umx mig15 as3x Eflite

Klopt!!
Deze MIG15 moet het absoluut NIET hebben van de snelheid.
Schat het maximaal op 40 a 50km per uur op doorvlucht.
Mijn Parkzone Micro Stryker gaat veel sneller.
Maar.......de manier waarop deze MIG15 haar vliegkunsten vertoont is wel schaalgetrouw vind ik.
En dat vliegbeeld in combinatie met hoe gelikt dit toestel eruit ziet vind ik zeer fijn.
Ik koop niet vaak een 2e micro vliegtuig erbij.
Maar de eerste MIG15 beviel zo goed dat ik er graag weer eentje van bij wilde.
Ondanks dat het toestel niet snel vliegt maar wel lekker vlot gaat voor een Micro kan het ook nog eens ZEER goed tegen veel wind.
En dat maakt het in mijn ogen een heel veelzijdig toestel.
Vr Gr D
 
Ik ben het met je eens deze moet je niet kopen voor z,n snelheid maar dat is ook exact de redenen dat ik ,m gekocht heb,. voor snelheid heb ik zat andere grotere speeltuig.
Ik was enorm nieuwsgierig naar dat AS3X systeem en dat heeft me tot nu toe niet teleur gesteld,. ben er zelfs zo tevreden over dat ik binnenkort en Ho229 ga bouwen met dit systeem voor de stabilisatie.
Ik moet zeggen dat het met die snelheid ook wel mee valt,. vergeet niet dat de 2S [en elke nieuwe lipo] pas na een laad beurt of 10/15 echt pas vol vermogen gaat leveren.
Ik heb nu al een vlucht of 20 achter de rug en merk nu dat hij echt pas lekker gaat en langer in de lucht blijft,.
Heb ,m samen vaak mee naar buiten met de micro Corsair van Parkzone,. ook zo verslavend ding,. makkelijk van dat is dat ik de Spectrum BNF zender van de Corsair ook kan gebruiken voor de Mig :D
Los van dat ruikt de Mig naar Parkzone gezien de servo's en zo ook het zelfde zijn,.E-flight zal wel uit de zelfde hal komen ergens in China.
Ik heb wel wat aanpassingen gedaan van totaal 2 gram :D ,.
De neus gelijk voor de eerste vlucht nog met epoxy gecoat,. ik had de verhalen al gelezen.
En het lijkt wel met elke leuke kist dat ze er een demo toestel van moeten maken,. ik haat dat ! Blue Angels,. Russian Knights,. Red Arrows,. en dus in dit geval "The Red Falcons"
Maar goed,. Nikolai Ivanov is bij de Red Falcons gaan vliegen en idd met zijn oude Korea nummer,.
Ik heb ,m een vlucht of tien geleden maar aan gepast,.Korean styll en jodelie :) zie er in vlucht ook veeeel mooier uit :D

UltraMicroUMXAS3XMig-15bis19.jpg


UltraMicroUMXAS3XMig-15bis17.jpg


allu2.jpg


IMG_0308.jpg
 
Laatst bewerkt:
De Mig is relatief eenvoudig veel sneller en vooral betrouwbaar op 3S te maken.
Heb het op RCgroups uitgewerkt met boodschappenlijstje en links omdat interesse voor de UMX Mig hier nog zero leek te zijn.

Aanpassingen:

Turnigy 1220 motor (ca 12 dollar shipped)
Setje High RPM lagers voor de Turnigy 1220 (ca 10$ shipped)
Custom made 12mm motor EDF unit (ca 15 dollar shipped)
2 micro heatsinks voor op de Fet's (ca 5 dollar shipped)
Door toerental richting de 100K RPM is het balanceren van je fan wel echt essentieel, maar daar is een heel duidelijk instructie filmpje van te vinden in hetzelfde topic bij de Amerikanen.

3S lipo's naar keuze, Nanotech 180 mah of Hyperion 180 mah.
Hyperion 240 gaat ook nog net, maar wordt erg zwaar in de neus.

Met deze setup kun je circa 90 seconden volgas vliegen en snelheid is tientallen procenten hoger met goed werkende gyro's!

Wat ook kan is 3S op de stock setup, maar dan wel je fan zeer goed balanceren. Volgas haal je niet omdat de over current protectie van de all-in-one dan ingrijpt.
(Turnigy 1220 motor heeft 10300kv vs stock 11750)
Als je throttle op 80% limiteert zit je goed. Icm een goed gebalanceerde fan heb je dan ook veel meer snelheid zonder nerveuze gyro.
 
