Beginner settings voor kds 450 c

Status
Niet open voor verdere reacties.
als je achter de heli staat met de staart na je toe

stuur je na voor (rechter knuppel) moet je swash na voren hellen
stuur je na achteren (rechter knuppel) moet je swash achter over hellen
stuur je na rechts(rechter knuppel) moet je swash na rechts hellen (linker servo omhoog rechter servo omlaag
stuur je na links (rechter knuppel) moet je swash na links hellen(rechter servo omhoog linker servo omlaag
geef je gas moeten alle 3 de servo's omhoog gaan (let op haal minimaal 2 moter kabels los of zet throttle hold aan)
dan:
1: haal 2 moter kabels los als je deze nog niet los hebt gehaald
2: zet throttle hold eraf
3: zet je gashendel in het midden
4: controleer dat alle servo armen (van swash) mooi haaks staan (90graden)
zoniet dit aanpassen

Gr Nick
Na kanaal 1 en 2 op rev te hebben gezet klopt dit:
(R knuppel) rechts is swash rechts en links is swash links hellend. Klopt het dat de 'flybar met flaps' tegengesteld helt?
Wat ook opvalt: L-knuppel, in midden, alles op de heli ook in het midden, lijkt me helemaal niet verkeerd af fabriek.

Maar geef ik gas (L-stick omhoog) dan gaat swash naar achteren
Gas terug, swash naar voren.
De blades gaan ook naar onderen vanaf horizontaal, met gas terug, dat is niet te voorkomen?
Met stick up (links) gaan de bladen wel met de dikke kant omhoog.

Met gas geven valt verder op dat 1 rotor blad vanuit midden horizontaal meer helt dan de ander. Of komt dat omdat de kop (motor uit) stilstaat?
 
Na kanaal 1 en 2 op rev te hebben gezet klopt dit:
(R knuppel) rechts is swash rechts en links is swash links hellend. Klopt het dat de 'flybar met flaps' tegengesteld helt?

dat komt door de wrijving in de diverse lagertjes in de kop. Zul je altijd een beetje zien. Als de rotor draait blijft de flybar gestrekt door de centrifugaalkracht


Maar geef ik gas (L-stick omhoog) dan gaat swash naar achteren
Gas terug, swash naar voren.

Dit heb je even verkeerd gedaan. Je moet niet direct met reverse gaan beginnen. Ik zou dat even terug zetten als ik jou was, en dan de volgende tests doen:

-rechter knuppel links/rechts moet tuimelschijf ook links rechts kantelen.
-rechter knuppel vooruit achteruit moet de swash voorover/achterover kantelen
-linker knuppel vooruit/achteruit moet de swash horizontaal op en neer bewegen.

Deze drie voorwaarden MOETEN kloppen, maar het maakt geen drol uit of links/rechts klopt, of vooruit achteruit klopt en of meer gas minder gas klopt. Dat komt namelijk in stap 2

Stap 1: Net zo lang met reverse spelen, tot bovenstaande voorwaarden kloppen ONGEACHT OF DE RICHTING KLOPT!!!!!! Links mag rechts zijn, vooruit mag achteruit zijn, en volgas mag minimum pitch zijn!
EDIT: de makkelijkste manier om dit te bereiken, is de linker stick vooruit achteruit te bewegen. De swashplate zou nu horizontaal op en neer bewegen. als dat niet het geval is, is er ALTIJD de situatie dat twee servo's één kant uit lopen en de overgebleven servo er tegenin. Die ene servo die tegen de andere twee in loopt moet je reversen, en dan moet het goed zijn. Daarna door naar stap 2!

Stap 2: Nu ga je naar een tweede menu, meestal heet dat swash-mix, en in dat menu kun je de hoeveelheid uitslag voor ailleeron, elevator en pitch instellen, en HIER kun je de RICHTING kloppend maken, door van het plusje voor het getal een minnetje te maken, bij de functie die verkeerd loopt. Daarna zou het goed moeten zijn.


De blades gaan ook naar onderen vanaf horizontaal, met gas terug, dat is niet te voorkomen?
Met stick up (links) gaan de bladen wel met de dikke kant omhoog.

Dat is volkomen normaal

Met gas geven valt verder op dat 1 rotor blad vanuit midden horizontaal meer helt dan de ander. Of komt dat omdat de kop (motor uit) stilstaat?

