Verzameltopic Walkera CP helicopters

Hoi Wim.
Dankjewel voor je reactie.
Gaat straks weer helemaal goed komen met de V120D02S.
Zodra ik over een paar weken alle spare parts binnen heb dan strip ik het hele toestel en bouw haar dan weer vanaf het begin op.
Ik haal dan ook gelijk die nare metal gear eruit want dat vond ik ook geen sukses.
Ik hou het voortaan lekker weer bij de stock plastik gears.

Zoals het er nu uitziet gaat het hier vandaag een stuk zonniger worden dan dat het gisteren was.
Vaak is het met zulk weer ook windstiller en dan maakt het vliegen nog fijner vind ik.
Mede omdat ik ook met Micro vliegtuigen van E-flite vlieg is een windarme dag het fijnst.
Heb al een tijdje niet met de MIG-15 impeller gevlogen en vanmiddag zal een super gelegenheid zijn om dat kleine wonder weer eens rond te laten gaan op het mooie Loo veld.

Vanmiddag fiets ik samen met Leon op want die gaat ook vliegen vanmiddag.
Altijd vet om zijn Outrage Fusion te zien rondvliegen.
Jij ook een hele fijne zondag en als je nog gaat vliegen dan flink genieten Wim.
Morgen mogen we weer aan de bak en mede daarom geniet ik zo veel van het weekend.
Vr Gr D
 
Die word dan weer zo goed als nieuw!:)

Ja het is hier ook bijna windstil en veel zon maar omdat er wel een klein beetje wind staat krijg ik heel snel koude vingers....
En als je duimen door de kou gevoelloos gaan worden dan stop ik met vliegen.
De controle is dan weg en is het vragen om problemen...
Misschien eens zo'n zak aanschaffen waar je je handen en zender in kan doen;)

Veel plezier vanmiddag Erwin!
 
Hoi Wim.
Ha ha ha ha ha.....dat van die koude vingers ken ik ook maar al te goed.
Wat ik doe is tussen de vliegsessie door even de handen flink opwarmen in miene broekzakken.
Dan na een aantal minuten komt er weer gevoel in de handen en is het weer te doen voor een vluchtje.
Maar.....eerlijk is eerlijk: op zulk soort koude dagen laat ik mijn Trex450Pro staan in de hangar en die komt er pas uit zodra de temperaturen boven de 10 graden komen.Ha ha ha ha
Ten eerst omdat ik het risico net als jij met koude vingers niet wil lopen om het toestel te prakken door stuurfout en ten tweede omdat ik weinig vertrouwen heb in de combinatie elektronika en koude.
Weet dat het allemaal te doen is en dat de elektronika en met name de BeastX Gyro de kou wel aankan.
Maar ik gok het niet.
Gisteren op het veld al iets vreemds gezien met de staart van de 500 van Freddie en dat lag waarschijnlijk aan de BeastX door de kou.
Hij had er plots een dikke Tail Wag inzitten.
Mechanisch alles puik in orde.
Geen speling of what so ever en net een splinter nieuwe Rudder Gyro erop.
Dacht dat het de Lipo packs waren ivm de kou, maar die waren het ook niet.
Hoop dat Freddie vanmiddag zijn heli strak krijgt.
Vr Gr D
 
Even Off-Topic............
Heb me via een Forumlid een Thunder CyBird P2 over kunnen nemen.
Betreft een heuse Ornithopter.
Ben echt helemaal super leek en zo groen als gras op het gebied van Ornithopters.Ha ha ha
Maar vind de mechaniek die erin zit super vet.
Lijkt wel wat op het mechanisme van een uurwerk ( klok )
Het toestel dat ik heb mogen overnemen is niet zo'n 3 tientjes kinderspeelgoed ding.
Nee, deze heeft de vette mechaniek erin zitten die ik wenste.
Ga er straks eens flink mee aan de slag en hoop het toestel goed vliegend te krijgen.
Zal een kwestie van veel afstellen en upgraden/vermaken zijn.
Maar wil er graag de tijd,energie en paar centen insteken.
Ornithopters ziet men zelden op het veld.
Helikopters en vliegtuigen zijn toch doorgaans de RC spullen waarmee men bij een club of als wildvliegers mee aan het spelen is.
De manier waarop een Ornithopter vliegt boeit mij enorm kan ik zeggen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Zal wel even de nodige tijd gaan duren want heb vanochtend een Amerikaan aangeschreven die erg veel ervaring heeft met dit toestel.
Wil hem eens flink wat vragen stellen hoe hij het allemaal heeft gedaan aan vermaken en upgrades van zijn Ornithopter.
Dit project ga ik eens goed aanpakken en maak er geen half werk van.
Wil dat bij de Maiden het toestel zo goed mogelijk vliegt en ik niet door iets stoms het toestel gelijk prak.
Daarom mezelf er eerst maar even flink in verdiepen en zo gezegt maar niet over 1 nacht ijs gaan.Ha ha ha ha, hoe toepasselijk met de kou buiten.
Vr Gr D
 
Hoi Erwin,

Heel apart die vogel, lijkt mij heel mooi die te zien vliegen. Maar ook kwetsbaar zo te zien.
Succes ermee en ik hoop een filmpje van jou met deze Ornithoper te zien.

Mvg.Bernard
 
Er zijn wat topics over die vogel zag ik. Is nog lastig ding..

Hier een beetje een domper. Zou met mijn zoontje gaan vliegen maar is bft 5 hier. Da's denk ik net even teveel voor dat kleine spul. Zeker voor hem want zou eerste keer buiten zijn.
 
Tom.......
Die metal gear bracht echt geen pluspunt vond ik.
Het geluid van de heli ging zwaar achteruit.( irritant geratel )
En bij Crashes stript de Main Gear op de TT gear.
Ik haal het eruit en vervang het gewoon weer voor de stock plastik gears.

