Uitnodiging BK F3K 7 October 2012

Beste F3K vrienden,

Op zondag 7 October vindt de laatste wedstrijd plaats voor het BK 2012 op de terreinen van de vliegclub CAV te Villers-La-Loue.

Het terrein kan je hier vinden:
Bekijk het terrein van CAV

Inschrijven op voorhand is verplicht en doe je, voor Donderdag 4 October 20:00 uur, via onderstaande web form:
Ik schrijf me in voor de wedstrijd!

De lijst van ingeschreven piloten kan je raadplegen achter de volgende link:
Bekijk de inschrijvingen.

Bijzonderheden:

1. Wedstrijd

De briefing start om 9:30 en de wedstrijd begint om 10:00 uur. De wedstrijd duurt tot 17:00 uur.

2. Inschrijvingen

Het inschrijvingsgeld betaal je ter plaatste en bedraagt 5€.
Inschrijven op voorhand is verplicht en de inschrijvingen stoppen op Donderdag 4 October 20:00 uur.

3. Taken lijst en groepsindelingen

We proberen tenminste 5 ronden te vliegen. De takenlijst en groepsindeling wordt op Vrijdag 5 October rondgestuurd.

4. Lunch

Op dit moment is het nog onduidelijk of er lunch wordt voorzien. Zo gauw we hier duidelijkheid rond hebben volgt er een nieuwe rondzending met details.

Groet,
Johan Van den Brande
 
Iedereen is welkom! Misschien kan er iemand dit op een Frans en/of Duits forum posten? Ik veronderstel dat de Franse grens niet zo ver af is ;-)

Cheers,
Johan
 
Dank u wel Domi.

Voorlopig nog maar 6 inschrijvingen... ik begin er voor te vrezen. Een wedstrijd voor 2 groepen van 3 man lijkt me echt niet FAI en BK waardig.

Komaan jongens, we moeten toch aan 15 man kunnen geraken, niet waar?

Cheers,
Johan
 
Dank u wel Domi.

Voorlopig nog maar 6 inschrijvingen... ik begin er voor te vrezen. Een wedstrijd voor 2 groepen van 3 man lijkt me echt niet FAI en BK waardig.

Komaan jongens, we moeten toch aan 15 man kunnen geraken, niet waar?

Cheers,
Johan

Hallo Johan,

Ik zie dat we stilaan quasi automatisch de ideale oplossing nabij komen : een Belgisch Kampioenschap over twee dagen ipv een eindeloze reeks kleinere wedstrijden. De ervaring brent ons nader aan het doel.
Dit werkt overigens prima in Duitsland, Frankrijk, Italië, Duitsland, Zweden, Kroatië, Oostenrijk USA enz... en een vooraf bepaald weekend voor de Belgische NK brengt gegarandeerd een groot aantal deelnemers.
Een eindeloze versnippering in kleinere wedstrijden brengt daarentegen niks meer dan reiskosten en kleine deelnemerslijsten.
Er zijn genoeg internationale wedstrijden die meer gechikt zijn om het kaf van het koren te scheiden : Assen bij Theo, Nancy bij de Franzosen (bring the food), Herentals - een fake international, maar met Duvel beschikbaar. Met vier of vijf wedstrijden van hoog niveau kom je veel verder dan met 10 wedstrijden zonder niveau. Herentals is enkel en alleen een international om de Belgen niet te verplichten in het buitenland te vliegen. De goede Hollandse piloten doen het tegendeel :
Wakkerman gaat overal waar Eurotourpunten te verdienen zijn. He's got the true spirit . Bravo Loet en Helle !
Volgend jaar neem ik terug deel aan sommige seletiewedstrijden voor de EK en de WK, maar een Belgisch kampioenschap moet unbedingt plaatsvinden op een tweedaagse weekend wedstrijd. Al het andere is larie en apekool:murder:

Allerbeste persoonlijke groeten Johan en bedankt voor je inzet !

Yves

DLG types: BMW-M3 Cab, Porsche Carrera 9974S Cab PDK en Phase two, Lamborghini Gaillardo convertible, Ferrrari 599 apuerto volgt in maart 2013
 
Hoi Yves,

Long time no see ;-)

Ik begrijp je standpunt maar al te best, en daar hebben we in het verleden al veel over gepraat. Maar zoals altijd is Belgie een land van veel gepalaver...

