NK Seizoen 2013 !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tsja, als ik mijn eigen ervaringen ventileer, dan doe ik ineens goedkoop?

Laat maar, ik zal net zoals een aantal anderen deze discussie verder wel volgen, maar er geen actieve bijdrage meer aan leveren. Wellicht tot de Nomac vergadering....

MvGr,

Teun Dragstra

Eerst even excusses voor mijn posts.

Sorry.

Ik ben geen NK rijder zal het ook nooit worden. Gewoon recreant.

Ik heb sterk rechtsvaardigheidsgevoel. En na een aatal posts in dit draadje heb ik mijn helm op gedaan, ben op mijn paard gaan zitten, mijn lans/speer ter hand genomen en heb windmolens aangevallen.

Het spijt mij als ik mensen tegen de schenen heb geschopt.

Ik zal vragen stellen en geen voorstellen:

1) Is dit een openbare discussie en mag iedereen reageren?
2) Voor wie is de NK stock competitie?
3) Is er een doorstroom van NK stock naar NK modified?
4) Hoelang rijd Rob Janssen al NK stock (gewoon nieuwsgierig :-))
5) Waarom is ooit het reglement veranderd dat de club je voordraagt om NK stock te gaan rijden?
6) Waarom is er niet een NK setup discussie zoals in Pro10 draadje? Waar iedereen open over de auto setup schrijft.
7) Als ik nog meer vragen heb, mag ik die dan stellen?

Mvg,

Theo

leuke geschiedenis les van iemand met 10 jaar ervaring waarbij een formule 1 met 32t al de limiet is van wat hij aankan….Geen probleem hoor, iedereen doet wat hij leuk vind naar zijn kunnen maar om een klasse langzamer te maken omdat iemand niet de tijd of moeite neemt om de spullen te leren is een achteruitgang voor degene die dat wel doen. …..Overigens leuke discussie met mensen die de klasse niet eens rijden of die geen NK's rijden maar wel denken het te weten. (ik ook!;)) Wel opvallend dat het elk jaar weer hetzelfde is met de discussies over de voorstellen om het NK NOG beter te maken :D....."Shut up and drive" is een goeie slogan voor een t-shirt.;)

Wanneer iemand denigrerend wil doen over een ander, dan moet hij er wel voor zorgen dat de feiten kloppen…..een motor met weinig turns en een boosted ESC, of de titel Modified driver maakt nog geen zomer….

Het is niet “de limiet wat hij aankan”, maar “de prestatie die hij tot nut toe heeft weten te bereiken”. We reden trouwens met een 23T, ongv vergelijkbaar met de huidige F1 reglementen, ik ben daar nooit in die klasse laatste geworden, en zelfs 3de in het kampioenschap, direct achter legendarische rijders (haha) met een niet competitief chassis, op rubber tegen de concurrentie op foam…even voor de duidelijkheid, weinig deelnemers net zoals in jou klasse, zo te lezen…

Ongv 7 jaar geleden na een ongeval, moest ik mijn hand(en) “op afstand besturen” met mijn ogen en gedachten/wilskracht, daar er geen gevoel was voor druk, enz en de onderlinge communicatie met het zenuwstelsel (volgens de doctoren onherstelbaar ) beschadigd is/was. Ik heb mij daar nooit bij neer kunnen leggen (ook al was het soms uitzichtloos) ik heb heelveel “alternatieve therapieën” moeten uitdenken (en pijn moeten lijden, tot op heden), om het punt te bereiken waar ik nu in leef, ik zal de details maar even besparen….maar het is nog steeds behelpen…Terug naar rc, 1 jaar er tussenuit geweest (om andere redenen), daarna teruggekeerd…heats duurde slecht toen 5 min waarvan ik er maar 3 kon rijden de rest was overleven…..daarna heb ik de uitdaging aangegaan om met een F1 auto te gaan rijden, hiervoor is een “fijne motoriek nodig”, helaas is tot nu toe gebleken dat het iets te hoog gegrepen is….als mijn auto’s goed rijden, kan ik leuk meekomen (en zelfs kampioen worden, is gebleken 1 jaar geleden, niet in de F1 hoor..haha) maar wanneer ik moet gaan “sturen”….dan heb ik een probleem….ik heb het er niet graag over, (en heb er nooit mee te koop gelopen, als excuus) maar je laat mij geen keuze, omdat je oa mij en andere aanvalt in hun eigenwaarde…

