Even vooropgesteld dat “ik niet van plan ben” om dit voorstel op te sturen naar de Nomac, maar “ieder” dit het interessant vindt, staat hem of haar vrij, om dit wel te doen. Ik denk dat het wel uitvoerbaar is en voldoende informatie oplevert, het voorkomt waarschijnlijk geen fraude, maar “de pakkans” wordt denk ik wel aanzienlijk verhoogt. Maar goed jullie kijken maar wat je er mee doet….het is tenslotte maar een idee…!!!
Het reglement
Reglement moet bestaan uit een vastgestelde (geklonken) motor, en liefst een vast gestelde regelaar (maar het is heel goed mogelijk dat het met meerdere 0graden timing regelaars, hetzelfde resultaat oplevert) al dan niet handout dan wel zelf aan te schaffen.
Benodigdheden voor de technische keuring door de technische commissie aan te schaffen.
Meerdere motoren; 3 of meer??
Meerdere regelaars; 3 of meer?? (moet nl een set vormen met de motoren, in dit voorbeeld, 3setjes dus)
Meerdere LiPo accu’s; 3 of meer??
1 Referentie motor (deze mag enkel gebruikt worden om de tester te controleren)
1 Motortester die kan testen met een bepaalde belasting (een vliegwiel configuratie zou denk ik kunnen volstaan) deze zou ook op een separate voedingspanning, in de vorm van een accu moeten kunnen werken.
Het systeem gaat als volgt:
Wanneer de wedstrijdleiding of technische commissie een bepaalde onrechtmatigheid vermoed, of evt steekproefsgewijs een test wil doen, dan kan zij het hele set (esc/motor/accu, of apart) van de rijder in kwestie vorderen, en deze bijvoorbeeld voor 1 heat vervangen door een leensetje, deze wordt dan verzegeld in de auto gemonteerd. Tussen de heats door heeft men dan tijd om bp testen uit te voeren.
Het testen met de motortester;
(door eerst wat meerder motoren te testen, kan men een boven en een onder grens vast stellen, en een referentiemotor aanwijzen) Wanneer je de “window” (het referentiekader) vastgesteld heb, dan is het een kwestie van vergelijken met het ingevorderde set. NB wanneer de tester ook op een separate voeding functioneert, dan is misschien ook wel de ingevorderde accu te testen (de klemspanning van de accu in belaste toestand, tijdens de test), hoogstwaarschijnlijk geeft deze dan een ander testresultaat aan met de referentie motor, in vergelijking met onze eigen (referentie) accu.
Heeft men geen tester, dan is men enkel aangewezen in het vergelijken van de rondetijden, tussen enerzijds het set van de rijder en anderzijds het leenset. Persoonlijk hou ik het liever op een technische maatvoering.
Wanneer de technische keuring het set invordert, kan men ook meteen de FDR controleren.
Mocht men een onrechtmatigheid ontdekken, dan behoudt de wedstrijdleiding het recht voor, de ingevorderde set vast te houden tot het einde van het seizoen.
Bij inschrijving, geeft de rijder toestemming tot het invorderingsrecht van de wedstrijdleiding en de technische commissie, en tevens ook aan het ongehinderd uit te laten voeren van het bovenstaande voorstel.
Het reglement
Reglement moet bestaan uit een vastgestelde (geklonken) motor, en liefst een vast gestelde regelaar (maar het is heel goed mogelijk dat het met meerdere 0graden timing regelaars, hetzelfde resultaat oplevert) al dan niet handout dan wel zelf aan te schaffen.
Benodigdheden voor de technische keuring door de technische commissie aan te schaffen.
Meerdere motoren; 3 of meer??
Meerdere regelaars; 3 of meer?? (moet nl een set vormen met de motoren, in dit voorbeeld, 3setjes dus)
Meerdere LiPo accu’s; 3 of meer??
1 Referentie motor (deze mag enkel gebruikt worden om de tester te controleren)
1 Motortester die kan testen met een bepaalde belasting (een vliegwiel configuratie zou denk ik kunnen volstaan) deze zou ook op een separate voedingspanning, in de vorm van een accu moeten kunnen werken.
Het systeem gaat als volgt:
Wanneer de wedstrijdleiding of technische commissie een bepaalde onrechtmatigheid vermoed, of evt steekproefsgewijs een test wil doen, dan kan zij het hele set (esc/motor/accu, of apart) van de rijder in kwestie vorderen, en deze bijvoorbeeld voor 1 heat vervangen door een leensetje, deze wordt dan verzegeld in de auto gemonteerd. Tussen de heats door heeft men dan tijd om bp testen uit te voeren.
Het testen met de motortester;
(door eerst wat meerder motoren te testen, kan men een boven en een onder grens vast stellen, en een referentiemotor aanwijzen) Wanneer je de “window” (het referentiekader) vastgesteld heb, dan is het een kwestie van vergelijken met het ingevorderde set. NB wanneer de tester ook op een separate voeding functioneert, dan is misschien ook wel de ingevorderde accu te testen (de klemspanning van de accu in belaste toestand, tijdens de test), hoogstwaarschijnlijk geeft deze dan een ander testresultaat aan met de referentie motor, in vergelijking met onze eigen (referentie) accu.
Heeft men geen tester, dan is men enkel aangewezen in het vergelijken van de rondetijden, tussen enerzijds het set van de rijder en anderzijds het leenset. Persoonlijk hou ik het liever op een technische maatvoering.
Wanneer de technische keuring het set invordert, kan men ook meteen de FDR controleren.
Mocht men een onrechtmatigheid ontdekken, dan behoudt de wedstrijdleiding het recht voor, de ingevorderde set vast te houden tot het einde van het seizoen.
Bij inschrijving, geeft de rijder toestemming tot het invorderingsrecht van de wedstrijdleiding en de technische commissie, en tevens ook aan het ongehinderd uit te laten voeren van het bovenstaande voorstel.