In ieder geval, we zullen je voorstel meenemen en voorleggen aan de sectie, zoals dat noemt, nietwaar.

In het verleden is het voorstel tot een enkele selectie wedstrijd niet doorgekomen omdat er dan (dachten we) alleen maar volk gaat zijn op de 'officiele BK' wedstrijd en dan valt heel de sectie terug tot 5 piloten (4 in 2013, want een Belgische topper gaat er met stoppen), want met zoveel zijn we, die meedoen met de competitie.

Aan de andere kant vinden sommige piloten ook (mezelf meegerekend) dat er teveel schrappers zijn (1 op 3).

Ik verwacht dus voor 2013 een compromis te bereiken waar niemand nog iets aan heeft, naar aloude Belgische gewoonte ;-)

Cheers,
Johan
 
ik moet zowaar toegeven dat yves een nuttige bijdrage geleverd heeft....

moest er 1 weekend met heel wat rondes zijn, die beslissen over het belgisch kampioenschap.... dan zou zelfs ik meedoen!

waarom ik afhaak voor de wedstrijden zijn de volgende redenen

1 vaak zijn de afstanden te groot , te duur om te verplaatsen.

2 de vlaamse clubs hebben vaak kantines, maar de waalse vrienden niet (waardoor ik al niet kom, omdat katja nergens kan schuilen, of naar het toilet kan, en katja niet alleen trouwens!)

3 vaak zit je int voorjaar of najaar met rotweer, regen, en koude over je nek in de voormiddag...

4 een selecte groep aan piloten, waardoor het wedstrijdgevoel eerder beperkt wordt tot een "fly inn", met wat zwans, en wat lol voor en tussen de rondes...

een BK weekend in de zomer zou veel goed maken.
dan ben ik zeker dat je zelfs een volledige mini klasse op til krijgt (waar ook ik dan mee deel neem.)

en als dit op een goed voorziene club gebeurt, dan breng ik mijn sleurhut mee, en kom ik 2 dagen kamperen met de gezellige collega piloten!
 
Beste F3K vrienden,

Ik heb zo net bevestiging gekregen dat de club voor een middagmaal gaat zorgen, namelijk 'pains saucisses'. Waarschijnlijk tegen een democratisch prijsje. Details weet ik niet.

Cheers,
Johan
 
Het valt me op dat onze waalse vrienden hun kat ( voorlopig ) sturen !

Ik ben niet voor een bk op één weekend! mensen die op zaterdag werken zijn uitgesloten , slechtweer in dat weekend is geen BK? , het is een moment opname , het zal het niveau geen goed doen, ook al doen Yves en Didier mee ;o)

1 vaak zijn de afstanden te groot , te duur om te verplaatsen.
Afstanden groot in België tja het is maar wat je gewend bent. op de laatste wedstrijd na valt dat allemaal goed mee.

2 de vlaamse clubs hebben vaak kantines, maar de waalse vrienden niet (waardoor ik al niet kom, omdat katja nergens kan schuilen, of naar het toilet kan, en katja niet alleen trouwens!)
Ik denk dat we maar op een club geweest zijn zonder toilet en dat was Edingen. Er was een toilet in het zwembad (5min wandelen van het veld) Schuilen was overal perfect mogelijk.

3 vaak zit je int voorjaar of najaar met rotweer, regen, en koude over je nek in de voormiddag...
We hebben dit jaar niet echt geluk gehad met het weer. Toch is het maar 1 dag echt heel slecht geweest(Haaltert) en voor de rest is het pas in de namiddag slecht geworden regen / onweer.

4 een selecte groep aan piloten, waardoor het wedstrijdgevoel eerder beperkt wordt tot een "fly inn", met wat zwans, en wat lol voor en tussen de rondes...

Ik vlieg liever veel met weinig ! Ook al zijn de internationale wedstrijden super leuk heb ik daar op 2 van de drie telkens één dag van de twee niet kunnen vliegen.
 
