Volgende stap in vliegen.

De stap naar een 600efl is natuurlijk een bewuste keuze met veel afwegingen. De 450pro had ik goed onder controle, maar heb hem natuurlijk meerdere (!) malen volledig stuk zien gaan. Als ik een 500 of 550 zou kopen dan zal ik stiekem balen dat ik geen 600 zou hebben, ken mezelf, zoek weer echt een uitdaging. Deze keuze laat dan ook weer een stapje (700) te wensen over!
 
Ik stond ook voor de vraag 550, 600 of ..
uiteindelijk heb ik die 700 gekocht,
heel groot voor een elektro,
maar ik ken mij ook, met een 550er zou ik snel zeggen, hoezo heb je ...
600 is ok.
Ik heb dus die 600N en 700E, anders om zou het optimal zijn.

Sorry even voor wat :offtopic: ben al weer weg ..
 
De stap naar een 600efl is natuurlijk een bewuste keuze met veel afwegingen.
Als je een 450 kan vliegen zal je met een groter model in principe minstens het zelfde kunnen. Er zijn verschillende formaten maar het is geen stappenplan dat je moet volgen ;)
De 450pro had ik goed onder controle, maar heb hem natuurlijk meerdere (!) malen volledig stuk zien gaan. Als ik een 500 of 550 zou kopen dan zal ik stiekem balen dat ik geen 600 zou hebben, ken mezelf, zoek weer echt een uitdaging. Deze keuze laat dan ook weer een stapje (700) te wensen over!
Ook de 700 laat in die zin een stapje te wensen over zoals een mikado logo 800, trex 800, verschillende andere modellen (denk aan benzine trainer etc) die nog groter zijn, etc..
Zelf had ik na m'n 450 een 500 gekocht maar dat was meer een budget kwestie :) Vandaag had ik maar tijd voor twee vluchten en had zowel de 450 als de 6hv (600) mee. Beide ook totaal verschillend qua vlieg eigenschappen maar vind de 450 nog steeds een leuk model. In zekere zin ook meer zorgeloos vliegen aangezien die goedkoper crasht. De 600 geeft bij voldoende hoogte daarentegen iets meer bedenktijd wanneer iets niet helemaal gaat als gepland.
 
@Chrisdv:
maar toch moet ik zeggen, alles wat groter is dan 700
is ook anders te vliegen, met een trainer met 180 cm rotordia
vlieg je heel anders de bochten om, die heksturing is helemaal anders,
zelfs als je een 10 pk motor in de trainer zou bouwen, vliegt die anders,
Vergelijk een klein bootje op golvend water en een groot scheep.
 
Ik kan me daar wat bij voorstellen.
Daarom ook over: "Als ik een 500 of 550 zou kopen dan zal ik stiekem balen dat ik geen 600 zou hebben, ken mezelf, zoek weer echt een uitdaging. Deze keuze laat dan ook weer een stapje (700) te wensen over!"
Als het je doel is om het grootste model te vliegen klopt dat maar anders is het grootste toch niet per se het beste; het is maar net wat je er van verwacht.
 
@chrisdv:

ik heb een trainer en een Bell 47,
voor allebij heb ik een anhanger nodig om de heli en al die spullen mee te nemen, dat is punt 1.

met een 600er vlieg je makkelijker dan met een 700er zou ik maar zeggen,
voor mij heeft die 700er te veel power als je geen 3 D vliegt,

een goede keuse zal zijn 600er elektro en 700er nitro,
ik heb het anders om, maar dan toch nog de 26cc benzinetrainer (800er sice).

Mooi zijn ze wel, met de 600er nitro vlieg ik bij sterke wind ook nog, waar de 450er al lang weggewaaid is.

En dan nog de onderhoud ook bij een crash,
die grooten zijn dan echt duur,
bv. Bell rotorbladen 260 €, hoofdrotoras 55 €, landingskit 85 € ...
maar gelukkig nog nooit gecrast !
 
:music:

Haaaaalllllloooo,

wat is het rustig geworden in deze discussie,
vandaag weer 11 lipos met de T Rex 450 gevlogen:

snelle bochten,
hoog tot 35 of 40 m,
kleine bochten , en en en

Ik ben nu zo veer, een looping te doen, om dan verder te gaan met inverted vliegen, dat gaat alles top op de SIM, maar als mijn heli meer dan 90 graden gekanteld is, (direct met de nose naar beneden of nar boven), da schakelt mijn ratio op off en die poten van de heli gaan weer naar beneden,

:olympic:
Ik denk morgen ga ik verder, in veiliger hoogte van 20 m met 0 pitch gewoon maar draaien, ben benieuwd.
 