Nog een feit…Modified rijders of ervaren rijders bepalen/bedenken de regels al sinds de geschiedenis lang is, hoe andere klasse ge en verreden moeten worden, terwijl zij daar nooit in gaan of wederom in gaan rijden, daar zijn ook bij de Nomac hele discussies over geweest, over stemrecht enz…bij clubs idem dito, “de beste stuurlui” staan op de rijderstelling, en maken zich enkel druk over hoe ze hun rondetijden sneller kunnen maken, “de beste bestuurders” mogen het “gat gaan dichtrijden” om het organisatorisch kloppend te maken, club levend houden voor iedereen, reglementen uitdenken en uitvoeren, (ook wanneer de rijders er onderling niet uitkomen), vrijwilligers bij elkaar harken voor begeleiding van een evenement, onderhoud enz) en dat zijn heelvaak niet de beste stuurlui, want die hebben andere bezigheden…zoals wachten op de technische keuring…enz

Wanneer mijn plaats op de grid, mijn status als Modified rijder of niet, de klasse waarin ik in anticipeer, of wat voor rijvaardigheid beperking dan ook (bv luiheid) bepaald of ik met mijn 10 jaar observatie (en mijn beperkte technische kennis), aan een discussie mee mag doen, en dat dit de toelating eis hier gaat worden, dan zal ik U niet meer vervelen met een voorstel om iets te verbeteren…voor (in) de toekomst…

@roelof. Maar er is geen regelement die dicteerd hoe alles moet worden afgesteld. Het is vrij en er komt vanzelf een balans, dat is de kern van het verhaal.

De gedachtengang van stock is altijd gelijkwaardig geweest, dat had ik al eerder aangegeven. Dat het begrip op dit moment heel ruimdenkend genomen moet worden leeft niet bij iedereen want Stock is altijd iets geweest van "niets veranderen dan alleen de aangegeven dingen", zo was er bij de 19t element de regel dat alleen bep. type koolborstels gebruikt mochten worden en onder toezicht de motor open gemaakt mocht worden.

Zoals ik eerder heb aangegeven moet denk ik eerst de definitie stock beter beschreven worden zodat er geen verschil mag zijn tussen ruim denkend en strikt denkend en dat het gelijk ook duidelijker is voor een technische controle.

En tkm, zoals door drift-junkie eerder aangegeven is, dit is een forum dus open voor discussie voor en door iedereen.

1) Is dit een openbare discussie en mag iedereen reageren?
2) Voor wie is de NK stock competitie?
3) Is er een doorstroom van NK stock naar NK modified?
4) Hoelang rijd Rob Janssen al NK stock (gewoon nieuwsgierig :-))
5) Waarom is ooit het reglement veranderd dat de club je voordraagt om NK stock te gaan rijden?
6) Waarom is er niet een NK setup discussie zoals in Pro10 draadje? Waar iedereen open over de auto setup schrijft.
7) Als ik nog meer vragen heb, mag ik die dan stellen?

1) ja
2) iedereen
3) helaas niet
4) --
5) Is nooit een reglement geweest, deelname aan NK's zijn altijd vrij (mits in het bezit van licentie) geweest. In het verleden zijn er wegens de enorme drukte wel voorrondes gehouden in regio's.
6) er zijn wel wat van dit soort draadjes op andere fora
7) uiteraard

1) ja
2) iedereen
3) helaas niet
4) --
5) Is nooit een reglement geweest, deelname aan NK's zijn altijd vrij (mits in het bezit van licentie) geweest. In het verleden zijn er wegens de enorme drukte wel voorrondes gehouden in regio's.
6) er zijn wel wat van dit soort draadjes op andere fora
7) uiteraard

Nummer 4 kan ik antwoorden.
Eerst een jaar stock. Vervolgens 4 jaar Modified. En nu weer een jaar stock gereden.

