Hulp met start hobby, help!

En hoe iedereen het ook verwoord en wat de adviezen en tips ook moge zijn.........
Het is werkelijk een verslavende hobby.
Maar daar kom je straks vanzelf achter.
Super slecht voor je portemonee maar heerlijk om bezig te zijn om nou te simmen, vliegen of te sleutelen aan een heli.
Ik kan me al 12 jaar lang niets leukers heugen.
Al het andere vliegspul ( vliegtuigen en Multicopters) zijn ook dikke pret hoor.
Maar Heli's.........das een vak appart.
Vr Gr D
 
Ron , ok we weten dat ongelukken gebeuren maar als ik dit als beginner zie ga ik het misschien gelijk opgeven om ooit heli te vliegen. ...
Daar ben ik niet zo bang voor, ook een nieuweling weet wel dat dergelijke ongelukken, gelukkig, geen schering en inslag zijn. Desondanks, het zijn vliegende grasmaaiers die voor flinke verwondingen kunnen zorgen. Maar, zoals je zelf ook schrijft ...

... Er gebeuren dagelijks ongelukken in het verkeer ook . ...
... en mensen kunnen dat ook goed inschatten, ze stoppen niet massaal met auto-rijden.

... De juiste les die we moeten onthouden is dat rc heli's zeker geen speelgoed zijn dat we effe de lucht gaan insturen .
Inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
In opdracht bouwen......dat is niet de bedoeling nee.

We gaan eerst leren vliegen....en dan kijken hoever we komen.
Maar crashen en repareren is dus normaal, hoe vaak crash je dan?
Heb nu al respect voor de echte schaal vliegers!

Ben ook wel benieuwd naar de kosten als je met een toestel crasht, drama!

en da is het :

1) Sim: crashkosten gemiddeld 0 € (heel vaak gecrasht)
2) mCPX: crashkosten gemiddeld 4,95 € (vaak gecrasht)
3) Blade 500X: een keer gecrasd, schade 350 €
4) Bell 47 schaal-heli: nooit gecrasht, schade zou in ieder geval meerdere 1000 € zijn

begin klein en groei met jou helis mee, suc6, Heli-Uwe
 
Crashkosten hangen helemaal af van het formaat, merk heli en type setup waarmee je de heli hebt uitgerust.
 
De skyfox is een model waarmee je kan leren vliegen, echter zijn de reservedelen relatief duur en kan die goedkope tweedehands kist heel snel heel duur worden, er reeds vanuit gaande dat er geen defecten zijn aan de gebruikte heli.

Hier wilde ik toch wel even iets verder in duiken:
De onderdelen van een SkyFox zijn niet duur, tenminste, niet echt, gezien het formaat. Maar het hangt er wel sterk vanaf wát je kapot vliegt natuurlijk. Daarnaast: het is wél "Duitse Kwaliteit"

Verder is de SkyFox naar mijn bescheiden mening een van de ALLERbeste heli's om mee te leren vliegen qua vliegeigenschapen (hij vliegt zéér voorspelbaar, reageert stukken soepeler dan de huidige high-performance machines) en hij is met name ijzersterk in het verdragen van ruwere landingen in de periode dat je het nog moet leren.

Als All-round platform voor recreatiefvliegen (géén 3D) tot Aerobatics (géén 3D) of de andere kant uit, voor schaalvliegen, is het ding ongeëvenaard: Het is bij mijn weten het ENIGE platform waar zo uit de losse pols een stuk of 25 (vijfentwintig!) rompkits voor te krijgen zijn van alleen al de eigen fabrikant, en daarnaast nog talloze rompen van andere fabrikanten voor te gebruiken zijn.

En het grootste voordeel van deze machine (en de overige heli's van Vario) is het feit, dat je niet de hele machine nodig hebt om er een vliegende schaal heli van te maken: Als je een T-rex of een Raptor niet in zijn geheel, incluis staartbuis in de romp gepropt krijgt, houd de pret op: zit de staartboom 2 cm te hoog of te laag? is die boom 5 cm te kort of te lang? Jammer dan. Hooggeplaatste hekrotor? Alleen mogelijk met technisch uiterst onbenullige oplossingen....

Bij Vario mechanieken geldt dat het hekrotorgedeelte tegen een spant te schroeven is (is in het ontwerp rekening mee gehouden), en zolang je een asverbinding tussen het mechaniek en de staart weet te realiseren (en daarvoor is van Vario van alles speciaal daarvoor te krijgen, voor Align of TT zul je dan naar de onbetrouwbaar leverende chinese aftermarket onderdelen moeten) kun je zo'n vario dus letterlijk in iedere romp kwijt die stevig genoeg is om mee te gaan vliegen.

