4T benzine vs 2T benzine….

Moin,
es gibt da auch noch andere 4T-Benziner als Roto und Saito.

Der VT 42 ist mit Sicherheit nicht 30 % schwächer als ein Zweitaktmotor:cool:

VT 42 Drehzahlen Video - armin1966 - MyVideo

Auf der Seite findet Ihr ein Video der B25, 3,6 m Spanweite un 28 kg
BAVARIAN EAGLES

Gruß Armin

PS.: Ich bin auch ein Niederländer aber in Deutschland Geboren und kann leider nicht Niederländisch schreiben jedoch lesen.

Ik zou zeggen, zoek niet verder! Wat een geluid zeg.......
Die Saitos maken toch een wat hoger geluid dan deze....
Fantastisch, nu nog efkes sparen.
 
Nein nicht das gewicht maar das power is 30% meer bij ein 2T




Moin,
es gibt da auch noch andere 4T-Benziner als Roto und Saito.

Der VT 42 ist mit Sicherheit nicht 30 % schwächer als ein Zweitaktmotor:cool:

VT 42 Drehzahlen Video - armin1966 - MyVideo

Auf der Seite findet Ihr ein Video der B25, 3,6 m Spanweite un 28 kg
BAVARIAN EAGLES

Gruß Armin

PS.: Ich bin auch ein Niederländer aber in Deutschland Geboren und kann leider nicht Niederländisch schreiben jedoch lesen.
 
Wist ik niet. Heb je daar een vuistregeltje voor Jeroen?


ja das eenvoudig leerde ik op school al bij motorvoertuigen
een 4 takt motor heefd 1 arbijds slag bij 4 slagen
een 2 takt bij 2 slagen
dus een 4 takt ontsteekt 1 keer elke 2 omwentelingen
en een 2 takt bij elke omwenteling
de reden dat een 2 kakt maar 30% meer vermogen heefd is omdat er nogal wat verliezen zijn tijdens het spoelen
en de comprecie is bij een 2 takt vaak lager
dat heefd ook weer te maken met de spoelpoorten
 
Nee... Jeroen :) viertakt heeft om de twee slagen een werkslag! Niet om de 4! :)
Dat heeft alleen de Fred Flintstone Legs propelled Engine...

Het vermogen tussen beiden is een theorie verhaal. Vermogen kost brandstof. Een viertakt heeft weer een hoger rendement. Is thans geschikter om aan een emissie eis te voldoen. Niet in modelbouwland... daar draaien deze op mengsmering om toch te smeren bij de eenvoud van de motor.
De tweetakt heeft altijd olie in de brandstof nodig om smering te krijgen.
Ford heeft in de jaren 80 gepoogd een tweetakt te ontwikkelen met veel keramische onderdelen, minder smering bij een behoorlijk hoge bedrijfstemperatuur. Doch de levensduur was niet in de hand te houden... en meer....

Vermogen vs levensduur. Je ziet het ook in de racerij.
Veel vermogen, hoge toerentallen, maar ook kortere levenduur wegens progressief toenemende materiaal belastingen.
Met een natuurkundige wetmatigheid optredend... motoren voor maar 1 doel... winnen... revisie na elke race...
 
de slag is de gang van de zuiger van b d p naar o d p
2 en 4 takt is volks benaming
oficieel heten hen 2 slag en 4 slag motoren
dat rendement is niet theorie maar praktijk
in theorie zou een 2 takt omdat i 2 keer zo veel arbijd slagen heefd
ook 2 keer het vermogen moeten hebben
maar in de praktijk dus niet


Bij een 4 takt heb je slag 1 inlaat slag 2 comprecie slag 3 arbijd slag 4 uitlaat
bij een 2 takt heb je slag 1 arbijd overgaand in spoelen
slag 2 afsluiten spoelen comprecie

de olie die en 2 takt nodig heefd om te smeren zorgt voor een vuilere ontbranding
en das minder voor het miljeu

fred flinstone had 3 MK aan boord
2 volwasene en 2 kinderen
en alemaal mee doen hahahaha


Nee... Jeroen :) viertakt heeft om de twee slagen een werkslag! Niet om de 4! :)
Dat heeft alleen de Fred Flintstone Legs propelled Engine...

Het vermogen tussen beiden is een theorie verhaal. Vermogen kost brandstof. Een viertakt heeft weer een hoger rendement. Is thans geschikter om aan een emissie eis te voldoen. Niet in modelbouwland... daar draaien deze op mengsmering om toch te smeren bij de eenvoud van de motor.
De tweetakt heeft altijd olie in de brandstof nodig om smering te krijgen.
Ford heeft in de jaren 80 gepoogd een tweetakt te ontwikkelen met veel keramische onderdelen, minder smering bij een behoorlijk hoge bedrijfstemperatuur. Doch de levensduur was niet in de hand te houden... en meer....

Vermogen vs levensduur. Je ziet het ook in de racerij.
Veel vermogen, hoge toerentallen, maar ook kortere levenduur wegens progressief toenemende materiaal belastingen.
Met een natuurkundige wetmatigheid optredend... motoren voor maar 1 doel... winnen... revisie na elke race...
 
O ja 4 takt motoren hebben minder koeling nodig
dit omdat ze minder ontbrandingen hebben
dus binnen een kap is 4 takt beter

En ja inderdaat mooi armbandje ahum
 
Hallo Armin,

Leuk dat je ook op het NL forum komt kijken. Ik geniet altijd erg van het geluid van je motoren als ik in Duitsland vlieg op de IG- Warbird meetings.
Er mogen er gerust meer in NL te zien zijn, ik hoop dat men je hier ook gaat ontdekken.

Groeten,
Rob
 
Dennis van H-In zei dat je een Saito 120 zou kunnen "uitwisselen" met de FG 21

dus 20cc4t methanol = 20cc4t benzine

wat is jouw idee hierover als ervaringsdeskundige?
 
Back
Top