Yep.... dat komt omdat de flybar een beetje kantelt als je de boel beweegt terwijl de kop stil staat (geen centrifugaalkracht)

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt:
vol gas is swash naar achteren hellen?

tip van mij
zoek hulp bij een club , die samen met jou de heli afstellen
ik merk dat het voor jou nog allemaal nieuw is en om overal zelf achter te komen gaat het lang duren of veel crashes kosten
vergis je aub niet in een CP heli er zit veel geweld en kracht in.

misschien woont er iemand bij jouw in de buurt die jou kan helpen

gr Nick

Inmiddels de tips gehad van achter de heli staan en met motor uit, kijken wat er gebeurt met de sticks.
Zo stonden bijv. links en rechts verkeerd en die channels moesten dus in reverse!
Idem met de swash die met half gas in het midden getild moet worden, horizontaal met stangetjes op 90 graden.
Naar achter vliegen op r-stick is dan swash ook naar achter en naar voren, ehh tja naar voren.
Maar nu: als ik vol gas geef (l-stick) , gaat de swash (motor is uit!) naar achteren hellen, klopt dat?
 
Inmiddels de tips gehad van achter de heli staan en met motor uit, kijken wat er gebeurt met de sticks.
Zo stonden bijv. links en rechts verkeerd en die channels moesten dus in reverse!
Idem met de swash die met half gas in het midden getild moet worden, horizontaal met stangetjes op 90 graden.
Naar achter vliegen op r-stick is dan swash ook naar achter en naar voren, ehh tja naar voren.
Maar nu: als ik vol gas geef (l-stick) , gaat de swash (motor is uit!) naar achteren hellen, klopt dat?

Ze mijn vorige post, #23....

Je had niet moeten reversen om de richting goed te krijgen, daarvoor dient
het swash menu. Je moet reversen om de "coördinatie" tussen de servo's goed te zetten (ongeacht of de richting goed is of niet) en daarna de richting pas aanpassen.

Bij een heli met electronische mixing gebruik je NOOIT servo-reverse om de richting tussen stick en swash goed te zetten!

Doe gewoon wat er in post #23 staat en het gaat allemaal goed komen.

Groet, Bert
 
gaan wel alle 3 de servo armjes omhoog als je gas geeft?

de swash moet ten alle tijden mooi vlak blijven staan bij vol gas en bij gas uit
is dit niet het geval dan kijk dat bij mid stick de hevels mooi haaks staan alle 3
en de swash ook mooi recht staat ,het lijkt erop dat de 3 linkjes van servo na swash niet allemaal even lang zijn

nick
 
Hallo,

Ik heb alles geleerd van Finless Bob.

Mooi, ik wil gewoon leren vliegen.
Niet de monteur uithangen die heel veel leest, in theorie mee kan praten, maar de praktijk is toch anders zo blijkt, ook wanneer iemand een zelfde heli en qua naam... 'zelfde' zender heeft.

De 2 filmpjes bekijken over CCPM setup en je wordt al een stuk wijzer. Als je hiervoor het geduld niet kan opbrengen is deze tak van sport niks voor jouw.
Corné

Ik wil het geduld er niet voor opbrengen. Ik heb een hekel aan het wiel uitvinden als het al uitgevonden is.
En dan ook nog wanneer men , in dit geval KDS/leverancier, niet eens de basis settings voor de eerste niet-3D vlucht kan verstrekken.
Of gewoon kanaal 1 tm 7 welke op reverse moeten danwel +## of -##

De hobby is voor mij vliegen, anders kocht ik geen rtf, nu ja 'rtf' zo blijkt.
Reverse engineren en een door iemand met dagelijkse ervaring in elkaar gezette heli nalopen... dat is niet hoe ze het adverteren.
 
Rtf bestaat niet bij helis..en zeker niet bij een 450. je hebt gewoon basiskennis nodig. En als beginner is het heel overweldigend maar je moet echt even door de zure appel heen.
 
kan het toch niet laten...

Om een heli te vliegen, moet je hem kunnen afstellen
dat wiel is inderdaad al een keer voor je uitgevonden, maar jij moet die kennis wel tot je nemen.
anders wordt jij die vlieger die bij iedere waggel in de staart 3 weken zijn heli kwijt is, omdat je hem naar de winkel moet brengen.

zonder in te lezen, gaat dit hem gewoon echt niet worden.
Dit staat ook al een keer of tig in dit topic genoemd...
 
