Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

hallo,
ik heb een vraagje aan de ervaren mcp x mannen.
ik heb hem ook al een tijdje thuis staan maar door chronisch tijdsgebrek komt het er gewoon niet van om te gaan vliegen. verkopen dan maar dacht ik.
het is de rtf uitvoering met de dx4 zender. nog eerst even proefvliegen want je wilt niet iets verkopen wat het niet doet. nou, hij doet alles prima(inverted weet ik niet, nog nooit geprobeerd) maar als ik ga landen heeft hij een eigenaardigheid. als hij staat, gas dicht en dan het laatste ogenblik stopt de staartrotor en maakt hij een paar pirouetjes. ???
ik heb er nog een nieuwe staart op gezet maar hij deed het alsnog. ik kan me niet herinneren dat hij dat in het begin ook deed of is dit normaal?
hoor graag van jullie.

groet Lance

De hoofdmotor is 'vrij stug', dus als die 'afslaat' kan de staart m niet houden, omdat ie dan de Andere(!) kant uit slaat.

Zoals vermeld; geen zorgen over maken.

(mag ik die oude dus nog goeie staartmotor hebbe? ;))

bedankt mannen !

kan hij met een gerust hart verkocht worden.
helaas Niek, de "oude" staart zit er nog gewoon op

gr Lance

Nog even een vraagje betreft de mCP X, de versie 2 specifiek. Is het verlengen van de staart nog steeds aan te raden als er mee gestunt gaat worden? Ik lees nog steeds posts over mensen die hun mCP X de staart verlengen, zelfs als dit een versie 2 blijkt te zijn.

Zoals jij er mee vliegt is het echt niet nodig hionimi.
als je straks wat verder bent en je 1e flip maakt moet je gewoon kijken of de staart het houd. en zonodig dan verlengen.

Grt

Nadat mijn V1 afgeschreven was heb ik de V2 gekocht.

Hierbij heb ik de bovenkant van de staartfin geknipt.
Hiermee komt de staart rotor meer vrij te liggen en vlgs. mij beter.

ik vind het persoonlijk niet mooi zonder staartfin.

Bij een backflip houd bij mij de staart goed.
ik echter houd de backflip niet altijd goed, maar dat komt meer
door mijn stuurmans kunsten. Gaat langzaam wel beter.
Helaas de laatste tijd erg slecht weer in Amersfoort....

grtz.
Olaf

Vandaag sinds een ruim een half jaar weer eens heerlijk gevlogen met mijn mcp x en het was weer heerlijk, hoop hem nu weer eens wat vaker voor de dag te halen ;)

Denk het ook, meteen ook 2 meter carbon gekocht van 2mm zodat ik de staart kan verlengen. Kan ik tenminste nog vliegen, mijn 450pro begint mij te irriteren, altijd iets :D

full
:shock: :rolling:
:cool: Erg mooi !

Laatst bewerkt door een moderator:
Back