Opgelicht door webshop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijkbaar hebben ze meer fouten gemaakt, anders zou je toch een pakketje hebben ontvangen. Ik vind het een merkwaardig verhaal, en voor 3 tientjes wil je geen oplichter zijn.
 
misschien dat dit in belgie hetzelfde is als in nederland?
Het is ff stoffig, maar ik meen me te herinneren dat ook hier zulke bedrijven zijn, en je mag onder deze vlag personeel aannemen
tot een maximum

en misschien huurt ie gewoon een ander bedrijf in waar hij zijn orders neergooit, en noemt deze "verzenddienst"

of hij noemt zijn middagbezigheden "verzenddienst", en heeft ie het zelf fout gedaan

Maar het blijft een vaag iets...
alleen de proceskosten zijn al een veelvoud van wat hij eraan kan verdienen
 
De beste man heeft ook nooit gevraagd om hem iets toe te sturen zoals ik het begrijp. Vandaar dat ik opperde om de boel te negeren.

1 er is niets betaald
2 er is niets besteld

Dus komt het onzichtbare pakketje volledig onder de verantwoording van de verzender.

Ja, een eenmanszaak kan prima een verzenddienst hebben.

Ik zou er een telefoontje aan wagen met de verkoper, hij kan immers als enige de gang van zaken beïnvloeden.

Het vermiste pakketje moet hijzelf zien te traceren.

Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen ;)
 
klopt, maar als een gerecht zich er mee gaat bemoeien vind ik het doorgaans toch wat kritisch worden
Die winkel in zijn eentje kun je op zijn gemak negeren, die heeft geen poot om op te staan.
Hij heeft idd niets waaruit blijkt dat jij hem echt een opdracht geeft.
en jij hebt alles om te laten zien dat je deze opdracht dus niet hebt gegeven.

Maar een gerechtelijke uitspraak is wel ff wat anders. Daar kun je best serieus last van krijgen als je een keer toevallig in belgie een controle krijgt.

Is het trouwens wel een echte rechtbank?
check het adres eens waar je naartoe moet.. evt ook namen die erin voorkomen

Ik kan me werkelijk erg slecht voorstellen dat iemand voor een bedrag onder de 100 eur zoiets op poten zet.
 
Het feit dat je al het vredegerecht inschakelt voor 35 euro... wat een onzin.

Vraag een kopie van het ontvangstbewijs, wat wettelijk gezien ondertekend moet zijn door jouw eigen handtekening, die heb je niet gezet dus daarmee is je zaak eigenlijk al gemaakt. Postbedrijven mogen in principe geen aangetekende verzendingen gaan leveren zonder handtekening van de ontvanger, dus indien hij toch een verzendbewijs heeft maar jij nergens getekend hebt, mogen ze bij de pakjesdienst hun schuld gaan vereffenen aangezien zij in de fout gegaan zijn en ze niet kunnen bewijzen dat jij het pakje ontvangen noch niet ontvangen hebt.

Vraag eveneens een kopie van jouw eigenlijke bestelling. Zover ik kan zien heb je gewoon maar gevraagd of er stukken in stock zijn. Kan je ff privé bericht sturen welke winkel het betreft? Heb geen zin om daar ook eens stukken te bestellen en dergelijke grap te gaan voorhebben daar ik ook nogal veel bij verschillende webwinkels bestel.
 
+1 @JacobsT:

geen bestelling >> geen levering
of
betalen vooruit >> geld is binnen >> levering

maar je moet toch wat doen , en is het een telefoontje,
tijd en naam noteren !

suc6, en groetjes van Heli-Uwe
 
Heb hem vandaag een mailtje gestuurd of hij mij een kopie kan bezorgen van het ontvangstbewijs waarop ik getekend zou hebben, ben er zeker van dat hij dit niet heeft, want ik heb echt niks ontvangen.
Verdomd lastige situatie als je jezelf tegen leugens moet gaan verdedigen, hoe bewijs je dat je niks hebt ontvangen???
 
hoe bewijs je dat je niks hebt ontvangen???
Verschil is volgens mij dat de verzender moet bewijzen dat je het wel hebt ontvangen :) Denk ik hoor, denk ik.
Dit zal, als een pakketdienst is gebruikt, een afleverbon met jouw handtekening moeten zijn. Tja en als er geen pakketdienst is gebruikt (of aflevering met handtekening) dan ligt het risico sowieso bij de verzender.