Jazeker ,. en misschien zelfs twee verslagen,. een goede vriend gaat ,m ook bouwen in de zelfde schaal,. probeer hem ook zo ver te krijgen dat hij het bij gaat houden.
Leuke is,. ik ga voor me eigen gemaakte depron bouw stijl met de originele tekeningen als basis,. hij gaat een eigen ontwerp maken met autocad en dan een mal en het hele ding als 1 geheel uit styro maken :D
Voorlopig zit ik me suf te rekenen wat de beste uitgang is in schaal verhouding om die 28mm fans op hun best te benutten.
Ga er een werkend landing gestel op maken,. ook daar ben ik nog niet over uit wat te gebruiken,. bestaand micro setje of zelf fabriceren.
 
Stond gisteren (zaterdag) een stevig windje.
Denk wel een dikke windkracht 4 constant.
Op het veld met de E-flite MIG15 micro impeller gevlogen.
Moet zeggen dat het mij zeer verbaasd hoe goed en toch lekker vliegend zo'n krap 100gr wegend kistje het doet.
Zou echt alle kanten op moeten gaan met zo'n stevige wind maar dat viel echt allezins mee.
Was echt zeer vermakelijk om ermee te vliegen ondanks de harde wind.
Dit is wel 1 van mijn allerfijnste Micro's uit de collectie.
Vr Gr D
 
Ik kon het gewoon niet helpen, dit is een TE leuk kistje. Resultaat is €249 lichter, maar wel een heel gaaf toestel toegevoegd aan de vloot.
Heb er bij HK 3 Nano-Tech's 2s 300mAh voor besteld.

full
full
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, ik heb er helaas nog niet mee gevlogen. Het toestel is een verjaardagscadeau, dus nog even wachten. De zender heb ik zelf gekocht.
Ik heb inderdaad gehoord dat het een super toestel is met geweldig stabiele vliegeigenschappen.
Ik zal een bericht posten als ik ermee gevlogen heb!

Cheers, Luc
 
Nou Luc..........
Daar ga jij straks heel veel schik mee beleven.
Let wel op dat het een klein energie slurpend monstertje is.
Ik vlieg gemiddeld 4 minuten maximaal op een 2S 300Mah packje.
Te lang doorvliegen kan je Lipo packje zo leegtrekken dat je ontvangst wegvalt en dan is het wel einde oefening.
Dus goed je vliegtijd in de gaten houden en dan zal het geen problemen geven.
Ik start de mijne vanuit de hand en land haar zonder wielen op gras.
Met het landings-gestel kan het ook prima maar dan alleen vanaf strak asfalt.
En oja.......let straks op dat het een toestel is dat schaalgetrouw vliegt.Ze vliegt niet bijster snel maar heeft wel een heel mooi vliegbeeld.
Het heeft dus bij lange na niet het vermogen wat die andere E-flite Micro vliegtuigen op 2S Lipo wel hebben.
Het kan dus voorkomen dat je MIG15 als je niet oppast snel in een stal terechtkomt en als dat gebeurt op niet al te grote hoogte dan ben je te laat om dat op te kunnen vangen met een Crash als gevolg.Gebeurde mij laatst en ik zat bijna in een 20 meter hoge boom.Kon het nog net redden.
Een impeller vliegt nou eenmaal anders dan een toestel met conventionele prop.
Sukses straks.
Vr Gr D
 
Hallo Dylan,

Bedankt voor alle tips! Ik had hier en daar al het een en ander gelezen over dit toestel. Ik had inderdaad al begrepen dat het een erg leuk toestel is, maar je op verschillende punten wel even moet oppassen.
Ik heb de DX6i al ingesteld op 4 minuten. Is dat trouwens 4 minuten WOT of gewoon met afwisseling van gasstanden? Ik heb er bij HK 3 extra Nano-Tech 300 mAh 2s accu's voor besteld.
Crashen zal ik zo veel mogelijk voorkomen, gewoon goed het gas erop houden. Vooral na de launch dus even rechtdoor laten vliegen en snelheid laten opbouwen voor het up geven.
Snelheid daar zoek ik niet naar. Het is leuk, maar dit kistje heb ik vooral gekocht omdat ik van schaalkisten houd. Snelheid daar heb ik mijn 20 cc Mustang voor ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Luc.
Om even te beginnen met: laat je niet opnaaien hoor.
Ik ken Gert-Jan een klein beetje van doen en laten via dit Forum van andere Topics en hij meent het echt niet zo.
Kwam er misschien iets rot uit maar het zal echt niet zo zijn bedoeling zijn geweest en wellicht Groningse humor.Ha ha ha.
Wellicht heeft Gert-Jan helemaal niets met traag vliegende toestellen en dat is dan ook weer zijn goed recht.
Dus zand erover en we gaan weer lekker On-Topic.