Ik ben nu zo veer, een looping te doen, om dan verder te gaan met inverted vliegen, dat gaat alles top op de SIM, maar als mijn heli meer dan 90 graden gekanteld is, (direct met de nose naar beneden of nar boven), da schakelt mijn ratio op off en die poten van de heli gaan weer naar beneden,

:olympic:
Ik denk morgen ga ik verder, in veiliger hoogte van 20 m met 0 pitch gewoon maar draaien, ben benieuwd.

Rustig opbouwen Uwe,rustig opbouwen! lekker hoog gaan zitten en vertrouwen in je zelf houden en zeggen dat je het kan!!

Komt het allemaal goed

S6 morgen

Voor mij duurt het weer 5a6 weken dat ik kan gaan vliegen ga morgen naar Duitsland voor Arbeit.
Ik neem wel me Sim mee(en twijfelt ofdat ik de ESP600 mee neem:rolleyes:)

Greetz,
Jeroen
 
:-P
heel veel bedankt @Jeroen:

met de loop of invert lukt het op de SIM wel,
maar ik ben nog wat bang, misschien ook goed zo,
de leeftijd leert het ma zo,

maar wat je zegt, rustig opbouwen, dat zal het worden,
ik ga nu al hen en weer schommelen, tot de heli bij 90 graden gekanteld staat, alleen dat ene kleine tikje nog en dan dat gevoel krijgen, hoe veel negatieve pitch moet je hebben , en en
Ik ga het doen !

:eek:en voor jou, werk moet ook ma zijn, ook ik moet werken en als ik avonds echt kapot naar huis kom, lukt het niet altijd om nog naar buiten te gaan vliegen,
ga goed met de SIM oefenen, en je blijft toch niet voor altijd,
zou over na denken met die ESP meenemen,
als ik op vakantie ga, neem ik nooit een vlieger mee,
da zijn weer andere dingen,
Maar thuis met vrij, elke dag ..
 
:-P
heel veel bedankt @Jeroen:

met de loop of invert lukt het op de SIM wel,
maar ik ben nog wat bang, misschien ook goed zo,
de leeftijd leert het ma zo,

maar wat je zegt, rustig opbouwen, dat zal het worden,
ik ga nu al hen en weer schommelen, tot de heli bij 90 graden gekanteld staat, alleen dat ene kleine tikje nog en dan dat gevoel krijgen, hoe veel negatieve pitch moet je hebben , en en
Ik ga het doen !

:eek:en voor jou, werk moet ook ma zijn, ook ik moet werken en als ik avonds echt kapot naar huis kom, lukt het niet altijd om nog naar buiten te gaan vliegen,
ga goed met de SIM oefenen, en je blijft toch niet voor altijd,
zou over na denken met die ESP meenemen,
als ik op vakantie ga, neem ik nooit een vlieger mee,
da zijn weer andere dingen,
Maar thuis met vrij, elke dag ..
;)

Ik blijf idd niet voor altijd weg,en werk dan soms 6a7dagen per week 15 uur per dag dus Live vliegen zal er 's avonds niet in zitten dus vandaar de Sim maar mee
ik zal er er een nachtje over slapen om toch de 600ESP mee te nemen
er zijn daar hele mooie vliegstukken waar ik werk
maar ja na zo lang werken dan ben je blij dat je in bed ligt.

S6 met je oefeningen de komende tijd enne leeftijd????
Je ben zo oud als je je voelt en alles op het gemakje hoor,blijft de hobby ook leuk:p

Greetz,

Jeroen
 
@jeroen:

even ma:offtopic:, 1 je kan een citaat ook inkorten
en 2 waar ga je hen in Duitsland, ik ben da geboren en ga elk jaar nog een keer da hen .. mijn zoon woont nog da, 3 ik voel me buiten zo als net nog niet 40 qua leeftijd, zonder te over (onder)drijven
..en we gaan verder :ontopic: vliegen
 
@jeroen:

even ma:offtopic:, 1 je kan een citaat ook inkorten
en 2 waar ga je hen in Duitsland, ik ben da geboren en ga elk jaar nog een keer da hen .. mijn zoon woont nog da, 3 ik voel me buiten zo als net nog niet 40 qua leeftijd, zonder te over (onder)drijven
..en we gaan verder :ontopic: vliegen

:offtopic:

1 ik weet het
2 ik ga nu naar Ludwigshafen voor 4 weken en daarna naar Hamburg
3 mooi dat je je jong voelt!