Nogmaals en dit is meerdere keren in dit draadje aangegeven. Hij dient, mijns inziens, de bewijstukken te leveren dat je:

  1. besteld hebt
  2. afgeleverd is op jouw adres
Groet,

Marc
 
Wat via paypal ook als 'bewijs' van ontvangst word gezien is dat een pakketje met zo'n track&trace nummer van de verzendende partij gevolgt kan worden tot aan je deur, en hier als afgeleverd staat.

Dus als de verkoper je een lege doosheeft toegestuurd, zonder dat je iets hebt moeten tekeken oid, zal bij het postbedrijf dus wel eenpakketje in het systeem staan welke hij naar joutoe heeft verzonden.. maargoed, om nu dit soort streken uit te halen voor 35 euro lijkt me erg stug.
 
Ik ben benieuwd op ontvangstbeweis en / of afleverbon.
Als hij dat niet heeft, na ja, dan denk ik einde verhaal.

groetjes van Heli-Uwe :bye:
 
Je moet niet bij de webshop zijn, maar bij diegene die nu de incasso uitvoert.

Als dat het Nederlandse equivalent van een deurwaarder is, dan heeft deze de incassotrein in werking gezet. Dat kan uiteindelijk leiden tot loonbeslag of beslag op goederen met heel veel extra kosten. Een deurwaarder werkt ook niet gratis!

Lijkt me een goede zaak dat te voorkomen.

Dus contact opnemen.
 
Tot op dit moment nog geen antwoord gekregen op mijn mail...

Waarom bel je niet gewoon even ?

En het incassoburo heeft maar een doel voor ogen, en dat is geld vissen.
Hun boeit het niet wat er eventueel is misgegaan.

De webshop stuurt het incassobureau aan, dus zij kunnen zorgen dat dit stopt.
 
Ik zou ook maar eens bellen,
en ik zelf zou ook voor zorgen, dat die lul dat niet nog een keer doet,
even maar langs bij die kerel,
groetjes van Heli-Uwe
 
Ik heb ook eens om info gevraagd :-)
Ben benieuwd.

Onderstaande vond ik ook nog terug ip de site, misschien ben je er wat mee.

"Jullie zijn aangesloten bij stichting webshop keurmerk wat houd dat in?
..webshop.be is aan gesloten bij stichting webshop keurmerk. De bij de 'Webshop Keurmerk' aangesloten winkels zijn verplicht te voldoen aan de Europese en Nederlandse/Belgische wet- en regelgeving en aan de Webshop Keurmerk-code. Webshop Keurmerk controleert de aangesloten webwinkels en bemiddelt bij eventuele geschillen."
 
Laatst bewerkt:
kun je die eens mailen...

Blijkbaar kunnen ze bij geschillen zoals de jouwe evt hun keurmerk kwijtraken...
 
Wat een geduld zeg, petje af.

Was allang in de auto gestapt en vervolgens die gast met een gezellig bezoekje vereerd. ;-)
 
Nogmaals: vredegerecht is geen incassobureau of deurwaarder, is een vrederechter die probeert een geschil tussen twee personen in der minne te regelen, ik ga maar even een mailtje sturen naar dat keurmerk bureau
 
Net even gekeken op de keurmerk webshop, je kan daar opzoeken welke webshops lid zijn, betreffende webshop is GEEN lid van keurmerk, alvast even melding maken in hun afdeling " webshops die misbruik maken van ons logo" :p

PS Bedankt voor de tip ivm het keurmerk Kristof !
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top