HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Joost zou je nog kunnen vragen wat je moest wegknippen om hem goed op trophy truggy te kunnen gebruiken?

Ik ben al een beetje aan het voorbereiden op vakantie want ik ga voor 5 weken weg en vraag me af welke reserve onderdelen zijn handig om te meenemen. Wat raden jullie mij aan?
 
Pfff,

We hebben de failsafe van de truggy met succes geinstalleerd, als we de zender uitzetten, rijdt hij niet weg.

Van de buggy wil het maar niet lukken, als ik de zender uitzet, rijdt hij fullspeed weg. ( we houden hem wel vast natuurlijk )

Is dit een bekend probleem? Het is wel behoorlijk klote.
 
Laat maar, die kut handleiding van HPI is gemaakt in de sociale werkplaats.

Ik dacht dat de failsafe al fabrieksmatg was ingesteld?
Heeft het niet met het throttle trimknopje op de zender te maken? Anders even opnieuw calibreren, staat allemaal in de handleiding. Als je calibreert wel alle knopjes op de zender in het midden zetten he? :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht dat de failsafe al fabrieksmatg was ingesteld?
Heeft het niet met het throttle trimknopje op de zender te maken? Anders even opnieuw calibreren, staat allemaal in de handleiding. Als je calibreert wel alle knopjes op de zender in het midden zetten he? :)

Stond in de handleiding dat je de failsafe moest instellen, maar de plaatjes komen niet overeen met de tekst. En beide zijn gewoon fout. Maar het is nu gelukt naar alles geprobeerd te hebben :) We gaan ze nu voor het eerst uitproberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Stond in de handleiding dat je de failsafe moest instellen, maar de plaatjes komen niet overeen met de tekst. En beide zijn gewoon fout. Maar het is nu gelukt naar alles geprobeerd te hebben :) We gaan ze nu voor het eerst uitproberen.

Goedzo! Veel rijplezier :sly:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben veel te onzeker over die LiPo shit en overal lees ik andere verhalen.

Als ik het goed begrijp:

Je mag 2 x 2s lipo pas tegelijk laden als ze beide tegelijk een keer gebruikt zijn tijdens rijden.

Maar waarom?
Gisteren namelijk gereden, 1 buzzer ging af op 3.4v dus toen gelijk gestopt. Maar 1 buzzer was nog groen. Dat wil dus zeggen dat er niet evenveel meer in de accu's zit?

Waarom zou ik ze dan nu wel met een dual lader mogen laden en niet als ik ze nieuw heb gekocht? Dan zitten ze toch ook niet even vol?

En onze lader springt eerder af dan 5800 mah. (soms rond de 5000)Moeten we ze dan gelijk nog een keer laden en dan wel tot de 5800 mah?

Heb zoveel verschillende dingen gelezen, hopelijk kunnen jullie pro's mij helpen.


xxx
 
Je kan 2x2S, als die ook zo gebruikt worden, in serie laden.
Dit is beter voor de accu's aangezien ze dan beter gebalanceerd worden, en dus ook als 4S ( 2x2S in serie is een 4S pack ) pack beter worden ontladen.
Dus beter als 4S pack laden met een speciaal kabeltje ( is overal wel te koop ) en dan ook als 4S gebruiken.
Qua eerder afslaan, ik denk dat dat een instelling op de lader is.
Let wel op dat een LiPo nooit helemaal leeg is, dus dat hij ook niet helemaal tot 5800 mah zal worden opgeladen..


Hopelijk kan je er wat mee!

Ruud
 
Je kan 2x2S, als die ook zo gebruikt worden, in serie laden.
Dit is beter voor de accu's aangezien ze dan beter gebalanceerd worden, en dus ook als 4S ( 2x2S in serie is een 4S pack ) pack beter worden ontladen.
Dus beter als 4S pack laden met een speciaal kabeltje ( is overal wel te koop ) en dan ook als 4S gebruiken.
Qua eerder afslaan, ik denk dat dat een instelling op de lader is.
Let wel op dat een LiPo nooit helemaal leeg is, dus dat hij ook niet helemaal tot 5800 mah zal worden opgeladen..


Hopelijk kan je er wat mee!

Ruud

Hallo Ruud,

We hebben wel zo'n dual lader, maar die was van traxxas, dus hebben we zo'n kabeltje moeten bestellen maar die is nog niet binnen. Ik laad ze nu weer gewoon 1 voor 1.

Als hij afslaat, zet ik de lader gewoon weer opnieuw aan. Dan laadt hij nog een stukje. Geen idee waarom hij dat doet.
 
als hij binnen is zou ik dan gelijk laden met de nieuwe kabel. en dan totdat de cellen allemaal gelijk zijn. en dan natuurlijk met die lader door blijven laden
 
Oke, capacity cut off staat op 5000, ik weet niet of ik dat tijdens het laden kan veranderen, dus ik laat het nog maar even zo.
 
Ik weet niet of jij 5000mah lipo's hebt maar als jij 2x2s lipo's tegelijk laad die beide 5000mah zijn, moet je laden op 5000mah maar op 4s. Dit geld niet alleen voor 5000mah accu's maar natuurlijk voor ieder aantal mah
 
als hij binnen is zou ik dan gelijk laden met de nieuwe kabel. en dan totdat de cellen allemaal gelijk zijn. en dan natuurlijk met die lader door blijven laden

Ik weet niet of jij 5000mah lipo's hebt maar als jij 2x2s lipo's rijd die beide 5000mah zijn, moet je laden op 5000mah maar op 4s

ik heb 2x 2s lipo 5800 mAh.

Maar die lader staat op een cut off op 5000 mah. hij viel net op 5000 weer uit. Gelijk weer aangezet en nu laadt hij weer verder.

Ik laad op 5,8 A 7,4 V 2S
 
Nee maar volgens mij verstel je die dan gewoon naar 5800 maar ik weet niet zeker of je hem dan versteld naar het aantal mah of dat je hem helemaal uitzet
 
Back
Top