Yeeeep... en ook stroom! hehehe
@raf... da's een forse motor, die sleurt een hoop.
Spanning riemen, die kan bij grotere poelies nog iets lager. Bij kleinere moet er vast meer spanning op. Komt het veel te strak. Bij Paul was de as behoorlijk verjongt. Goed ingesleten op het glijlager.
In het buitenland heb je via HK voor scherpe prijzen ook behoorlijk krachtige motoren (wel post en importkosten).
Denk ik aan Turnigy. Heeft Lindinger ook nog betaalbare DualSky clone motoren, Planet Hobby.
Maar het juiste kv-getal moet bekeken worden.
Schat dat Pauls prop iets van 2000 tot 2500 rpm draait? Dan zit je op een kv van rond 200. (Herzien! Max 1650?) Kijk ik naar wat data van de Hectoperm... Zijn beide mogelijk permanent reeds overbelast geweest. Tegen de 5A per motor?
En Paul wil denk ik het op 12V lood accu houden. Geladen is een lood accu piek 13V, daarna zakkend naar zeg rond 12,5 volt...
Is de weg met een kleinere goedkopere motor + reductie + inventiviteit ook een mogelijkheid?
Die laag kv motoren worden vaak ook nog eens flink prijziger... (modelvliegtuigtoepassingen)
(Rendement? Bijkans is er al zoveel accu capaciteit aan boord om het IJsselmeer heen en terug over te steken?)
@raf... deze?
http://www.robbe.de/roxxy-bl-outrunner-5055-45.html
100 kv?
Stel dat je op die +200 kv moet uitkomen, heb je met deze en een reductie 2:1 een 1250 Watt motor
http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1679_1680_1682&products_id=9700084
Gumt een Hectoperm volledig weg... wel met de fikken van de schroef weg. Die is niet te stoppen.
Ergens een breekpen kan ik me wel voorstellen.