Mooi, ik wil gewoon leren vliegen.
Niet de monteur uithangen die heel veel leest, in theorie mee kan praten, maar de praktijk is toch anders zo blijkt, ook wanneer iemand een zelfde heli en qua naam... 'zelfde' zender heeft.

Dat zijn behoorlijk denigrerende opmerkingen, voor iemand die de keuze heeft:
A) zijn heli kapot in de hoek te zetten na de allereerste crash
B) zijn heli voor veel geld naar een niet-bestaande "helireparatieservice" te brengen, alleen maar om af te wachten of hij daarna wél vliegt....
C) een beetje tijd investeert om te leren, en daarna de monteur uit gaat hangen, zodat hij ten minste na een schade vlot weer kan vliegen.

Daarnaast, de praktijk is NIET anders dan de theorie! Dat jij dat onterecht denkt, komt omdat jij geen KENNIS hebt (en het ook vertikt om die kennis op te doen), en dus niet inziet waar de dingen bij jou fout gaan.
Jij gaat zonder kennis dingen lopen reversen, en vervolgens gaat het niet zoals je verwacht. Dan is de theorie niet anders dan de praktijk, dan heb je gewoon iets verkeerd gedaan. Ik heb je ook gezegd WAT je verkeerd gedaan hebt, en HOE je dat heel simpel op kunt lossen....

Leren vliegen KAN NIET zonder leren sleutelen en zonder op zijn minst een basis theoretische kennis.... DAT KAN GEWOON NIET!!!!!


Ik wil het geduld er niet voor opbrengen. Ik heb een hekel aan het wiel uitvinden als het al uitgevonden is.

dan kun je net zo goed direct je heli verkopen nu hij nog heel is, want je gaat er niet aan ontkomen.
Echter: wat je nu zegt is niet "ik wil het wiel niet opnieuw uitvinden".... wat je zegt is: jullie weten het allemaal, en ik wil NU dat jullie mij die kennis pasklaar op een gouden dienblaadje aanreiken.

En dat heb ik nog gedaan ook, Lees post 23 maar na, maar zelfs dan is het je te veel moeite om die kennis toe te passen.

En dan ook nog wanneer men , in dit geval KDS/leverancier, niet eens de basis settings voor de eerste niet-3D vlucht kan verstrekken.
Of gewoon kanaal 1 tm 7 welke op reverse moeten danwel +## of -##

Zelfs top leveranciers als Vario, Align, Mikado, Hirobo, Sab, noem het maar op, doen dat niet, OMDAT DAT NIET KAN zonder de kosten gruwelijk uit de hand te laten lopen....
Wat geeft jou de indruk, dat een budget leverancier als KDS dat dan wel kan?
Daarnaast: jij bent al 7 jaar op het forum aanwezig.... Ik heb beginners gezien die een week voor ze de heli kochten nog nooit aan RC gedaan hadden, en die kwamen er WEL uit....
De kennis en moeite, benodigd om jouw specifieke probleem op te lossen is dusdanig simpel, dat geen enkele leverancier er zelfs maar over piekert om die heli voor 100.000 klanten een tientje duurder te maken, alleen om jouw probleempje op te lossen....

De hobby is voor mij vliegen, anders kocht ik geen rtf, nu ja 'rtf' zo blijkt.
Dan heb je de verkeerde hobby, of de verkeerde bankrekening.
Als jij mijn 50 Euro per uur+ onderdelen betaalt, wil ik gerust iedere keer dat jij crasht, je heli voor je repareren, en iedere nieuwe heli voor je afstellen. Dat is namelijk wat mijn baas aan mij kwijt is....

En je vergeet, dat een heli waarmee gevlogen wordt, ook onderhoud nodig heeft.... ga je dat ook door de winkel laten doen?

Reverse engineren en een door iemand met dagelijkse ervaring in elkaar gezette heli nalopen... dat is niet hoe ze het adverteren.

Had je hem, gezien je houding, gekocht als ze anders geadverteerd hadden?
Duizenden mensen hebben dezelfde kit als jij, en duizenden mensen hebben WEL die moeite genomen, en beleven nu 2 x zoveel plezier aan de hobby, omdat ze vliegen met de geruststelling dat ze deze heli en iedere heli erna, zélf kunnen repareren, zelf kunnen afstellen, en zelf de lucht in krijgen.
Jij moet voor ieder wissewasje hulp zoeken of terug naar een winkel, en omdat je het vertikt iets te leren is het ding in no-time opnieuw kapot. Kun je weer terug naar die winkel....

