Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

SnelleHenk en AutoG,

Beiden hebben jullie gelijk, de Capacitor vangt de power-dips op die eigenlijk zouden worden voorkomen met een externe of sterkere interne BEC. Blijft (in mijn ogen) staan dat ik het erg link vind om dergelijke vermogens over een klein printplaatje als een ontvanger te laten lopen. Ook het bijprikken van een Capacitor betekent dat de grote vermogens over de printplaat gaan, TENZIJ natuurlijk een Y-kabeltje wordt gebruikt voor het aansluiten van de servo waar de Capacitor in kan.

Nadeel van de Capacitor is dat ze nog wel eens storing op kunnen leveren. Daarnaast moet hij ergens worden bevestigd en dat past dan weer net niet waar het hoort...

Met een Futaba, KoPropo of Sanwa hoeft de Capacitor niet MAAAAAR...
Uit ervaring kan ik je vertellen dat het toch echt wat beter werkt MET. Zeker met een Truggy die op snelheid met volledig insturen ("rechte" stuk Purmerend) toch echt behoorlijk klappert in het stuur. De Servo kan het wel aan, MITS hij voldoende stroom krijgt. Zo niet, brandt er toch echt iets door, ontvanger of servo...

GRZ
 
Die xerun esc's van hobbywing hebben een goeie bec aan boord. De tekin vind ik wel iets wel beter (soepeler) dan de xerun maar een mamba zeker niet.
 
Hey Gaoske dat geloof ik zo..
Gelukkig heeft mn boeltje het al een tijd goed volgehouden en is al vrij oud..
En ik knal gewoon rond op 6s ;)
Het is ook maar wat geluk hebben met die electronica soms he of juist ongeluk misschien:p
Grts
 
Mijn buggy klappert ook een beetje op het rechte stuk. Maar t is niet zo dat ik daar veel last van heb bij het rijden. Vandaag nog gereden en totaal geen last ervan gehad.
 
Ik was van plan op de Truggy een 1283 SG van Savox te steken, maar dan kan ik beter dus de hype combo 2000kv gebruiken. Want gaat de 1283 meer stroom gebruiken dan de 1256 op mijn buggy denken jullie? Ik merk dat er hier een hoop kennis is hierover. Leuk hoor!
 
Ik weet de specs zo niet, maar een sterkere servo zal meer stroom verbruiken dan een zwakkere, normaal gezien.
Wat je ook kan doen, is een externe BEC kopen, die zijn niet eens zo heel duur, en dat weet je zeker dat alles werkt..
 
Ik zou er zowiso een externe BEC in steken. Overigens Trekt ook een Hitec 7955TG meer dan 5A bij full lock. Het gaat er om dat de spanning niet inzakt. Een externe BEC zal gewoon niet meer kracht leveren dan dat de stroomsterkte toelaat. De bottleneck is dan niet meer de ESC want die zit niet meer in de keten.
Ik heb wel 3 verschillende BEC's in mn auto's maar ik merk geen enkel verschil tussen de de 10A en de 5A BECs.
 
Bij een winkel gekeken naar een BEC en het aansluitschema gezien en opzich wel te doen denk ik. Het is een vrij klein exemplaar van castle zelf welke ik kan opbergen in de ontvangerbox. Gebruiken meer mensen een BEC eigenlijk ?
 
Ik heb trouwens nog eens geprobeert vandaag met een 16t en ik rij nogsteeds 28,0. Ik rij dus voortaan gewoon 16t. Wat ik nu heb is dat de bulkhead achter scheurt. Daar hoorde ik al mensen over en Wondertiger had er vorige week al 1 die kapot ging. Is daar niet een upgrade part voor oid?
 
Het 'klapperen' op het rechte stuk komt door de servo saver :)
Die beweegt door de grote krachten die er op dat moment opkomen!
 
Ik denk dat Gaoske de bocht in het rechte stuk bedoelt. Dus dan zou de servosaver nog strakker moeten?

Ik zou niet te ver gaan met het strakker zetten van je servo saver, dat gaat je servo's kosten en dat is zonde. Als het klapperen verder geen invloed heeft op het rijden gewoon je servo saver zo laten staan. ALLEEN als je last ondervindt met sturen (lees: je wielen staan rechtdoor als je instuurt) dan zou ik de servo saver stakker zetten.

Zoek dus de juiste balans tussen het strakker zetten van je servo saver en voldoende stuur hebben.

Ik heb trouwens nog eens geprobeert vandaag met een 16t en ik rij nogsteeds 28,0. Ik rij dus voortaan gewoon 16t. Wat ik nu heb is dat de bulkhead achter scheurt. Daar hoorde ik al mensen over en Wondertiger had er vorige week al 1 die kapot ging. Is daar niet een upgrade part voor oid?

Bulkhead...welke onderdeel bedoel je hier eigenlijk mee (onderdeelnummer o.i.d.)? Wellicht dat je de brace bedoelt?
 
Nee ik bedoel de diffbehuizing achter. Aan de kant van de chassissteun zit in het diffhuis een scheur. Dus die moet ik vervangen maar ik hoor er meerdere mensen over. Dus misschien is daar een upgrade part voor?
 
Nee ik bedoel de diffbehuizing achter. Aan de kant van de chassissteun zit in het diffhuis een scheur. Dus die moet ik vervangen maar ik hoor er meerdere mensen over. Dus misschien is daar een upgrade part voor?

Dat is knap, ik heb nog nooit een kapot diffhuis gehad...
Misschien even een foto plaatsen wellicht een kwestie van een onjuiste manier van monteren?
 
Hier de foto:
full


Dat witte scheurtje. Wondertiger had ook zo'n scheurtje maar later bleek dat dat diffhuis echt kapot was
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien een haarscheurtje veroorzaakt bij het indraaien van de bovenste schroef, paar klappertjes gemaakt...krak.

Dit soort schroeven ook niet superstrak draaien, vast=vast
En als laatste, wel de juiste maat schroef gebruikt?
 
Alle schroeven zijn standaard. Ik heb die schroef niet aangeraakt dus dat lijkt me sterk dat dat door aandraaien komt;)
Maar ik weet inderdaad dat vast, vast is.
 
Ik weet het niet. Ik zal eerlijk zeggen dat ik ook al 4-5 hele dagen heb gereden. Daarin zal ik ook wel eens een klapper gemaakt.
Gelukkig zijn ze goedkoop anders had ik wel om garantie gevraagd
 
Back
Top