Wim......bedankt kerel.
Ben erg benieuwd naar die Ornithopter.
Wil er van genieten als projectje en de tijd ervoor nemen.

Kom net terug van het veld.
In 1 woord: KLOTE
Meer wind dan gisteren en die kou.....Arghhhhhh
Heb geen moment warme vingers gehad en m'n tenen vroren er ook af.
Daardoor ook niet erg lekker gevlogen.
Als slagroom op het toetje een Mid-Air gehad met Kasper zijn Multiplex Easy Star Twin.
Godzijdank niet met de MIG-15 maar met de HobbyCity Radjet420.
Vloog achter zijn toestel aan op ±20 meter hoogte toen ik te dicht erbij kwam.
Werd plots als een magneet in 1 van zijn props gezogen.
Even ter verduidelijking: zijn toestel is 1 kilo met span van 1450mm en 2 dikke twin motoren erop.
Mijn Radjet420 is 100gram met span van 420mm met duwpropje op 2S 300Mah Lipo.
Mijn Radjet werd tot 2 keer over flink geraakt door 1 van zijn props.
Veel geratel en rondvliegend piepschuim van mijn toestel dat al snel ter aarde storte.
Deel van de rechterzijde romp weggeslagen, Aileron kapot en deel van voorlijst vleugel aan stukken gehapt.
Probeer haar nog op te lappen met Epoxy en Depron.
Maar mooier zal zij er niet van worden.
Al met al dus een schijt weekend gehad.
Gisteren de V120D02S flink aan barrels gejakkert en vandaag de Radjet420 aan stront gevlogen.
Hoop volgend weekend het er beter van af te brengen.
Fijne week allen.
Vr Gr D
 
Hmmm Erwin, een mid-air met Kasper.....:rolleyes:

Je hebt wel een klote weekend kerel!
Dat word weer flink sleutelen;)

Succes!
 
Vervelend inderdaad. Ik ben niet gaan vliegen uiteindelijk. Het was me toch echt te koud en winderig.
 
Mij was het ook te te veel wind :-) na 2 lipo's maar binnen gaan vliegen met de mini. Owhh balen man Erwin, nog meer schade pfff. Die thunderbird ziet er wel grappig uit zeg ha ha, gaaf om zo'n ding ook te zien fladderen ha ha.
 
<<<<<<<<<<<<<
Tom.......
Die metal gear bracht echt geen pluspunt vond ik.
Het geluid van de heli ging zwaar achteruit.( irritant geratel )
En bij Crashes stript de Main Gear op de TT gear.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Vr Gr D

Dat strippen moet de slipper tegenhouden als het goed is. Ik zie wel.

Rot van je rot weekend. Kom je thuis met brokken en een ijspegel. :cry:
 
Ach ja......je hebt soms van die weekeinden.Ha ha ha ha
Kan erger want heb in het verleden wel eens meegemaakt dat ik in welgeteld 1 week tijd 4 crashes kreeg met een aantal 450 size heli's.
Had in die tijd meerdere KDS 450SV heli's waarmee ik vloog.
Bleek dat ik toen plots problemen kreeg met een paar Spektrum ontvangers.
Dat in combinatie met ook wat stuurfouten deed mij binnen 7 dagen 4 Crashes opleveren.
Toen had ik em echt zitten.Ha ha ha ha

Afgelopen avond bezig geweest met de Radjet420.
Epoxy en Depron doet wonderen.
Heb de Aileron weer kunnen herstellen.
Ook de vleugelvoorlijst is deels weer opgeknapt.
Ik plak er dan een stuk Depron plaat tegenaan en snijd het dan als de Epoxy is uitgehard bij met een scherp stanley mesje.Zo komt de originele vorm er grotendeels weer in.
Daarnet een stukje Depron op de achterzijde vleugel gelijmt en dat zit nu in de droging.
Morgen maar weer verder met het lastigste: rechterzijde voorzijde romp is er voor 2/3 weggeslagen.
Dat moet dus in een soort van ronding worden dichtgemaakt.
Nieuwe uitdaging voor mij om het Depron in een half ronde vorm te buigen en daarmee het gat van de romp af te dichten.Ha ha ha ha
En hopenlijk komt het zo allemaal weer goed.
Fijne week Walkera piloten.
Vr Gr D
 
En dat heet nu modelbouw.

mvg. Bernard

Ja jong, wij zijn van dezelfde leeftijd en het was in de jaren 50 dat ik begon met name modelBOUW. Een vliegtuifbouwpakket bestond toen uit plankjes en halve bomen balsa waaruit je maar de goede vorm moest krijgen. CA lijm? Nooit van gehoord! Met moeite kon je nitrocelluloselijm krijgen. Bespannen was met papier of heel luxe, zijde. Dat spande je met spanlak. Wij waren vroege snuivers! Later in de jaren 60 kwamen er een paar alcoholmotoren. Daarvoor was het diesel bestaande uit Ether, Wonderolie en Petroleum. Ik zie mij nog met mijn literblikkie de drogist inlopen alwaar de dames spontaan wegvluchtten om maar niet met deze stinkende zooi in aanraking te komen.
Weer daarvoor had je benzinemotoren van 10 en 6,5 CC. De Kratmo en de Eisfelt.
Al jaren nu maken wij het doosje open en de troep vliegt er meteen uit! Er is wel wat veranderd.
Toch een erg leuke tijd gehad.
 
Ondertussen is het nostalgisch koud geworden. Ben benieuwd welke bikkel nog gaat vliegen komende dagen. Ik hou het voor gezien. Moet echt paar graden omhoog..
 
Back
Top