Jouw keuze....
De aanwijzingen die ik je gegeven heb, hadden je letterlijk minder dan een kwartier tijd gekost en het waren pasklare antwoorden.
Maar ik besteed er na dit geneuzel geen tijd meer aan. Heb wel wat beters te doen. Mensen helpen die écht blij zijn dat ze geholpen worden of zo.

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt:
Mooi, ik wil gewoon leren vliegen.
dan moet je ergens gaan lessen en/of voortaan complete 2e hands helis kopen die voorgevlogen zijn door de verkoper en dit blijven doen totdat je een heli gevonden hebt die goed vliegt en ook steeds een nieuwe kopen bij de minste problemen.

Dus tenzij je een flinke zak geld hebt zou ik maar stoppen met heli vliegen.
 
Hallo,

Ik heb alles geleerd van Finless Bob.


Heli Skills and Setup 101 - LOOK here first! - HeliFreak

De 2 filmpjes bekijken over CCPM setup en je wordt al een stuk wijzer.
Als je hiervoor het geduld niet kan opbrengen is deze tak van sport niks voor jouw.

Gegroet,

Corné

+1 zo heb ik het ook geleerd.

EERST die video's kijken en dan met GERICHTE vragen komen ;)

Ik wil het geduld er niet voor opbrengen. Ik heb een hekel aan het wiel uitvinden als het al uitgevonden is.
En dan ook nog wanneer men , in dit geval KDS/leverancier, niet eens de basis settings voor de eerste niet-3D vlucht kan verstrekken.
Of gewoon kanaal 1 tm 7 welke op reverse moeten danwel +## of -##

De hobby is voor mij vliegen, anders kocht ik geen rtf, nu ja 'rtf' zo blijkt.
Reverse engineren en een door iemand met dagelijkse ervaring in elkaar gezette heli nalopen... dat is niet hoe ze het adverteren.


DEZE hobby bestaat voor 80 % uit kennis vergaren en sleutelen.

Als jij het niet op kan brengen om wat zelf studie te doen en inzicht te krijgen hoe een helicopter werkt, en hoe een zender in te stellen ,zul je nooit dat ding in de lucht krijgen , laat staan er mee vliegen !!!

Ik ben bang dat deze hobby niet geschikt is voor jou. Herstel, ik weet het zeker!

just my 2 cts
 
Ongebruikt retour

De 'rtf' gaat ongebruikt retour.
Misschien had de kds medewerker een rot dag en heeft wat kanalen verkeerd geplugd (servo's e.d.)
Met geen mogelijkheid de swash zo beweegbaar te krijgen als moet i.v.m. stick setting.

De lol is er wel vanaf zo. Ook wat tegengestelde adviezen van lui all over the world met jaren 450 en grotere heli ervaring (servo reverse, nee -50 moet +50 pit/sws worden e.d.)
meer dan 300 euro en dan helemaal niet RTF ontdekken.
Niet de micro tooltjes om e.e.a. na te lopen voorhanden.
Diverse inhoudelijke tips En schema's elders, maar als a dan b, was hier dan c of d als uitkomst hebbende...

Kortom, KDS is niet voor klanten zoals ik, zij leiden geen beginners binnen, wat wel kan, zij kennen de heli en zender, doe een A4 met settings er bij, voor 3D en normaal vliegen. Heb ik overigens de webshop ook gevraagd, geen reactie, althans wel reactie, maar niet de settings, werd straal aan voorbij gegaan.

Dan de directe klip en klare vraag: is er ook een niet-3D RTF :-) brushless helicopter merk, en welk type? Als er 2 of meer zijn, welke zit _niet_ met die micro hex-jes boutjes in elkaar?
Moet brushless hoofdmotor hebben, mag met cardan of snaar of direct drive (ook bl) motor op staart rotor zijn.
 
RTF bestaat niet in deze hobby.

HEt wil zeggen dat je alle hardware hebt om te vliegen , het begrijpen hoe het een en ander werkt en om het daadwerkelijk goed en veilig te laten vliegen is aan de eigenaar zelf.

En heeft die geen zin om wat zelfstudie te doen is het kans op slagen in deze hobby NIHIL!!!

