BEARCAT f8f ESM

Ja de cockpit zijn niet echt stevig , ben ook al aan mijn tweede cockpit .

Gietmal ziet er goed uit .
Ga je de cockpit zelf vacuüm trekken of laat je dit doen .

Grt johnnyb

Zelf, ik heb daarvoor al en vacuüm toestel gebouwd, had toen een canopy nodig voor mijn op-66

je hebt dus een adresje bij als je er nog eentje nodig hebt,....:D;)

En, maiden dit weekend in het vooruitzicht? Het weer lijkt eindelijk beter te worden met zelfs weinig wind verderop in de week. Succes alvast, ik ben benieuwd. Mijn indruk is dat deze ESM kisten echt goed vliegen, houdt er alleen een beetje snelheid op!

Volkert

zo even tijd gehad, om de canopy te maken.
Door een onoplettendheid met het plastiek in contact gekomen met de hete gril, bijgevolg een klein bruin plekje.Ik laat dit nu zo, ik zal toch waarschijnlijk nog enkele nodig hebben in de toekomst…:)

het resultaat mag er zijn, …maar bij mij zitten er in het plastiek na het vacuüm trekken hele kleine luchtbelletjes hier en daar….bij het origineel is dit niet te zien en is het dus zeer doorzichtig….misschien experimenteren met andere soorten plastiek…....

Laatst bewerkt:
Ziet er mooi uit. Inderdaad misschien es een ander soort plastiek gebruiken.
Wat gebruik je hiervoor nu?
Mvg Wes.

tja, een plastiek blad van +-80cm op 100cm bij de plaatselijke kantoorbenodigdheden winkel....,
het is niet dat het erg is, het is een klein detail hoor....maar als ik een ander plastiek vel tegenkom, probeer ik het er ook wel eens mee....
hoe dan ook, het is interessant zo'n vacuüm toestel....

vandaag is mijn 3de en laatste liFePo4 pack toegekomen.Deze keer gegeaan voor ééntje uit China via ebay. ik ga ze goed kunnen vergelijken met mijn huidige gezien er van elk één aan de jeti hangt...
volgens mij geen echte A123's...zullen wel copy's zijn...

ONDERTUSSEN UPDATEGEWICHT, ik heb iets gewicht uit de neus gehaald om het zwaartepunt iets beter te zetten, nu zit er totaal 760gr in de neus (batterij, verschil zwaardere uitlaat, stalen bakje met extra lood) :)

Laatst bewerkt:
gezien hij bij geen wind of taxiën met de wind in de rug,en een heel licht bobbelend veld, zeer gemakkelijk op de neus gaat (elevator up uiteraard) zou ik graag van jullie willen weten (Johnny,Johan,…. waar jullie zwaartepunt bevind.

Volgens de handleiding 145mm.
Ik heb hem nu voorlopig op 130cm, zoals ik las op diverse Amerikaanse forums, maar gezien we daar van het jaar 2006 tot 2009 praten is het toestel misschien al wat aangepast….

Als ik de 145cm zou nemen, moet er minder lood in de neus en zal hij dus minder gevoelig zijn …..

Juweeltje ,

Ik heb foto's geplaatst in mijn album .

C/G ingesteld op 130mm , hier mee valt mijn bearcat naar voor.

Omdat ik de bearcat niet zelf gebouwd heb .
Heb ik de C/G gezocht van mijn bearcat

Zoals je op de foto ziet is deze is 113mm .
Bij mijn zit er redelijk veel lood in de neus .

Grt johnnyb

bedankt Johnnyhij is zo ingesteld dat hij horizontaal staat bij130, dit zou toch ergens een beginpunt moeten zijn...
vele bearcat eigenaars hebben hun cg op 130mm liggen, vandaar mijn (hopelijks) juiste keuze..

Laatst bewerkt:
Dag Juweeltje,

Ik zag op een van jouw eerdere pagina's de binnenkant en dus de layout van jouw bearcat.
Ik zag links en rechts de LIFE accu's zitten maar kon niet zien hoe jij die zou verbinden met jouw MAXBEC en hoe laadt/balanceer je de life's?
Ik zou het geen schande vinden als je zo'n fotoo nog eens naar voren roept en wat rood omcirkelt..:D kan ik wellicht het eea afkijken.

Marcel,
de life accu's zijn verbonden met de maxbec via een groene mpx stekker? de balanceer kabel hangt aan de accu (maar is gewoon toevallig niet zichtbaar op de foto) en die sluit ik dus ook aan de lader…..
hier is het toch goed zichtbaar….?! [post62]

Laatst bewerkt door een moderator:
wel prima leesbaar hoor, maar ik vroeg me ook af wat die ingebouwde MPX stekker is naast de servo? of is dat de MPX voor de vleugel aansluiting?

Back