Dat zijn dingen die mensen nogal eens over het hoofd zien, en ik heb helaas toch al wat "technische gedrochten" gezien, samengesteld uit Align heli's en wazige chinese after market parts, die problematisch draaien, Onnodig zwaar waren (per sé vasthouden aan de staartbuis in een rompheli), en waar ook probleemloos en voor nagenoeg dezelfde prijs een stukje duitse perfectie in gepast had: Lichter, goedkoper EN beter....

Yep.... ik weet het.... hier spreekt een heel groot stuk persoonlijke voorkeur.... Maar het is wél zo...

Groet, Bert
 
Op alles wat er nu geschreven is, kan ik alleen maar zeggen "top uit gelegd".

Ik was zelf ook een groentje in het heli vliegen, dacht ook "dat doe ik even" , maar ben er van genezen. Vlieg nu met plankjes (vliegtuigen) en heb nu ruim 40 uur les gehad, en nog moet ik mezelf verbazen hoe moeilijk het soms is.

Succes met je hobby :)
 
Kwam nog een leuke tegen in andere discussie in multicopter subforum. Klik op
viewpost.gif
voert naar oorspronkelijke volledige bericht.
... Klein waar gebeurd voorbeeldje uit de praktijk, bij ons op de club was er iemand die de jesus bolt van zijn heli dol draait, de beste man gaat vervolgens zonder enig overleg even naar de Gamma om de hoek om een nieuw boutje te halen en vliegt een half uurtje later weer vrolijk rond, een ieder die een beetje verstand van heli's heeft begrijpt wat er kon gebeuren en dat gebeurde dus ook!! ...
 
Als je zo`n Sky-fox kunt bemachtigen, altijd doen ! mooi formaat, makkelijk sleutelen, en top kwaliteit.
 
Even 2 topics samengevoegd.
Eerste stond nog op de verkeerde plek, maar ging over hetzelfde.
 
bezoek

Wilco is vanavond bij mij geweest ....een bak koffie erbij en gezellig kletsen en nog ff op de sim wat geprobeerd.
Hij heeft mij 600epro bekeken en ook een rondje zien vliegen(niks geks gewoon normaal)
Al met al een gezellige avond en ik denk dat Wilco een hoop stof/info via mij hebt gehad om goed over na te denken ivm zijn keuze.
Zondag gaat ie bij de f3c kijken in vlissingen.
mvg phil
 
Echt fijn om te lezen dat er weer zo goed wordt geholpen.
Super!
Misschien zal de topicstarter het zich uiteindelijk toch nog beklagen want het is inderdaad een zeer verslavende hobby en kan op de duur wel serieus duur worden ;)
 
Net terug van de fr3c show, en een heel spektakel en moet zeggen een strak verband met piloot en toestel.
Weer even lekker verder gepraat over diverse typen heli's.
Eerst weer een paar ronden op de sim, en nog even proberen de blade 150 van de grond te krijgen. Moet zeggen als je maar veel geduld hebt dan kom je dr wel.
Maar geld uitgeven aan een groter toestel wil ik qua aanschaf het liefst maar 1 x doen.
De trex 600 e pro prima toestel, maar de vario is ook nog niet uit het oog.
Even verder zoeken en we hebben de tijd, planning is om voorjaar 2014 te vliegen met een groter model. Zien of het lukt!
Voor nu dank aan een ieder die mij van tips heeft voorzien, en ja daar heb ik veel aan gehad, top!
 
Misschien zal de topicstarter het zich uiteindelijk toch nog beklagen want het is inderdaad een zeer verslavende hobby en kan op de duur wel serieus duur worden ;)


:D :D :D haha, inderdaad.... Als ik toch eens die :murder::bad-words::-x:sniper::2gunfire::onweer::tank:rotzak die mij aan het helivliegen gekregen heeft te pakken krijg!!!! (oh, shit.... dat was ik zelf.... :shock::oops:)

Groet, Bert
 
tja, je zou die gast die je de modelvieg parasiet heeft overgedragen idd graag eens mores leren wanneer je geen budget meer hebt....

zolang je nog vooruit kan in de hobby, wil je liever verslaafd blijven :D:D:D:D
 
T'is allemaal de schuld van t'internet :D Moesten ze maar niet zoveel leuke filmpjes erop zetten en leuke modellen uitbrengen.
 
Back
Top