jan brilman
Forum veteraan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ariel;2877319Hm zei:Skid?Skid.
Dat is toch Engels!
Volgens mij moet het 'spoor' zijn.
Volgens Google vertalen: sporn = aansporing
Volgens www.mijnwoordenboek.nl sporn = spoor.
Dirk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan brilman
Skid.
Skid?
Dat is toch Engels!
Op de zweefvliegclub noemden wij het altijd de 'staartslof'. Geen idee of dat het officiele woord is.
op elke hoek sterke magneetjes? of vanvoor een pennetje, en vanachter een veertje aan de binnenzijde die het naar beneden houd...
dan hef je het op, en trek je het achteruit om het er uit te halen.
mss niet schaal, maar het werkt![]()
Bedankt voor het meedenken en de aangedragen oplossingen.
Clemens, het gebruikmaken van de kopse kant van de grenen balkjes voor het vergrendelen in open stand vind ik een slimme oplossing!
Heb je geen probleem met het loshalen van de kap i.v.m. de haakse hoek aan de voorzijde rompuitsparing?
De vaste pen wil ik daarom aan de voorkant van de kap plaatsen en de sluiting aan de achterkant van de kap.
Johannes
Hallo Johannes,
De hoogte van de cockpitkap bedraagt aan de voorzijde ca. 1/4 tov die aan de achterzijde. Het achterste cockpitspant staat ca 115 graden tov het ondervlak.
Als je de pen aan de voorzijde maakt kun je de kap (meetkundig gezien) waarschijnlijk niet ver genoeg laten kantelen/scharnieren om de onderkant van de kap boven de romp te laten komen zodat je de kap dan achterwaarts van de romp neemt.
Zijdelings van de romp schuiven zal wel gaan verwacht ik, mits de pen heel kort gehouden wordt. Je kunt het achterste spant natuurlijk op ca. 60 graden tov het ondervlak zetten zodat de kap wel voldoende ruimte heeft om te kantelen, maar dat is weer niet schaal...
Vandaar dat ik de sluiting aan de voorkant gemaakt heb, net als bij de 1:1 Habicht, en dat werkt feilloos
Groeten,
Clemens
![]()
![]()