Mooi, ik wil gewoon leren vliegen.
Niet de monteur uithangen die heel veel leest, in theorie mee kan praten, maar de praktijk is toch anders zo blijkt, ook wanneer iemand een zelfde heli en qua naam... 'zelfde' zender heeft.
Dat zijn behoorlijk denigrerende opmerkingen, voor iemand die de keuze heeft:
A) zijn heli kapot in de hoek te zetten na de allereerste crash
B) zijn heli voor veel geld naar een niet-bestaande "helireparatieservice" te brengen, alleen maar om af te wachten of hij daarna wél vliegt....
C) een beetje tijd investeert om te leren, en daarna de monteur uit gaat hangen, zodat hij ten minste na een schade vlot weer kan vliegen.
Daarnaast, de praktijk is NIET anders dan de theorie! Dat jij dat onterecht denkt, komt omdat jij geen KENNIS hebt (en het ook vertikt om die kennis op te doen), en dus niet inziet waar de dingen bij jou fout gaan.
Jij gaat zonder kennis dingen lopen reversen, en vervolgens gaat het niet zoals je verwacht. Dan is de theorie niet anders dan de praktijk, dan heb je gewoon iets verkeerd gedaan. Ik heb je ook gezegd WAT je verkeerd gedaan hebt, en HOE je dat heel simpel op kunt lossen....
Leren vliegen KAN NIET zonder leren sleutelen en zonder op zijn minst een basis theoretische kennis.... DAT KAN GEWOON NIET!!!!!
Ik wil het geduld er niet voor opbrengen. Ik heb een hekel aan het wiel uitvinden als het al uitgevonden is.
dan kun je net zo goed direct je heli verkopen nu hij nog heel is, want je gaat er niet aan ontkomen.
Echter: wat je nu zegt is niet "ik wil het wiel niet opnieuw uitvinden".... wat je zegt is: jullie weten het allemaal, en ik wil NU dat jullie mij die kennis pasklaar op een gouden dienblaadje aanreiken.
En dat heb ik nog gedaan ook, Lees post 23 maar na, maar zelfs dan is het je te veel moeite om die kennis toe te passen.
En dan ook nog wanneer men , in dit geval KDS/leverancier, niet eens de basis settings voor de eerste niet-3D vlucht kan verstrekken.
Of gewoon kanaal 1 tm 7 welke op reverse moeten danwel +## of -##
Zelfs top leveranciers als Vario, Align, Mikado, Hirobo, Sab, noem het maar op, doen dat niet, OMDAT DAT NIET KAN zonder de kosten gruwelijk uit de hand te laten lopen....
Wat geeft jou de indruk, dat een budget leverancier als KDS dat dan wel kan?
Daarnaast: jij bent al 7 jaar op het forum aanwezig.... Ik heb beginners gezien die een week voor ze de heli kochten nog nooit aan RC gedaan hadden, en die kwamen er WEL uit....
De kennis en moeite, benodigd om jouw specifieke probleem op te lossen is dusdanig simpel, dat geen enkele leverancier er zelfs maar over piekert om die heli voor 100.000 klanten een tientje duurder te maken, alleen om jouw probleempje op te lossen....
De hobby is voor mij vliegen, anders kocht ik geen rtf, nu ja 'rtf' zo blijkt.
Dan heb je de verkeerde hobby, of de verkeerde bankrekening.
Als jij mijn 50 Euro per uur+ onderdelen betaalt, wil ik gerust iedere keer dat jij crasht, je heli voor je repareren, en iedere nieuwe heli voor je afstellen. Dat is namelijk wat mijn baas aan mij kwijt is....
En je vergeet, dat een heli waarmee gevlogen wordt, ook onderhoud nodig heeft.... ga je dat ook door de winkel laten doen?
Reverse engineren en een door iemand met dagelijkse ervaring in elkaar gezette heli nalopen... dat is niet hoe ze het adverteren.
Had je hem, gezien je houding, gekocht als ze anders geadverteerd hadden?
Duizenden mensen hebben dezelfde kit als jij, en duizenden mensen hebben WEL die moeite genomen, en beleven nu 2 x zoveel plezier aan de hobby, omdat ze vliegen met de geruststelling dat ze deze heli en iedere heli erna, zélf kunnen repareren, zelf kunnen afstellen, en zelf de lucht in krijgen.
Jij moet voor ieder wissewasje hulp zoeken of terug naar een winkel, en omdat je het vertikt iets te leren is het ding in no-time opnieuw kapot. Kun je weer terug naar die winkel....
Jouw keuze....
De aanwijzingen die ik je gegeven heb, hadden je letterlijk minder dan een kwartier tijd gekost en het waren pasklare antwoorden.
Maar ik besteed er na dit geneuzel geen tijd meer aan. Heb wel wat beters te doen. Mensen helpen die écht blij zijn dat ze geholpen worden of zo.
Groet, Bert