Verzameltopic Walkera CP helicopters

Nee, ik heb storm lipo's van Helipal. Toen ik de Master kocht waren ze de enige met goedkopere lipo's. Is redelijke kwaliteit. Ze kwamen nogal unbalanced dus duurde eeuwen voordat ze opgeladen waren. Maar ik ben nu wat vluchten verder en ze gaan het steeds beter doen. Net nog geladen en laadtijd was nu eindelijk normaal. Denk dat ze behoorlijk unbalanced uit de fabriek komen ofzo.
Maar het werkt. Die van Walkera zijn peperduur en dan is het nog maar de vraag of ze beter zijn.
Als die van 9imod ok zijn bestel ik er daar nog een paar.

Kan je er nog niks over melden. Zo ze zijn uitgepakt liggen ze er nog.
Die van Helipal waren geloof ik nog iets goedkoper als ik het goed zag.

Nu we het toch over de lipo's hebben :-) Weet iemand nog een shop in nl waar ik die 3,5 bananen pluggen kan halen met 1 kant dik (male) en andere kant dun (female). Ik had pluggen besteld maar moest deze nu doormidden zagen omdat beide kanten even dik waren ha ha :-). Ik heb nog 2 goede pluggen gevonden die ik van de King lipo's had afgeknipt toen ik daar deans aan heb gesoldeerd maar ik wil er wat meer van hebben.

Ik had dus deze besteld
hob-1010a.jpg

maar moet deze hebben, maar die hebben ze niet op voorraad
hob-1008.jpg

Laatst bewerkt:
Ben er nog hoor.Ha ha ha ha
Lees elke dag mee, maar laatste tijd beetje druk met werk.
Probeer nog wel dagelijks de nodige vluchtjes te maken met de heli's maar dat is af en toe vanwege tijdsgebrek en slechte weersomstandigheden best lastig.
Mag van mij zo snel mogelijk lente worden.

Hopenlijk dit weekend met een aantal vliegmaten de heli's uitlaten op het grote veld.
Zondag is er een vlieg indoor in Giesbeek.
Zou er graag bij willen zijn maar het vieze knake weer belet het mij.
Zou kunnen worden opgehaald maar wil de persoon niet belasten dus helaas gaat het indoor vliegen voor mij over.
Wens ik al die piloten daar aankomende zondag wel een hele fijne middag toe.
Vr Gr D

PS: dat langskomen mag nog even geduld hebben Jeroen, maar gaat zekers gebeuren.
Wil namelijk niet in deze winter periode met mijn motor op stap gaan.
Niet zozeer vanwege de gladheid maar meer omdat ze alweer met pekel hebben gestrooid en ik mijn fiets graag helemaal pekelvrij wil houden.
Ben er namelijk nogal zuinig op.

Heb deze week ja je zal lachen een nieuwe 50 cc snor scooter opgehaald maar ik mijd ook pekel. En ik rij zeker niet ermee als het sneeuwt of ander bagger weer. Regen deert mij niet.

Nu we het toch ove de lipo's hebben :-) Weet iemand nog een shop in nl waar ik die 3,5 bananen pluggen kan halen met 1 kant dik (male) en andere kant dun (female).

Is gelul met die pluggen. Ik zou wat rondbellen. Probeer RC-Addict even. Lukt dat niet zou ik alles om solderen naar een meer gangbare plug (deans zijn mooi klein). Is uurtje werk en ben je van het gezeur af..

Ha ha ja we waren je kwijt Erwin :-) Is goed joh, lang vliegen met dit weer is er toch niet bij buiten inderdaad brrrrr :rolleyes:

Nee die KDS heeft ze ook niet als ik zo kijk Nebu maar die verloop kan ik er misschien inderdaad afknippen :-)

@ Chow, ja is waar maar ik heb meer lipo's met die pluggen voor de Master en 2 niet :-) dus alles omzetten zou een beetje zonde zijn.

Ben m'n 450's in orde aan het maken.. De MSH is gepoetst en de Align is bijna klaar voor de maiden..

2013-01-12%2001.12.44.jpg

Blijft een mooie machine die Mini Protos.
Vliegmaatje bij ons heeft er ook zo'n eentje.
Vliegt echt super en eigenlijk nog mooier dan een gemiddelde 450 size heli vind ik.

