MACH elektro paasrace

Lekker de tijd om te kwalificeren dus... Beter!!! Nu het weer nog een beetje omslaan naar echt lente weer...
 
Algemeen
Let op
Voor de start van elke heat en/of finale worden de lipo-accu’s gecontroleerd op
voltage en temperatuur. De lipo’s mogen geen hogere spanning aangeven op de
multimeter dan 8,40 Volt (maximale afwijking door meetonnauwkeurigheid van 0,04Volt).
Het additioneel verwarmen(warmte toevoegen buiten de warmte die gecreëerd wordt door het laadproces) van een accu op welke manier dan ook is niet toegestaan.
Bij geconstateerde overschrijding van een van deze twee regels volgt uitsluiting voor die betreffende heat of finale.

Gaat het zo dat als je met een te hoge spanning in je accu bij de pitstraat komt,
je dan met een paar keer gas geven op nieuw gemeten wordt?
Als je het letterlijk leest is dat niet zo.
 
Duidelijk..... NOT!
Is schrijf mij uit, ik heb 4 originele speedpassion motoren die allemaal een ander toerental draaien (verschil in generaties). Omdat in de reglementen niet wordt opgenomen waar de motor aan moet voldoen (testspecificaties) kan ik onmogelijk de juiste kiezen.

Maar betekend dit dan dat je het hele jaar geen 1 wedstrijd meer mee doet op de Mach? (aangezien het reglement echt niet meer gaat veranderen..) Als je nu gewoon mee gaat doen, dan is het ook niet zo raar meer als je een keer een andere clubwedstrijd mee pakt.;)
 
leuke discussie ;-)

de volgende stap is dan iedereen dezelfde lagers, snaren, aandrijfassen en body? Even kort door de bocht gedacht ;-) allemaal parameters die er voor zorgen dat de ene rijder harder gaat dan de ander. Trek je 1 onderdeel gelijk, komt er geheid gezeur over de volgende onderdelen.

Word tijd voor een hand-out auto.... ;)
 
ach het hoort allemaal bij de spanning om weer lekker buiten te gaan rijden.. seizoen gaat weer beginnen en alles staat weer op zn kop. Als je motor gewoon legaal is hoef je je nergens zorgen over te maken. Lekker rijden en hopen op het beste weer!

@martin: zo word het wel betaalbaar voor beginners ;)
 
Net zo warm, als jij hem kunt krijgen door eerst maximaal te ontladen en weer opladen, in een goed geisoleerde lipozak. :p
 
De race is nog niet eens gereden. Nu al 5 pagina's vol met discussies en 'gezeur' over reglementen etc. Prima dat reglementen duidelijk zijn. Maar zoveel discussie, is dat noodzakelijk ?? Werkt dat motiverend ?? Voor mij niet in ieder geval, en ben er dan ook niet bij...
 
Je kunt het ook doe als de Nomac Rob, gewoon geen regelement online nog, voor 2013.... ;)
 
Net zo warm, als jij hem kunt krijgen door eerst maximaal te ontladen en weer opladen, in een goed geisoleerde lipozak. :p

Reglementen dienen duidelijk, precies en controleerbaar te zijn.
Zaken als niet te warm, niet teveel rpm's(?), etc. zijn niet te controleren zolang er geen meetbare waardes gedefinieerd zijn.

Als je motor gewoon legaal is hoef je je nergens zorgen over te maken.

Blijkbaar kan de wedstrijdleiding besluiten om je toch te diskwalificeren als een legale motor een niet gedefinieerde hoeveelheid rpm's(?) maakt.

Mijn speedpassion motoren hebben allemaal een andere diameter rotor, daarnaast heeft de nieuwe ETS serie een andere sensorplaat. Al deze motoren worden door Speedpassion verkocht als 13.5 Versie 3.0. Er zit tussen deze motoren een significant verschil in snelheid.
 
Even vooropgesteld dat het paasregelement mijnsinziens een aanvulling (en waar het dat toelaat een wijziging) moet zijn op het "normale" ZAC regelement is het voor mij allemaal duidelijk.

