg zitten?
 
Hebben jullie tips voor de lengte van de extended tailboom? Wat is de ideale lengte?

Heb ook wel wat vibraties met men eigen tailboom. Wss zal deze niet vast genoeg zitten?

De mijne was 6inch (moet je even omrekenen naar cm :p) en die was beter dan stock. Vraag maar aan Wouter.
Onderaan de tailboom moet je een plat kantje maken voor in het frame. Heb je dat gedaan? Als je dat niet doet, zit ie inderdaad wel los.

Ohja, het materiaal dat ik gebruik is gewoon een 2.0mm carbon staafje. Kost 1.5-2euro ofzo voor een meter.
 
Back
Top