Ha ha ha ha ha.......Jeroen.
Laat die lente maar gauw komen dan kachel ik jouw kant eens uut want wil die vette heli collectie van jou wel eens met eigen ogen aanschouwen.
Gesprekstof genoeg straks.Ha ha ha ha ha

Het is inderdaad weer flink koud geweest vanacht en vooropig blijft de koude erin zitten.
Op zich niet erg want dan is het wel vaak droog weer en blijft de neerslag uit.
Het zal wel weer even wennen zijn met de koude vingers tijdens het vliegen.Ha ha ha
Kreeg gisteren mailtje van vliegmaat Freddie dat er vanmiddag weer gevlogen gaat worden op het mooie grote open veld.
Zal waarschijnlijk weinig wind staan dus hopenlijk in combinatie met de winter zon gaat het een schappelijke en niet al te frisse vliegmiddag worden.

Ik heb besloten om mijn Walkera M120D01 van de hand te doen.
Die machine gaat over naar een vliegmaatje van het werk voor een heel schappelijke prijs.
Mijn keuze om de M120D01 van de hand te doen en Marinus ermee blij te maken is omdat ik het een te complexe Micro heli vind qua opbouw.
En met complex bedoel ik dat ik het niet zo'n gangbare heli vind om aan te sleutelen.
Met name de kop en staart zijn een stuk fragieler uitgevoerd dan de V120D02S die in mijn ogen een meer 'ragbak' heli is waar minder snel iets aan kapot kan gaan en zekers ook nog eens veel goedkopere plastik parts erop heeft zitten.
Met het oog op mijn 3D oefeningen die ik al met de Mini CP probeer uit te voeren is een V120D02S iets makkelijker om aan te sleutelen na een Crash dan aan de M120D01 vind ik.
Moet er wel bij zeggen dat ik de M120D01 wel 1 van de allermooiste Micro heli's vind met het heuse Carbon Frame eraan.
Het ombouwen van de kop en staart van de M120D01 naar een V120D02S zoals Redman heeft gedaan is ook nog een optie, maar mede omdat ik liever blijf vliegen met de V120D02S heli's en Marinus graag een M120D01 erbij wil heeft mij tot dit besluit doen komen.

Ik hoop dat jullie net als ik dit weekend een boel plezier gaan beleven aan het vliegen met de RC helikopters en ik zou zeggen: geniet er met volle teugen van.
Fijn weekend allen.
Vr Gr D

Ik kom net terug van het voetbalveld. T'is inderdaad vliegweer maar het is wel verdomd koud hoor.. Denk dat ik vandaag wat anders ga doen ;)

Hoi Bernard.
En...........lekker gebiljart?
Mag ik vragen welke scooter jij hebt aangekocht?
Zal vast lekker lopen zo'n hagelnieuwe machine.

Jij hebt helemaal gelijk Chow, het is verdomde koud buiten.
Ik ga met regelmaat even het balkon op om de bakjes met vogelvoer bij te vullen.
En merk dat het inderdaad super frips is.
De zon komt nu net door hier en hopenlijk zal dat iets schelen op het veld vanmiddag.
Rond enen gaan wij aan de bak met de heli's.
Alhoewel ik denk dat vanmiddag alleen maar mijn Micro's en de Gaui 500X QuadCopter meegaan.
Want ik weet dat koude vingers niet erg prettig zijn om een heli aan te sturen.
Vliegtuigen is een eitje en die gaan altijd wel door.
Vlieg zulk spul soms met 1 hand en de andere hand op de rug en dan ook nog eens pratend met een mede vliegenier ernaast.
Iets dat met wentelwiekmachines bijna ondoenbaar is.Ha ha ha ha

Op zulke koude dagen vliegen wij met de harde kern wel door maar ik let dan vaak goed op met welk RC spul ik dan naar het grote open veld ga.
Mijn QuadCopter vliegt bijna vanzelf en zal ik niet snel prakken als ik last heb van erg koude vingers.
Maar mijn Trex450Pro laat ik vanmiddag lekker thuis staan, want heb toch echt geen zin om dat toestel door te koude vingers en dan met een stuurfout de strak bevroren grond in te jensen.Ha ha ha ha

Dan nog even iets anders............
Misschien heb ik het al eens eerder gevraagt maar ben het vergeten, heeft iemand met een Master CP zijn motoren al reeds vervangen ivm slijtage?
Ik las op een ander Forum dat de Brushed motoren van een Master CP al binnen 50 vluchtjes op zijn.
Is dat zo?
Hoor het graag.
Vr Gr D

Denk dat 50 vluchten overdreven is. Je moet brushed motoren wel laten afkoelen. Dat zullen veel mensen niet doen en dan slijten ze rap natuurlijk.
Normaal moet je zeker 50 uur of meer kunnen vliegen op zo'n motor. Beetje afhankelijk van je vliegstijl.

Back