Wat de E-flite MIG-15 betreft en met name de vliegtijden die 4 minuten bedoelde ik geen vliegen op WOT mee hoor.
Denk dat je dan eerder aan de 2min30 komt indien je de gehele vlucht de gas-stick tot het dak houdt.Ha ha ha ha
Ik doelde dus meer op afwisselend vliegen dan is die 4 min wel haalbaar.
Kom net van het grote veld terug en daar gevlogen met de vliegmaatjes.
Ik had ook mijn E-flite MIG-15 bij me en die deed het weer als vanouds.
Stond niet al teveel wind en het toestel vliegt echt zalig.
Blijf het een heerlijk toestel vinden en eentje die vaak met alle liefde mee gaat naar het veld.
Inderdaad zoals Gert-Jan zegt: niet echt snel op doorvlucht maar het vliegt wel heel erg mooi schaalgetrouw.
Ik vlieg haar vaak op half gas met een Fly By langs op ±2 meter hoogte en dat vinden de kijkers mooi om te zien.( dat merk ik dan aan de opmerkingen )
Voor een schuimen kistje van ±70 gram vliegt het bovenwonderlijk goed.( met name door die 3-assen Gyro )
Daar zal zelfs een Gert-Jan het mee eens zijn.Ha ha ha ha ( en indien niet: hij is natuurlijk altijd van harte welkom om langs te komen in het mooie Apeldoorn om samen met mij op het veld te gaan vliegen hoor )
Dus Luc.......jij gaat een hele mooie zomer beleven straks met de MIG-15
Vr Gr D
 
Hoi Dylan,

Oh dat komt wel goed hoor. Ik heb hier op het forum helaas al genoeg te maken gehad met van die figuren die alleen maar berichten posten zonder nuttige inhoud om een ander zich rot te laten voelen. Het ligt ook nog wel iets gevoeliger dan dat, maar als ik dat moet gaan uitleggen ben ik nog wel even bezig.
Ook bij ons op de club zijn ze altijd aan het zeiken op andermans spullen, waar de eigenaar dan toch ook niet bepaald vrolijk van wordt.
Maarja, Gert-Jan dan bied ik bij deze mijn excuses aan. Gebleken is dat de meeste personen die ik ken en op het forum ben tegengekomen met dit soort opmerkingen toch vervelende nare bedoelingen hebben. Mijn eerste reactie is dan vaak 'ga op je eigen forum vervelende reacties plaatsen als je hier niks aan vindt, hou het anders lekker voor je' Als hij het niet zo meent, geen probleem... Vrede op aarde ;)

Zoals in mijn handtekening te zien heb ik het niet krapjes met mijn 14 jaar, maar dit zijn allemaal toch kostbare toestellen die je graag met lekker weer vliegt en geen risico's mee wilt nemen. De Mig lijkt me nou zo'n kistje waar je heel veel vrijheid mee hebt. Gewoon op een zomeravond opgooien en in het weiland bij ons achter vliegen zonder problemen. Met al mijn andere toestellen ben ik toch wel genoodzaakt de club op te zoeken. Geen probleem, maar als je even een vluchtje wilt maken is een halfuur rijden ook weer zo wat.

Het verbaasde mij ook heel erg hoe licht de Mig is, toen ik hem dinsdag voor het eerst in mijn handen kreeg. Kan me niet voorstellen dat ze toch al die elektronica erin hebben gekregen. Is het richting+hoogteroer niet erg poreus? Het lijkt zeer breekbaar, maar blijkbaar valt dat heel erg mee.

Nog 2 maanden wachten, dan gaan we dat ding maar is flink vaak door de lucht jagen ;)
 
Back
Top