4 :ontopic:

S6 Uwe
met je verdere ontwikkelingen!
Als ik vanuit een looping naar Invert gaat(nose in inverted) en ik voel me niet lekker met het gevoel gewoon vol je elevator naar voor douwen zodat ie weet tail in voor je staat
of vanuit een looping door vliegen boven in de looping en dan door inverted
ik zit denk ik met inverted op -6a7gr het zelfde als dus normaal maar dan omgekeerd
je moet net het gevoel in sticks krijgen als met gewoon vliegen

S6

Ik ga pitten moet straks weer 6uur van uit Groningen rijden

Ik hou vanuit Duitsland de site's in de gaten

Greetz,

Jeroen
 
Als ik naar inverted wil, ga ik flink hoog hooveren, en leg ik hem via de aileron op zn rug

Vanuit een looping naar inverted gaan vind ik persoonlijk altijd wat tricky, omdat er gewoon zoveel vaart in zit
En ik vind met de neus omlaag naar pootjes omlaag gaan ook gewoon eng

Ik leer nu dus mezelf eerst op het gemakkie een tail in hoover aan
Momenteel gaat de hoover eigenlijk best aardig, de controle is er redelijk
Dus ik nu eens kijken om side in en nose in een hoover te proberen

En als ik een slechte dag heb, pootjes omlaag ben ik bezig mezelf een pitouettend rondje aan het leren
Dat is ook vrij lastig moet ik zeggen...
Zeker als je dan ook in de bocht gewoon door pirouet
 
@student:

da heeft zo iedereen zijn eigen mannier iets te doen,
ik vind op de SIM voor mij makkie hem met de elevator
op zijn rug te doen, als hij niet goed zit elevator weer naar voren
en hij zit tail in, goed
Als de wind iets minder, gaan we kijken><!
 
het is gelukt

:cool: Het is gelukt :cool:

vanmiddag even met de T Rex 450 op 15 m hoog,
elevator naar achteren getrokken en verder verder verder,
en wat spelen met de throttle en negatief en weer positief,
en de eerste ''loop'' was gedaan, pphhhhhhh

nu, het was eerder draaien in de lucht en het gevoel krijgen met throttle,
en plotseling doet de heli met negatieve pitch nog heel veel andere dingen, wat ik gisteren nog niet durfde, nu vliegt die Rex in alle richtingen, zo als het hoort,

een dubbele loop ook probeert, maar da komt de grond toch iets verder naar de heli toe, en ook en loop naar voren geprobeerd, pphhhh,
dat is nog ma een ander verhaal.

Dus volgende stap is hem in de midden van de loop te stoppen en invert te vliegen, gaat op de SIM al lang goed, maar nu is het oefenen met de heli buiten,

Ik ben blij daarmee!

En bedankt allen, die tips gegeven hebben!

(7 lipos gevlogen en geen crash, die gebeuren op de grond, niet in veiliger hoogte van 10 - 15 m)
 
:cool: later ben ik nog een keer naar buiten gegaan voor 4 lipos te vliegen,
die loops lijken meer en meer aan een looping en het gevoel voor het stick moevment worden beter,

nog iets verder oefenen en dan gaan wij ook nog invert vliegen,
's is mooi
 
Verder gegaan met oefenen,
helikoptertje helemaal inverted en bij het draaien
naar de poten naar beneden ging het mis,
kantelt iets naar de zijkant en glijd weg en plopt in het gras,
wel een goede klap, maar schade valt me,
mainshaft, featheringshaft, tailblades, huising heckservo,
de volgende keer meer oefenen met de SIM
om zulke situaties te voorkomen.
Het gaat verder!
 
Probeer altijd voor je een manouvre doet, even de bail out te bedenken..
dus als het misgaat, dat je meteen weet wat je moet doen om hem weer op een positie te krijgen dat je er wat mee kan

wat trouwens makkelijker is:
niet stil gaan hangen bovenin een loop.
gewoon vaart maken, een looping maken, en op 180 graden de elevator loslaten.
de heli gaat dan inverted rechtdoor, en kun je een beetje oefenen

gaat het mis, pitch 0 en vol elevator om hem pootjes omlaag te krijgen
dus niet vol pitch, dan krijg je een hele rare manouvre waarbij je altijd lager uitkomt dan je wil (gras...)

Daarom doe ik het hooverend, als het dan misgaat, gaat het niet meteen hard..
 
Back
Top