Montageverslag: Pilot-RC 40% (3.30 meter) Yak-54 Blue Flame 3W-200cc Twin Spark.

Alexzzz

Moderator
Moderator team
Forum veteraan
@All, na een jaar geen bouwverslag (maar wel een aantal nieuwe toestellen:oops:) eindelijk weer een nieuw toestel, bedoeld voor seizoen 2013. Wederom een topservice van rc-planes.nl.

In dezelfde maat heb ik al bijna 3 jaar een vergelijkbare Yak;

afbouwverslag-3-30-meter-yak-54-3w200i-b2-ts-*nu-met-video*

In deze Pilot Yak komt zo'n zelfde motor te zitten.

Setup wordt dus de 3W200i B2 Twin Spark met Krumscheid 5-kamer dempers, Emcotec DPSI RV, Hitec servo's op alle roeren (24kg+) en het altijd betrouwbare Futaba Fasst natuurlijk.

Hier alvast de eerste foto's;

yak26nov2012.jpg


yak26nov2012_1_.jpg


yak26nov2012_2_.jpg


yak26nov2012_3_.jpg


yak26nov2012_4_.jpg


yak26nov2012_5_.jpg


yak26nov2012_6_.jpg


yak26nov2012_7_.jpg


yak26nov2012_8_.jpg


yak26nov2012_9_.jpg


yak26nov2012_10_.jpg


yak26nov2012_11_.jpg


Ik zal regelmatig updates plaatsen:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nice plane, he lexx jij moet onderhand iedere keer voor het vliegen aan het rad van fortuin draaien voor welke kist je meeneemt ofniet :p

Persoonlijk vind ik dat kleurenschema van die andere wel wat mooier, maar warom heb je weer voor zo'n zelfde gekozen ? En niet bijv iets anders?

Blijf ook dit draatje weer volgen :grote intresse voorz dit materieel:thumbsup:

Grtz.
 
Persoonlijk vind ik dat kleurenschema van die andere wel wat mooier, maar warom heb je weer voor zo'n zelfde gekozen ? En niet bijv iets anders?

Omdat de al vliegende 3.30 meter Yak de best vliegende kist is die ik ooit heb gehad:)
Overigens is er bijzonder weinig te koop in 3.30 meter (200cc+), dus heel veel keuze is er eigenlijk niet.....

Ik ga het trouwens erg rustig aan doen hoor, dus het wordt geen spoedklus zoals ik in het verleden nog wel eens gedaan heb, het is nu toch geen buitenvliegweer (in de zin van: op je gemak een 200cc kist op- en afbouwen)
 
Oke kijkaan ja dat is me dan duidelijk.

Wat weegt die andere yak?Zou die yak bijv.ook nog goed tevliegen zijn met een da 170 of is die 200 echt noodzakelijk?
 
Wat weegt die andere yak?Zou die yak bijv.ook nog goed tevliegen zijn met een da 170 of is die 200 echt noodzakelijk?

Die andere Yak zit rond de 22kg momenteel. Een 170cc zou wel gaan denk ik, maar ik vraag me af of het optimaal zal vliegen. Het zou ook problemen kunnen opleveren qua zwaartepunt...
 
Omdat de al vliegende 3.30 meter Yak de best vliegende kist is die ik ooit heb gehad:)
Overigens is er bijzonder weinig te koop in 3.30 meter (200cc+), dus heel veel keuze is er eigenlijk niet.....

Ik ga het trouwens erg rustig aan doen hoor, dus het wordt geen spoedklus zoals ik in het verleden nog wel eens gedaan heb, het is nu toch geen buitenvliegweer (in de zin van: op je gemak een 200cc kist op- en afbouwen)

Maar die Rood-witte yak is toch een ander merk? Zie namelijk wel wat verschillen.

Volgens mij heb je heel de serie onderhand thuis van de yak of niet.( van pilotrc)


1.85,2.2,2.6 en nu de 3.3?:xmas:
 
Kleine wijziging trouwens: er komt een DPSI twin in met dubbele ontvangers......

Pn36183.jpg
 
Vandaag een vrije dag, dus tijd voor een kleine update, het inlijmen van de hoogteroerhevels;

update6dec_1_.JPG


update6dec_2_.JPG


update6dec_4_.JPG


update6dec_5_.JPG


update6dec_6_.JPG


update6dec_7_.JPG


En nog even de emcotec met de 2 ontvangers;

update6dec_8_.JPG
 
En wéér iets verder, alle hevels zijn ingelijmd;

update_26dec_1_.JPG


update_26dec_2_.JPG


update_26dec_3_.JPG


update_26dec_4_.JPG


update_26dec_5_.JPG


update_26dec_6_.JPG


update_26dec_7_.JPG


Ter vergelijking met een 55cc Yak;

update_26dec_8_.JPG
 
Vandaag de hoogteroerservo's geplaatst;

yakupdate8dec_1_.JPG


yakupdate8dec_2_.JPG


yakupdate8dec_3_.JPG


yakupdate8dec_4_.JPG


yakupdate8dec_5_.JPG


yakupdate8dec_6_.JPG


Maandag ben ik ook vrij, dus ik heb 2 volle dagen te besteden aan de Yak, mijn plan is om in ieder geval alle servo's geplaatst te hebben....:)
 
Goed bezig.
Zitten flink wat servo's in.

Misschien een idee als je volgend keer servo snoertjes soldeerd:
Draden die naast elkaar liggen op verschillende lengte maken. Zodat de solderingen niet naast maar achter elkaar liggen.
Voordeel: 1 Stel dat de krimkous slijt dan geen onderling verbinding= KORSTLUITING
2 Kabel is minder dik

Nadeel kost meer krimpkous.
 
Bedankt voor de tip, maar ik doe het inmiddels al 18 jaar zo, kortsluiting heb ik nog nooit gehad;) (en ik heb al ontelbaar veel toestellen gebouwd)
 
Goed, alle roeren zijn voorzien van servo's. Morgen nog een kabelboom maken richting de staart, en daarna kan de motor op zijn plek komen:p

updatedeel29dec_1_.JPG


updatedeel29dec_2_.JPG


updatedeel29dec_3_.JPG


updatedeel29dec_4_.JPG


updatedeel29dec_5_.JPG


updatedeel29dec_6_.JPG


updatedeel29dec_7_.JPG


updatedeel29dec_8_.JPG


updatedeel29dec_9_.JPG


updatedeel29dec_10_.JPG


updatedeel29dec_11_.JPG


updatedeel29dec_12_.JPG
 
Back
Top