Het brommer topic.

nadat mijn zundapp de 100+ heeft aangetikt met een teller die maar tot 80 gaat, doet mijn teller het niet meer. nieuw wormwieltje of zo en dan doet ie het weer?
ben hem nu keurings klaar aan het maken, dus moet ie het wel doen.

max
 
nadat mijn zundapp de 100+ heeft aangetikt met een teller die maar tot 80 gaat, doet mijn teller het niet meer. nieuw wormwieltje of zo en dan doet ie het weer?
ben hem nu keurings klaar aan het maken, dus moet ie het wel doen.

max

Tellers zouden het aan moeten kunnen om ver boven de maximale aangegeven snelheid te gaan, controleer de km teller kabel (lange veer).
Bij de meeste brommers/scooters is ie kapot als je van de onderkant een deel eruit kunt halen (meestal kan de gehele kabel alleen vanaf de bovenkant van het "omhulsel" er uit gehaald worden). als maar de helft of 2 delen eruit komen is het zeker dat ie kapot it :p .

Als de kabel nog intact is probeer er dan maar eens vanaf de onderkant aan te draaien met evt. een boormachine, als de teller dan niks doet is deze hoogstwaarschijnlijk defect.
 
Laten we maar gauw stoppen voordat de situatie escaleert.

@ emil

Mooi tellers heb je daar!

2e foto ligt er een brushles motortje onder, of niet? :p.

Je hebt ook een toerenteller van stage 6 die eenvoudig met een sensor draad om de bougiekabel gewenteld kan worden. Ik vraag me alleen de nauwkeurigheid van die tellers af.

Wil er nog wel eentje hebben eigenlijk.
De digitale dax teller, werkt met een opto/sensor/magneet... Verrassend heefd deze een afwijking van 2km op de gps, en op top maar 1km! Dus verdorie accuraat!

Ik heb geen idee wat er in die toerenteller zit. Hij is iig electrishe, werkt op de puls van de cdi welke naar de bobine gaat.. Nou ja dat zou die moeten...

Vandaag ales aangesloten, en niets! :shock: Dus twijfelde aan mijn "kabelboom schema lezen kunsten, (china makende de schema artiesten)en controle dmv metingen met de scope" kusten.

Heb de pbr toerenteller gepakt (werkt op zelfde manier en aansluitingen), en die deed het prima. Conclusie , meter stuk :(. Net nu ik niet getest heb, maar meteen alles NETJES had weggebouwd! Verdikkeme... BALEN.. Morgen alles weer uitbouwen, en bellen voor garantie...
 
Dat is altijd jammer Emil!

Hopen dat je een nieuwe krijgt.

Dat gps meten, doen jullie dat gewoon met jullie mobiele telefoon?
Wil nog steeds een keertje weten hoeveel mijn teller nou afwijkt..
 
Ik pak altijd de speedview app. Superhandig, je kunt later zien welke snelheid je gereden hebt en ook in hoeveel tijd je bij die snleheid zit. Ik weet niet wat voor telefoon je hebt maar ik heb een android, daar isie gratis te downloaden (de lite versie maar die is uitgebreid genoeg)
 
Speedview, idd, gebruik ik ook, en doet he tnet zo goed als de garmin gpsmap60 ;)

Dikke service, meteen een nieuwe teller gekregen... Deze werkt wel... Morgen even de puls kabel wegwerken, dikke drama... Even een kabeltje om de boegiedraad zal makkelijker zijn, maar das lelijk, dus helaas.

Nu van zowat het achterlicht naar de koplamp toe,onder de tank door.. Nou ja pak er een 18awg siliconen draadje voor, lekker stevig en doorslijt ongevoelig... Lang leve de modelbouw..

Zal morgen als alles werkt en het doet wel even een filmje maken...

EDIT:

Vanmorgen de laatse hand gelegd....
Het is me naar het zin...

 
Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er gaaf uit die tellers.
van mijn derbi is de ontsteking er mee gekapt :( denk dat er ergens draadje los zit of zo. gebeurde tijdens het rijden. dus even nakijken.
en volgende week in de vakantie afrijden :D dus dan moet hij klaar zijn

max
 
van mijn derbi is de ontsteking er mee gekapt :(

Andere bougie al geprobeert?
Anders de bougiedop van de kabel af draaien (zit gewone schroefdraad in) en de kabel op +- 1cm van je blok houden en een keer kicken, als ie dan nog niet vonkt heb je idd ontstekings problemen!
Als ie wel vonkt moet de vonk krachtig en blauw zijn, anders heb je ook ergens een probleem!

Groeten
 
andere bougie heb ik al geprobeerd, gebeurde ook niks.
de bougie dop er af draaien zal ik vandaag of morgen eens proberen.
maar aangezien de kabelboom ook niet goed zit, denk ik dat hij daar ergens geen aarde maakt of zo. dus in de vakantie ook eens goed maken.

gr max
 
Aarde is erg belangrijk. Oppervlakken moeten mooi schoon zijn (eventueel schuren als er lak of rommel aanwezig is). Ik heb er al veel problemen met mn vespa mee gehad, zowel ontsteking als verlichting, en vaak was het oppervlak vies waar je op aard.
 
Voor woon werkverkeer gebruik ik naar tevredenheid onderstaande.

20120629_191959.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor woon- en werkverkeer gebruik ik al 2,5 jaar een Piaggio Zip 25. Er staat al zo'n 18,500 kilometer op de teller en hij rijdt nog als een tierelier.
 
vandaag mijn eerste rijles gehad :D
moesten op zo'n kymco 4takt apparaat rijden, maar aangezien ik daar met mijn lengte niet op pas moet ik met een peugot fox rijden, lekker makkelijk :P
volgende week weer :D

max
 
vandaag mijn eerste rijles gehad :D
moesten op zo'n kymco 4takt apparaat rijden, maar aangezien ik daar met mijn lengte niet op pas moet ik met een peugot fox rijden, lekker makkelijk :P
volgende week weer :D

max

haha, ik mag volgende week ook gaan "lessen".

Leerstraf 49cc cursus ;) .
 
Back
Top