logo 800 tailwag

Volgens mij had jij trouwens een rotte swash op je 700, want degene op mijne zijn echt spelingsloos hoor...
Ik weet het :( Bij Align moet je een beetje geluk hebben met je spullen. De eerst was echt een drama. Daarna bij een rc-winkel 2 andere bekeken en de minst slechte meegenomen. Ik heb er dus inmiddels 3 met speling in mijn handen gehad en de minst beroerde zit nu op de 700.

Om nu zomaar nog een nieuwe swash te bestellen voor het geluk gaat mij net een beetje te ver ;) Maar ik kom vast nog wel een keer in Doetinchem en dan kan ik nog een bezoekje aan Remco brengen :thumbsup:
 
Ik weet het :( Bij Align moet je een beetje geluk hebben met je spullen. De eerst was echt een drama. Daarna bij een rc-winkel 2 andere bekeken en de minst slechte meegenomen. Ik heb er dus inmiddels 3 met speling in mijn handen gehad en de minst beroerde zit nu op de 700.

Om nu zomaar nog een nieuwe swash te bestellen voor het geluk gaat mij net een beetje te ver ;) Maar ik kom vast nog wel een keer in Doetinchem en dan kan ik nog een bezoekje aan Remco brengen :thumbsup:

Waar zit de speling in? Kogel op en neer maakt niet uit., heen en weer iets meer maar speling in t lager is t ergste en laat ik die nou net kunnen vervangen:D
 
Ik kan de twee delen verticaal van elkaar bewegen door speling op het lager. Ofwel, je kan de stand van het blad veranderen door de speling in de swash. Doe daar de speling van de Align servo's bij en je kan je blad zonder problemen een paar tiende graad verdraaien. Dat gaat mij met de Logo echt niet lukken.

Helaas is het niet in iedere stand en red je het dus niet met de conus strakker aan te draaien. Dan loopt de swash niet meer soepel. Er is natuurlijk prima mee te vliegen maar het kan gewoon beter.
 
dan ga je nog heel erg hard....
ik heb meer dan een jaar in de hooverfase gezeten, en begin nu pas (4 jaar verder..) met inverted spul
Nu zal ik vast geen gemiddelde zijn, maar in 9 maanden al dat soort dingen is niet slecht

aligns moet je wel eens een beetje geluk hebben met de batch. maar als ze werken, werken ze erg goed.
persoonlijk ga ik de volgende verversingsronde eens kijken voor wat anders, maar alleen als deze set versleten is...


Ik kan niet meer zeggen dan mcpx!!!
De heli om dingen te leren!!!
Oke het is geen kei in de wind. en nee een tictoc leer je er niet mee natuurlijk, maar alle orientatie's rechtop als inverted leer je wel! :cool:
 
Ik vlieg nu bijna twee jaar en heb mijzelf leren vliegen zonder echte problemen. Daarbij heb ik veel gehad aan mijn technisch inzicht en iedere avond een half uur achter de simulator. Daarna rustig door oefenen op het veld met een echte heli. Maar zo zal iedereen zijn eigen techniek hebben.
 
Ik kan niet meer zeggen dan mcpx!!!
De heli om dingen te leren!!!
Oke het is geen kei in de wind. en nee een tictoc leer je er niet mee natuurlijk, maar alle orientatie's rechtop als inverted leer je wel! :cool:

ik heb een mcpx bl ;-)
en ik heb een zelfgefabriceerde bl, een ex v1
alleen die heeft wat uitdagingen in het gyro circuit, waarschijnlijk een hoogfrequente trilling die ik niet opgelost krijg.
maar ik kom er wel, ooit...

@anko:
wat zijn nou servo's waar je een beetje van op aan kunt?
align heb ik ondertussen een beetje teveel trial and error mee gehad, een volgend setje komt er niet op iig.
op de 450 heli's ben ik er al vanaf gestapt

maar voor de 600, welke zijn een beetje te vertrouwen en blijven na lange tijd netjes werken?
 
even :offtopic:

@Anko: , ook ik zoek wat voor mijn training-crash-TRex450
heb die futaba 42 nog iets op, maar ik denk die is nu overleden
bedankt, Uwe

:ontopic:
 
@Anko: , ook ik zoek wat voor mijn training-crash-TRex450
heb die futaba 42 nog iets op, maar ik denk die is nu overleden
bedankt, Uwe

@anko:
wat zijn nou servo's waar je een beetje van op aan kunt?
align heb ik ondertussen een beetje teveel trial and error mee gehad, een volgend setje komt er niet op iig.
op de 450 heli's ben ik er al vanaf gestapt

maar voor de 600, welke zijn een beetje te vertrouwen en blijven na lange tijd netjes werken?


Voor de 450 ben ik zelf erg tevreden met Henge 922. te krijgen bij Hobbyking, Digitaal, snel en nauwkeurig. tandwielen hebben weinig speling en zijn sterk genoeg om crashes te overleven(ook met FBL) en ze zijn zo goedkoop(10tje per stuk) dat mocht je ze slopen. no big deal, in de vuilnisbak ermee en nieuwe erin.....

Voor de 600 is t wel niet/net wel.. ik gebruik de ds610's nu 2,5 jaar zonder problemen.. op 5.6Volt. in een elektroheli.

Savox(=Align) is toch wel vrij betrouwbaar gebleken in het fullsize segment.
Wil je echt n stap beter, Futaba 452 of 352(not sure) erin. maar die zijn ook pittig duurder. of bijvoorbeeld JR8717, ook hele goede servo's.

Ik ben zelf meer MKS fan omdat die gewoon nieuwere technieken gebruiken.... Mooie gefreesde cases, meerdere lagers. en Titanium tandwielen net zoals Savox ipv alu/messing/plastic combo in Futaba/Jr. bovendien zijn ze volgens mij zelfs goedkoper als Futaba/Jr. de BLS950 is n hele goede servo voor swash, en ook de nieuwe HBL's zijn echt wel goed te noemen.
 
enigste wat ik een beetje mis, is of savox nu kwalitatief boven align in de markt wordt gezet, of eronder?

het is een onderverdeling van de grote align paraplu, maar welke kant op..
 
enigste wat ik een beetje mis, is of savox nu kwalitatief boven align in de markt wordt gezet, of eronder?

het is een onderverdeling van de grote align paraplu, maar welke kant op..

Het zijn EXACT dezelfde servo's, echter omdat ze iets goedkoper zijn(align) denken mensen gelijk dat ze minderwaardig zijn. beide hebben titanium gears.
 
Back
Top