Beste F3K vrienden,

Ik heb zo net bevestiging gekregen dat de club voor een middagmaal gaat zorgen, namelijk 'pains saucisses'. Waarschijnlijk tegen een democratisch prijsje. Details weet ik niet.

Cheers,
Johan

Pains saucisses (ook wel bekend als hot-dog). Misschien breng ik Loet op een idee.
399621_284684768298812_575657669_n.jpg
 
@ steven.... mensen die zaterdag werken....
deze wedstrijden zouden ruim op voorhand aangegeven worden, en een dag verlof moet dan wel in te plannen zijn...
(beter 1 zaterdag dan 10 op een jaar)

ik ben al op meerdere clubs gaan gooien waar geen toilet is...(jij vliegt nog maar het eerste jaar F3K?)

wat afstanden betreft... liever 1x 200km, dan elke 2weken 200km....

wat slecht weer betreft... hetzelfde... liever 1x rotweer dan 5 op 10 wedstrijden rotweer...

en wat internationale wedstrijden betreft.... het zal heus niet in belgie zo lopen dat je een dag niet kan vliegen (aangezien F3K niet zo erg fanatiek gevlogen wordt)


het is dus allemaal maar vanuit welke hoek je dit bekijkt...

persoonlijk ben ik voorstander, jij tegenstander.... ieder zijn vrije mening natuurlijk
 
Hoi Yves,

Long time no see ;-)

Ik begrijp je standpunt maar al te best, en daar hebben we in het verleden al veel over gepraat. Maar zoals altijd is Belgie een land van veel gepalaver...

In ieder geval, we zullen je voorstel meenemen en voorleggen aan de sectie, zoals dat noemt, nietwaar.

In het verleden is het voorstel tot een enkele selectie wedstrijd niet doorgekomen omdat er dan (dachten we) alleen maar volk gaat zijn op de 'officiele BK' wedstrijd en dan valt heel de sectie terug tot 5 piloten (4 in 2013, want een Belgische topper gaat er met stoppen), want met zoveel zijn we, die meedoen met de competitie.

Aan de andere kant vinden sommige piloten ook (mezelf meegerekend) dat er teveel schrappers zijn (1 op 3).

Ik verwacht dus voor 2013 een compromis te bereiken waar niemand nog iets aan heeft, naar aloude Belgische gewoonte ;-)

Cheers,
Johan

Hey Johan,

Plezier om jou te lezen ! Het compromis is een typisch Vlaams spelletje :
ze dronken een glas, pisten nen plas en lieten alles zoals het was.
Ik geloof dat men het lot moet provokeren : stel een BK voor einde mei (meteorologisch gunstige periode) op een mooi terrein zoals bvb bij Duvel specialist Idur Snekeil in Heer en 't Hals.
Zeg mij : wie is de Begische topper die er mee gaat stoppen ? Ik wist niet dat we in België überhaupt F3K toppers hadden. Is het The Big Bopper : [URL="
Lee Lewis - Chantilly Lace - YouTube[/URL] alias "The Killer" ?
Groetjes,

Yves
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals altijd zal het moeilijk zijn om tot een goede compromis te komen. Zelf geloof ik niet zo in compromissen of eindeloze discussies over voor en nadelen. Waar ik wel in geloof is een sterke hand met een visie aan het roer die de knoop doorhakt, met of zonder toestemming van de meerderheid. Maar we wijken af...

Wie komt er nog naar ons laatste onderonsje? Het is in de Ardennen, het is officieel herfst, het wild is geschoten, dus de stoofpotjes staan te pruttelen in de gez(w)ellige cafeetjes.
 
Hoeveel piloten doen er tot nu toe mee 7 oktober?

Topgun piloot op 7 oktober is "uiteraard" de speciale schilder, te zien in zijn laatste video : [URL="
vs F-15 dogfight - YouTube[/URL]

Johan has the right dynamics for the New Frontier : "de stoofpotjes staan te pruttelen" - een verassende positieve en frisse kijk op het leven - en ook zijn "een sterke hand die de knoop doorhakt" - is nodig, want als je twintig mensen vraagt heb je twintig verschillende opinies ! Ik ben wel ver weg maar deel zijn visie, wat ook al beslist wordt.

Yves
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top