heb ik ook al gezien op je topic...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Moin,
es gibt da auch noch andere 4T-Benziner als Roto und Saito.
Der VT 42 ist mit Sicherheit nicht 30 % schwächer als ein Zweitaktmotor
VT 42 Drehzahlen Video - armin1966 - MyVideo
Auf der Seite findet Ihr ein Video der B25, 3,6 m Spanweite un 28 kg
BAVARIAN EAGLES
Gruß Armin
PS.: Ich bin auch ein Niederländer aber in Deutschland Geboren und kann leider nicht Niederländisch schreiben jedoch lesen.
Moin,
es gibt da auch noch andere 4T-Benziner als Roto und Saito.
Der VT 42 ist mit Sicherheit nicht 30 % schwächer als ein Zweitaktmotor
VT 42 Drehzahlen Video - armin1966 - MyVideo
Auf der Seite findet Ihr ein Video der B25, 3,6 m Spanweite un 28 kg
BAVARIAN EAGLES
Gruß Armin
PS.: Ich bin auch ein Niederländer aber in Deutschland Geboren und kann leider nicht Niederländisch schreiben jedoch lesen.
Wist ik niet. Heb je daar een vuistregeltje voor Jeroen?
es gibt auch andere Motorgrößen?
Dat heeft alleen de Fred Flintstone Legs propelled Engine...
Nee... Jeroenviertakt heeft om de twee slagen een werkslag! Niet om de 4!
Dat heeft alleen de Fred Flintstone Legs propelled Engine...
Het vermogen tussen beiden is een theorie verhaal. Vermogen kost brandstof. Een viertakt heeft weer een hoger rendement. Is thans geschikter om aan een emissie eis te voldoen. Niet in modelbouwland... daar draaien deze op mengsmering om toch te smeren bij de eenvoud van de motor.
De tweetakt heeft altijd olie in de brandstof nodig om smering te krijgen.
Ford heeft in de jaren 80 gepoogd een tweetakt te ontwikkelen met veel keramische onderdelen, minder smering bij een behoorlijk hoge bedrijfstemperatuur. Doch de levensduur was niet in de hand te houden... en meer....
Vermogen vs levensduur. Je ziet het ook in de racerij.
Veel vermogen, hoge toerentallen, maar ook kortere levenduur wegens progressief toenemende materiaal belastingen.
Met een natuurkundige wetmatigheid optredend... motoren voor maar 1 doel... winnen... revisie na elke race...