Roelof het is prima. Lees het draadje nog eens door en vooral de reacties van de TC rijders die de klasse rijden. Het gaat in een cirkel nu dus ik hou er over op.

Ik zie je wel op de NK prijsuitreiking. Als je tijd hebt kun je mij onder het genot van een natje nitro motors 101 uitleggen en als je interesse hebt dan laat ik jou zien hoe ik om ga met dynamisch vertimede regelaars. :proost:

Dat is prima ;)

1 ding wat we alleen niet mogen vergeten is dat NOMAC regels ook veel op clubs gebruikt worden. Oa. Petter heeft in dit draadje aangegeven dat hij als electro clubrijder ook met vragen zit die niet beantwoord worden. Als je die vragen weg neemt zal ook de animo voor het NK mogelijk groter kunnen worden en dat is wat we allemaal willen.

Na volgensmij 2 jaar het runnen van de Elektro sectie binnen de Nomac (samen met Patrick Jongenelis) heeft Ton Verstraten besloten niet meer verder te gaan in het sectiebestuur. Afgelopen seizoen heeft Ton de moeite genomen mij 'in te werken' als sectievoorzitter en heeft hij achter de schermen nog veel verricht voor het mogelijk maken van de EC10 wedstrijden dit seizoen. Bij deze wil ik hem dan ook nogmaals bedanken (mocht je dit lezen).

Vervolg:
Het vervolg is dat ik er nu alleen voor sta in het sectiebestuur. Naar mijn idee is het het beste zoiets niet in je eentje te doen, maar altijd met minimaal 2 personen. Bij deze dan ook de oproep aan diegene die het wellicht zien zitten samen met mij het sectiebestuur van de EC10 binnen de Nomac te gaan voortzetten in het seizoen 2013. Denk er over na, en mocht iemand meer info willen over hoe of wat, stuur me gerust een bericht.

Na volgensmij 2 jaar het runnen van de Elektro sectie binnen de Nomac (samen met Patrick Jongenelis) heeft Ton Verstraten besloten niet meer verder te gaan in het sectiebestuur. Afgelopen seizoen heeft Ton de moeite genomen mij 'in te werken' als sectievoorzitter en heeft hij achter de schermen nog veel verricht voor het mogelijk maken van de EC10 wedstrijden dit seizoen. Bij deze wil ik hem dan ook nogmaals bedanken (mocht je dit lezen).

Vervolg:
Het vervolg is dat ik er nu alleen voor sta in het sectiebestuur. Naar mijn idee is het het beste zoiets niet in je eentje te doen, maar altijd met minimaal 2 personen. Bij deze dan ook de oproep aan diegene die het wellicht zien zitten samen met mij het sectiebestuur van de EC10 binnen de Nomac te gaan voortzetten in het seizoen 2013. Denk er over na, en mocht iemand meer info willen over hoe of wat, stuur me gerust een bericht.

En toen was het stil... ?!

Vrees niet, ik heb het ook 2 jaar alleen gedaan totdat er iemand bij sprong. Het is te doen, alleen NK's worden lange dagen gezien het afhandelen van de wedstrijd en het (soms) weer inpakken van alle spullen.

Wel grappig om oa. in dit topic te lezen hoeveel mensen precies weten hoe het moet gebeuren maar niet de organisatie willen aansterken.

ik pas er voor Rob............
Ik heb het 2 jaar gedaan en dat vondt ik genoeg.
Ik race weer in Belgie volgend jaar.

Maar idd een uitgelezen kans voor mensen om nu bij jou in te stappen.

Gr Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back