BEARCAT f8f ESM

Zo hij staat klaar...
Als het weer het toelaat, kan de motor voor het eerst tot leven komen.
Ondertussen de choke bediening wat aangepast, de ontstekingsbatterij voorzien van een
Laatpunt contact
Als de maiden goed verlopen is zal ik een intrekbaar staartwiel monteren

En geef toch toe, t is toch een vette warbird he.....
8572013_03_19_19.jpg

4712013_03_19_19.jpg

Laatst bewerkt:
Even op moeders weegschaal gezet….hij zal wel niet op 100gr nauwkeurig wegen maar soit;;here are the results….

totaal gewicht : 7,8kg (incl motorkap)
waarvan een dikke 800gr extra in de neus (lood,ontstekingsbatterij en zwaardere handmade uitlaat incl)

als ik dat zo vergelijk met andere esm f8f eigenaars, is dat precies gelijk….

Laatst bewerkt:
de motor tot leven….
wel heb ik problemen met het aanzuigen van de benzine….ik moet steeds met vinger de chokeplaat eerst HEEL bedekken om de eerste keer benzine aan te zuigen….Als hij te lang heeft stilgestaan en ik wil die opnieuw starten heeft hij niet de kracht om benzine te zuigen, tenzij ik weer eens mijn vinger voor de chokeplaat hou.
Ik heb horen zeggen dat sommige het kleine gaatje in de chokeplaat dichtsolderen zodat hij krachtiger kan zuigen….weet daar iemand meer over?

Eveneens met de homemade muffler haal ik de aller eerste keer een max RPM van 6850 , volgens een youtube filmpje met de standaard muffler haalt hij een 7700RMP ….

natuurlijk zal ik wat RMP verliezen door de kamers in de huisgemaakte uitlaat….maar het verschil lijkt me veel….of komt de motor nog lossen na uurkes draaien?…..

hoeveel DB hij maakt weet ik nog niet, zal op het veld meten

Laatst bewerkt door een moderator:
De motor zal nog veel losser komen, tot hij uiteindelijk niet meer aan de praat is te houden.
Maar geen nood, dat gaat nog een paar jaartjes duren eer het zover is.
Zou gewoon nog eventjes afwachten, er zijn motoren die een iets langere inlooptijd nodig hebben.
Prachtige kist geworden overigens.

Johan.

thanks Johan...
het gaat natuurlijk niet om die verloren RMP als je de kist maar stiller erdoor krijgt....
ik ben benieuwd naar de DB uitstoot... zal eens opmeten op het veld...

hoe is het ook al weer, op 7 meter hoogte en max throttle....?
zal wel de meting op de grond doen....

De motor zal nog veel losser komen, tot hij uiteindelijk niet meer aan de praat is te houden.
Maar geen nood, dat gaat nog een paar jaartjes duren eer het zover is.
Zou gewoon nog eventjes afwachten, er zijn motoren die een iets langere inlooptijd nodig hebben.
Prachtige kist geworden overigens.

Johan.

Meeting is op de grond en op 7meter afstand.
Leuk dat het is gelukt om te starten. Zoals hier al eerder gezegd moet de motor inderdaad nog loskomen.
Mijn zenoah38 met zelfde uitlaat heeft ook een tijdje geduurd voor deze z'n vol vermogen had.
Ben ook benieuwd naar mn dle55 met die zelfgemaakte uitlaat hoeveel toeren ik haal. Ik denk dat ik daar serieus aan toeren moet inleveren. Maar kan ook een gedacht zijn omdat hij zo stil is. Moet ook nog het toerental es meten.
Mvg Wes.

ziet er goed uit , succes als je het toestel invliegt .

Ben benieuwt .

Heb je nu je landingsgestel nog 5 volt staan of op 6 volt .

Grt Johnny

Ja die 6850 rpm zal nog wat beter worden na wat meer inlopen en bij tunen....
Voorlopig doet het landingsgestel het goed bij 5 volt....

W zien wel.....
Ik heb toch nog eerst een extra batterij nodig, want ik heb de andere a123 voor de ontsteking gebruikt, dus heb ik er en te kort, en die zijn nog niet op voorraad......

Daarna zal het allemaal van durf en weer afhangen...
Tussendoor nog een paar keer laten lopen en dan met Pasen lekker invliegen?

Volkert

Back