Laatste F5B wedstrijd 2012

Ja draadjes kunnen maar zo breken. Die van de unilog stroomsensor kun je los bestellen. De vleugelstekkers voorzie ik zelf van smeltlijm, maar daar zijn vast ook andere mogelijkheden voor.
 
Ja draadjes kunnen maar zo breken. Die van de unilog stroomsensor kun je los bestellen. De vleugelstekkers voorzie ik zelf van smeltlijm, maar daar zijn vast ook andere mogelijkheden voor.


Ik was op hun site aan het kijken en vond idd die kabel. Dus dat wordt een losse kabel bestellen en op zijn plaats solderen. chips, 10 euro verzendkosten voor een kabeltje van 2 euro............ Ik heb ze maar een mail gestuurd of dit ook anders kan.
 
Theo...Je moet niet aan die kabels trekken toch?
Heb er van die styreenplaat gripjes aan gemaakt... verder pak die stekkers in met een behoorlijk aantal krimpkousjes... Als die kousjes niet meer passen, rek ik ze op met een langebekkenbuigtangetje...

Daarna met de föhn in de krimpstuip...
 
team zuid, is wel wat. Wat trainingsafspraken maken?

Goed idee. Ik kan nu zaterdag of zondag middag, en volgende week maandag avond t/m donderdag avond. Kiezen jullie maar een dag/tijd uit.

Als we een rustig veldje willen zullen we niet in het weekend of op woensdag avond moet gaan.
 
zondagmiddag wordt druk op het veld. Mijn voorkeur gaat uit naar bijv. 2wekelijks op zondag ochtend zeg 10:15u. Dat kan het hele jaar door. Zetten we rakken op en gaan we oefenen.
 
Die zondagochtend is wat mij betrefd goed, zeg maar wanneer en ik zal proberen aanwezig te zijn.
 
Theo... er is via GVJO een Keda motor naar je onderweg...
Die bracht mij zo straks een weer nieuwe ontvanger (rondje Nederland)

Zo een trainingsdagje lijkt mij ook wel wat!
 
Trainingsdagje zit er niet in. Meer trainingsuurtjes. Zondag ochtend is uitgekozen omdat er zo vroeg zelden andere vliegers zijn.

Ideaal is een eigen F5B veld natuurlijk. Zitten we niemand in de weg, kunnen rakken blijven staan etc. Maar ja, kom daar maar eens aan.
 
Rakken is niet zo lastig, helpers wel.
Ik denk dat een B rak op het moment niet eens zo belangrijk is, belangrijker is om als coach en helper op elkaar ingespeeld te raken.
Dat je weet wanneer iemand in moet draaien en hoe snel hij reageert op de coach zijn aanwijzingen.
Verder moet de coach weten wat de vlieger wil weten, tijden, daalhoeken, positie.
Ik probeer er de 16e dan wel bij te zijn, als iemand dan een videocamera heeft kan je naderhand dingen terugkijken en zien waar de problemen zitten.

GJ
 
Eff. ter informatie:

Ik heb nog een complete set rakken uit mijn vorige leven. Mocht je er een keer om verlegen zitten weet je waar je moet zijn.

Pieter

Nabrander: Mijn vrouw gaat de 16e Sara zien en dan word ik geacht thuis te zijn.

Na-nabrander: Je moet er wat voor over hebben om thuis wat credit op te bouwen. Kan me zo wel een voorstelling van maken waar ik het weer mee ga verspelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je een groepje van een man of 4 hebt zet je gewoon 2 statieven neer. De 4e man gaat bij toerbeurt op het b-rak zitten met het portotje en piept het rak.

Gerben
 
Ik spreek net Guntmar,
Vooral doorgaan met trainen, de duitsers gaan bang worden!

Ich sehe schon dann muss ich wieder mehr trainieren. So langsam wird es eng…



Guntmar

 
Theo... er is via GVJO een Keda motor naar je onderweg...

Van de week op een dag toen ik thuis kwam van een dag hard werken lag er een klein pakje papier op de tuintafel. In eerste instantie dacht ik dat de zoon iets slordig had opgeruimd van de honden. Bij nadere inspectie zat er toch iets anders in.......
Bas, bedankt, weet je ook nog hoeveel KV deze is?
 
Hallo Theo,
Da's snel! Dat zijn dan weer de verzendcomplimenten van GJ erbij...
Je kreeg em toch wel zonder regelaar :)

Het is deze... krachtig genoeg om AXI gerbox te slopen. Shredded in seconds!
KD36-60-08L 3000kv Brushless Inrunner

Je mag em tzt met iets anders ruilen... zie maar! Wel verwacht ik +40 rakken op deze raket... de motor heeft oempf!
Gr Bas
 
Back
Top