BEARCAT f8f ESM

Vandaag eens naar ons veld geweest, helaas veel te bobbelig, en het gras way to high....dringend het veld onderhouden jongens, mochten jullie meelezen ;-)
Een taxi run was uitgesloten want hij ging iedere keer op de neus.
Wel heb ik eens met een echte db meter gemeten, en bij volle 6850 toeren kwam ik net op 79 en uit....
Een schitterende prestatie dus!
 
Vandaag eens naar ons veld geweest, helaas veel te bobbelig, en het gras way to high....dringend het veld onderhouden jongens, mochten jullie meelezen ;-)
Een taxi run was uitgesloten want hij ging iedere keer op de neus.
Wel heb ik eens met een echte db meter gemeten, en bij volle 6850 toeren kwam ik net op 79 en uit....
Een schitterende prestatie dus!

Hallo juweeltje ,

En gaat met volledig up van het hoogteroer ook nog op zijn neus .
Ik heb het nog niet aan de hand gehad , maar moet ook toch goed op letten .

Het is een kort toestel met toch wat gewicht in de neus .

En als je het toestel invliegt succes.

Grt Johnny
 
Hei Johnny,
Ik heb nu mijn hoogte de volle ups geregeld,, vroeger was het maar en 80 procent.... maar is dus thuis aangepast na het vliegen.
Maar zoals ik eerder zei, het gras ligt er erbarmelijk bij....
 
Johnny, jij vliegt met de standaard uitlaat, niet?
Welk toerental haal jij?
En wat denk je van db?

juweeltje ,

Als het weer wat beter is.
Zal ik mijn bearcat van stal halen , en eens meten .
Ik heb een digitale meter om aan te sluiten op de ontsteking .
Bij de eerste vlucht heb ik dit eens gemeten , daarna niet meer .
En ik weet niet meer hoeveel toeren mijn motor maakt ( is toch meer even geleden ).
Ik vind dat het geluid meevalt .

Op mijn bearcat moet nog een nieuw cockpit op en misschien nog een piloot in plaatsen als ik geen gewicht moet bij steken in de neus .
De neus is al zwaar genoeg .



Grt johnnyb
 
Beste Juweeltje,

Ik zie dat je een Jeti max bec 2 gebruikt voor je stroomvoorziening.
Volgende week krijg ik m'n ESM FW-190 binnen en ben nog opzoek naar een goede bec.

Wat zijn jou ervaringen met de Jeti max bec 2 ? Ik kan er niet zo heel veel over vinden op het internet ?
Gebruik jij deze in combinatie met Life of Lipo ?
 
@raesi01, veel kan ik er nog niet over zeggen, ik moet nog maiden.
Maar ik heb wel al alles aangesloten, en tot nog toe tevreden.
ik heb 2 Li-Fe packs van elk 6.6volt.De uitgang is lekker 5volt.
Duidelijk de spanning afleesbaar.Denk dat het een goed product zal zijn, maar dit zal ik pas over een jaartje kunnen vertellen....

gebruik zeker Li-fe batterijen (en dan liefst van het merk A123), geweldige packs, snel opgeladen en brandveilig!
 
@raesi01, veel kan ik er nog niet over zeggen, ik moet nog maiden.
Maar ik heb wel al alles aangesloten, en tot nog toe tevreden.
ik heb 2 Li-Fe packs van elk 6.6volt.De uitgang is lekker 5volt.
Duidelijk de spanning afleesbaar.Denk dat het een goed product zal zijn, maar dit zal ik pas over een jaartje kunnen vertellen....

gebruik zeker Li-fe batterijen (en dan liefst van het merk A123), geweldige packs, snel opgeladen en brandveilig!

Bedankt, ik denk dat ik er maar 1 ga bestellen :)

Hopen dat het snel weer wat beter weer gaat worden zodat er weer gevlogen kan worden !
Succes met je maiden
 
Johnny, jij vliegt met de standaard uitlaat, niet?
Welk toerental haal jij?
En wat denk je van db?

Juweeltje ,

Vandaag de toerental gemeten van de DLE 30 van mijn ESM P 39 .
Deze is een nieuwe motor met een standaard uitlaat 8400 toeren met een 18/8 menz prop .
Is een beetje mis gegaan met invliegen , neuspoot uit gebroken en aluminium zijpoot af gebroken

De bearcat ook mee genomen , wat problemen om te motor te starten.
Na controle was de gas kabel aan de servo losgekomen .

Toerental van bearcat met DLE 30
Deze motor heeft ongeveer 20 vluchten ,met bisson pitt muffer 7400 toeren met 18/8 menz prop .

Ik heb een een paar foto's van de bearcat en P 39 op min album staan .

Grt johnnyb
 
Die 6850 met een 19x8 en een stillere uitlaat klinkt nog best Ok dan.....
Ik bekijk je foto à even....
Jammer van de zeer sterke wind vandaag, had graag gevlogen, nog niet met de f8f_...moet er klaar voor zijn he
 
Die 6850 met een 19x8 en een stillere uitlaat klinkt nog best Ok dan.....
Ik bekijk je foto à even....
Jammer van de zeer sterke wind vandaag, had graag gevlogen, nog niet met de f8f_...moet er klaar voor zijn he

Juweeltje ,

Ik heb ook nog een PTE 36 motor 36 cc deze komt op de esm texan T 6 , een club lid heeft dezelfde motor en vliegtuig .

Daar staat ook een 19/8 menz op , met standaard achter uitlaat .

Ik zal eens vragen wat zijn toerental is .

Je hebt gelijk te wachten dat er minder wind is om in te vliegen .

johnnyb
 
Johhny,
Hebben jullie geen zo n geluidsnormregels in de club? Dan hebben jullie ferm geluk...
Ik zou ook.eens de originele pot op moeten zetten, maar dat is weer extra werk voor iets die toch te luid zal zijn....
 
Nee, zie het echt niet zitten, gewoon om het toerental te weten....
Via verschillende forums zie je dat de motor met een 19x8 en stock uitlaat 7650 Rpm haalt, dat is een 1000Rpm minder, maar ook minder geluid....het verschil is veel, maar ik hoop dat het nog voldoende zal zijn....
 
Laatst bewerkt:
vandaag naar het plein geweest…..kl*** gras stond weer torenhoog…
wat proberen te taxiën, maar steeds op de neus… door de stevige wind over de kop geblazen bijgevolg de canopy naar de jachtvelden….
de f8f is wel gevoelig omdat hij veel gewicht in de neus heeft, maar het gras staat ook wel te hoog en teveel putten (zal aan het bestuur hun oren moeten trekken! :bad-words:)
nu die canopy is ook wel uit heel licht plastiek gemaakt, zal zelf een sterkere versie maken….
 
de gietmal gemaakt met een overschotje van plaaster….
en nu nog verder drogen in de oven…..

Ja de cockpit zijn niet echt stevig , ben ook al aan mijn tweede cockpit .

Gietmal ziet er goed uit .
Ga je de cockpit zelf vacuüm trekken of laat je dit doen .

Grt johnnyb
 
Back
Top