Reglementen dienen duidelijk, precies en controleerbaar te zijn.
Zaken als niet te warm, niet teveel rpm's(?), etc. zijn niet te controleren zolang er geen meetbare waardes gedefinieerd zijn.
Niet te warm....
Het regelement voorziet in:
Geen begrenzing op de laadstroom, dus laden met wat je lader laden kan.
Verboden is het om de accu kunstmatig te verwarmen.
Uiteraard wel in een lipozak laden.
Dus de warmte die je er in krijgt hiermee, is waarmee je starten mag.
Een accu op temperatuur meten is lastig, want je meet alleen de buitenkant, dus als ik hem verwarmd in de auto stop, en de meetbare buitenkant koel met een ijszak, kom ik door de meting heen?....
Blijkbaar kan de wedstrijdleiding besluiten om je toch te diskwalificeren als een legale motor een niet gedefinieerde hoeveelheid rpm's(?) maakt.
Mijn speedpassion motoren hebben allemaal een andere diameter rotor, daarnaast heeft de nieuwe ETS serie een andere sensorplaat. Al deze motoren worden door Speedpassion verkocht als 13.5 Versie 3.0. Er zit tussen deze motoren een significant verschil in snelheid.
als jij aan kunt tonen dat je de motor niet gemodificeerd hebt, ben je veilig toch?
Want inderdaad vanwege die verschillen, is een bovenwaarde lastig aan te geven.
En geef je wel een bovenwaarde, dan gaan mensen dus juist hun motoren modificeren tot ze die bovenwaarde halen.....

Ik denk dat het ook tijd wordt voor:
Het zou mooi zijn als er een regelaar kwam die alle motoren gelijk maakt.

In theorie zou dat kunnen,
maximum koppel (weg dure accus)
maximum toerental (weg gekietelde motortjes)

en dan samen met een vaste gear ratio
echt competitief racen.

Een vorm van een toerenbegrenzer.....
 
Rob heeft wel een beetje gelijk... al dat gelul.. ga rijden en klaar ermee.. het is toch gewoon leuk om een beetje lol te maken met zijn allen..
 
Wat?, rij jij voor je plezier dan?
dit is keiharde competitie man, doe je toch niet voor de lol?....

Prijzen, dat is wat we willen!....
Desnoods, of nee, waar kan, d.m.v. valsspel.... dat snap je toch wel?....

:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
 
Rob heeft wel een beetje gelijk... al dat gelul.. ga rijden en klaar ermee.. het is toch gewoon leuk om een beetje lol te maken met zijn allen..


Inderdaad. Gewoon rijden met z'n alle. Wie het best stuurt wint. Wie met de snelheid van het licht alle andere voorbij gaat... Ja die pak je d'r ff uit om te checken. Simpel toch ?!

Zo probeer ik het bij de Nomac ook. Basis check voor iedereen. En ff eruit pikken voor een extra check als iemand belachelijk hard gaat. Vind je niks raars ? Dan is er niks aan de hand... Dan heeft diegene super geluk met alle goede spullen, of is super super super goed in 'valsspelen'. Nou ja en dat is dan leuk voor diegene als die daar z'n talent van wil maken, ipv het talent gebruiken om goed te rijden.
 
Inderdaad. Gewoon rijden met z'n alle. Wie het best stuurt wint. Wie met de snelheid van het licht alle andere voorbij gaat... Ja die pak je d'r ff uit om te checken. Simpel toch ?

Ik ben het wel met je eens Rob, maar blijkbaar is het dus zo dat als het regelement niet helemaal super waterdicht is, er dus (blijkbaar onvermijdelijke) discussies komen, die bij jou (en waarschijnlijk ook anderen) demotiverend werken, en waardoor dus rijders wegblijven......
 
Sneller dan het licht?
Belachelijk hard?

Heb je het over de toerwagen modified of over de pro10?

Ik moet mijn Flux Capacitor nog in mijn Hobbywing regelaar bouwen.
 
Back
Top