RC heli vliegen is een aparte tak van sport om zo maar eens te zeggen en niet voor iedereen weggelegd. Het vereist doorzettingsvermogen en de wil om de kennis te vergaren die nodig is succesvol te zijn., en die 2 dingen zie ik bij jou niet terug komen.

Dan de directe klip en klare vraag: is er ook een niet-3D RTF :-) brushless helicopter merk, en welk type? Als er 2 of meer zijn, welke zit _niet_ met die micro hex-jes boutjes in elkaar?
Moet brushless hoofdmotor hebben, mag met cardan of snaar of direct drive (ook bl) motor op staart rotor zijn.

Antwoord klip en klaar; NEE die zijn er niet!!

Of je moet bij de 3.5 channel coaxhelicopters blijven!
 
Het heeft een reden dat velen het niet redden bij heli's

Rtf bestaat niet hier. Zelfs rtf moet uit elkaar, en volledig opnieuw afgesteld worden.

Maar gezien je voorgaande antwoord, heb je de 5(!!!!!) berichten hiervoor die precies dit vermelden niet gelezen.
Dus misschien dat deze korte post wel gelezen wordt.


Kortweg: lees je in, en stel een gerichte vraag.
Of stop met heli's, en pak een andere tak van de hobby.
 
RTF bestaat niet in deze hobby.

MJX f645, laden, accus in zender, mode kiezen, gaan vliegen, fun.

HEt wil zeggen dat je alle hardware hebt om te vliegen , het begrijpen hoe het een en ander werkt en om het daadwerkelijk goed en veilig te laten vliegen is aan de eigenaar zelf.

Deze was goed _jZG2HFbthI[/media] Mix Explained - YouTube

Net als een staatje op een ander forum, maar helaas, de gremlin in mijn heli/zender bleef net wat anders uitvoeren dan verwacht/afgedwongen moet worden.

En heeft die geen zin om wat zelfstudie te doen is het kans op slagen in deze hobby NIHIL!!!

Denk wat je wilt, maar je zit er naast.

RC heli vliegen is een aparte tak van sport om zo maar eens te zeggen en niet voor iedereen weggelegd. Het vereist doorzettingsvermogen en de wil om de kennis te vergaren die nodig is succesvol te zijn., en die 2 dingen zie ik bij jou niet terug komen.
Denken van iemand wat je wilt staat je vrij.

Antwoord klip en klaar; NEE die zijn er niet!!
Of je moet bij de 3.5 channel coaxhelicopters blijven!

Dat zeg ik, non 3D, niet CP.

Dus ideaal zou zijn, mjx f645 achtige maar dan met BL motor(en)
4 kanaals, prima.

Ook gelezen: plastic is handiger voor beginners.
Die hard 3D piloten die het kunnen willen strak metaal, maar kleine crashjes en minder schade heb je met plastic. Ook kwa vervangen is plastic goedkoper dan aluminium e.d.

Als mijn stick op het midden stond, swash horizontaal, stonden die stangetjes redelijk recht, maar de servo armen verschilden van elkaar in hoe niet-horizontaal ze stonden.
Oh en in de reactie van webshop dan: "Wat betreft het afstellen, de heli is door ons afgesteld en
ingevlogen. Wat er op de diverse forums wordt verteld is vaak onzin
door mensen welke geen verstand van zaken hebben.

Kds is kwalitatief een van de betere helis. Ook al besteld u een
t-rex, deze zal af abriek ook niet vliegen. Het staat of valt met de
verkopende firma of hij wel of niet is afgesteld en ingevlogen.

Een 3-d heli is van geen enkel merk een heli voor beginners."
Maar ze adverteren hem wel zo, als rtf...

Dat invliegen... zouden die lieden veel met reverse functies vliegen lekker vinden, veel inverted flight of zo.... ongelovelijk...

Nou ja, hij is heel, 2 x verzendkosten _kwijt_ wel theorie maar geen ervaring rijker.. tijd weg, lol weg.
Hij is fijn. Toch bedankt voor alle goed bedoelde adviezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Cp is de techniek van de heli, zoals te lezen is in mijn sticky.
Dit houd in dat de bladen verstelt worden om alle stuurbewegingen te maken.

