Zo, we zijn weer een paar maandjes verder en ik kan de volgende update geven:
- de jeti mezon 130 regelaar is in governor mode geprogrammeerd en na wat experimenten houdt die het toerental erg netjes constant. Ook het programmeren mvb de jetibox is erg eenvoudig. Ben er heel tevreden mee. Tot nu toe meet ik maximale stromen van 150 a 160A . De regelaar wordt niet heet en de ingebouwde sensoren zijn erg praktisch.
- de nieuwe rotor (van de Compass motor) met de nieuwe magneten is ook erg goed. Er is zeer veel power voorhanden, wat ik tegenwoordig ook meer gebruik
- ik heb de standaard kbdd tailblades vervangen door edge 115mm carbon en daarmee heeft de tail, vooral ook al bij lagere toerentallen (~1750rpm) meer controle en breekt niet uit. Iets wat ik wel eens met de kbdd's en lagere toerentallen wel eens heb meegemaakt
- door de langer tailblades, is er minder bodemvrijheid, waardoor de tailblades regelmatig "het gras ontmoeten". Dat heb ik opgelost door 2 houten plaatjes (verf roerstaafjes) tussen het chassis en de achterste skid te monteren. Hierdoor hebben de tailblades aanzienlijk meer bodemvrijheid
- de heli zelf vliegt nog altijd erg lekker, slijtage kan ik nog niet ontdekken, zelfs het maingear houdt zich erg goed
Ook heb ik voor het eerst met de F3N mee gevlogen en de heli heeft mij niet teleurgesteld en doet in niets onder voor de heli's van de anderen, dus dat geeft ook weer meer vertrouwen in de heli (nu nog in mezelf, ha ha!) .
De 2de backup 7HV zal ik hopelijk binnenkort voorzien van de Jeti mezon 130 regelaar, waarna beide heli's identiek zijn, op de mainblades na (Edge versus Compass).
De volgende stap zal dan de vstabi governor programmering zijn. Maar omdat ik mij zoveel mogelijk wil concentreren op het vliegen zelf zal dit lagere prioriteit hebben.
Gr
Bas