Jouw perfecte heli is een coax. Kortweg een fp, die technisch 100000x simpeler in elkaar steken.
En zelfs die is met wat technische kennis veel beter vliegend te krijgen.
Jouw mjx is zelfcentrerend, ook veel makkelijker te vliegen. Zender is vastgezet, 0 instellingen te doen...
Wel wat anders dan een cp

Ik snap de reactie van de heren in de winkel ook wel.
Er wordt vaak zat onzin verkondigt over heli's.
Maar dat gepraat over 3d en non3d wordt nou wel een beetje oudbollig, als je ook maar een haar had verdiept, had je al geweten dat dit geen fukkeduk uitmaakt.
Kds of align, alles moet afgesteld worden.
Doe je dit niet, vliegt het kort.

En dat is ook wat de heren in die winkel je vermelden...

Vind je een cp te technisch?
Pak een fp. Of bv een blade mcpx, die komen redelijk rtf aan
 
Dat zijn behoorlijk denigrerende opmerkingen, voor iemand die de keuze heeft:

Zelf kennis heet zoiets. Ging over mijzelf.
Ik geef niet snel op, maar gooi ook geen geld weg.
Als veteranen tegengestelde adviezen geven, wie ben ik dan als niet-kenner.

Leren vliegen KAN NIET zonder leren sleutelen en zonder op zijn minst een basis theoretische kennis.... DAT KAN GEWOON NIET!!!!!

Ik ga mijn MJX f645 steeds meer waarderen.

wat je zegt is: jullie weten het allemaal, en ik wil NU dat jullie mij die kennis pasklaar op een gouden dienblaadje aanreiken.

Klopt.
KDS kan klanten winnen met iets voor hen heel simpels, set a en zender b, A4 er bij met setings zodat stick beweging en swash/rotors enz. ook kloppen.


Zelfs top leveranciers als Vario, Align, Mikado, Hirobo, Sab, noem het maar op, doen dat niet, OMDAT DAT NIET KAN zonder de kosten gruwelijk uit de hand te laten lopen....
Dat MJX het dan wel kan ! :-)
Manual van heli (servos, channels) en zender, en dan ook nog echt rtf, welke mode je op de zender ook kiest, stick en heli respons kloppen.


Wat geeft jou de indruk, dat een budget leverancier als KDS dat dan wel kan?

Je kent de winst marge op de 300+ euro modellen?
Dat is flink meer dan bij auto's (echte) voor een fabriek a gemiddeld 11%


Daarnaast: jij bent al 7 jaar op het forum aanwezig.... Ik heb beginners gezien die een week voor ze de heli kochten nog nooit aan RC gedaan hadden, en die kwamen er WEL uit....

Niet met deze set.

Had je hem, gezien je houding, gekocht als ze anders geadverteerd hadden?

Uiteraard niet. Verkopers zijn dus fout bezig.
Eerlijke voorlichting bij producten zuo heel boze automobilisten en thuis-ruzies voorkomen. Maar ja, pecunia non olet he...
Verkopen is liegen = vrij gewoon En geaccepteerd tot mijn verbazing.

Jouw keuze....
De aanwijzingen die ik je gegeven heb, hadden je letterlijk minder dan een kwartier tijd gekost en het waren pasklare antwoorden.
Groet, Bert

Ik gok dat er servo's verkeerd geplugd zitten in ontvanger.
Als stangetjes 90 graden stonden, dan servo armen niet enz.
 
Jouw mjx is op weinig manieren vergelijkbaar met een cp heli. Qua vlieggedrag niet, qua techniek niet.
Ook qua zender niet.

Eigenlijk is de enigste overeenkomst dat draaiende ding aan de bovenkant.

Beetje verschil tussen een fiets met zijwieltjes en valkussens en een racefiets zonder enige bescherming.
Misschien had men in de winkel een beeeeeetje beter kunnen adviseren, maar ik weet ook niet wat jouw vraagstelling was toen je daar binnenliep.

Als je werkelijk niet van plan bent enige techniek te leren, moet je echt de cp heli's uit je hoofd zetten...
Behalve de mcpx, die is werkelijk redelijk rtf te noemen.
Zowieso is blade daar best sterk in.


Dat jouw servo's niet doen wat jij wil, komt omdat jij het swash mix menu niet ontdekt hebt. Deze, in combinatie met de reverse moet alles laten werken.
Die reverse merk je dus niets van tijdens vliegen, wat jouw idee ook moge zijn
Maar schade = repareren, en daar moet je toch echt af en toe wat theorie voor kennen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top