Verzameltopic Walkera CP helicopters

Als ik het mocht overdoen dan zou ik een Super CP nemen inplaats van een Mini CP.
Buiten dat om is die Super CP goed om te bouwen naar een Brushless versie.
Althans de hoofdmotor dan.
Degene die ik ken en ermee rondvliegt is er zeer content mee.
Je hoeft je dan ook totaal geen zorgen meer te maken om een heli met te weinig vermogen.
Overigens........die Walkera V120D02S vliegt inderdaad op 1 cel Lipo packje.
Lijkt niet veel soeps maar voor de V120 geeft het meer dan genoeg vermogen en is vliegen met een Micro op 2S Lipo mijninziens dan ook helemaal niet nodig.
Het geeft in elk geval geen meerwaarde voor de pret een 2S Lipo ten opzichte van een 1S Lipo Heli en al helemaal niet voor het tekort komen aan vermogen.
Vr Gr D
 
Olaf, nu is een V120 wel wat groter dan een SuperCP maar als ik de keuze moest maken dan zou ik gaan voor de V120!
Waarom?
Puur om het feit dan de V120 een heli is zoals de grote jongens dus met een goede gyro en de staartrotor word aangedreven door de mainmotor, de staartbesturing gaan via een servo en dat alles heeft de SuperCP niet.
Nu zeg ik niet dat de SuperCP een slechte heli is maar er komt een moment dat de staart gaat uitbreken en dat zal niet gebeuren bij het heen en weer vliegen maar als je een flip maakt in een stevige doorvlucht gaat het gewoon fout!
Dit alles is wel mijn mening en wil hier niks of niemand afzeiken maar ik zal geen heli meer nemen met een staartrotor die word aangedreven door een staartmotor...;)

Als zender zou ik dan voor de Devo10 gaan!

Succes met je keuze!
 
en zo heeft iedereen z'n eigen mening :), en daar is niks mis mee.. de v120 lijkt mijzelf ook wel leuk.

Kort samengevat, wil je naar walkera toe dan kun je je keuzes terug brengen naar of de V120 of de Super CP... maar net wat je wil.
 
Om mezelf even te rectificeren.Ha ha ha ha
Ik zou die Super CP verkiezen boven de Mini Cp op het gebied van merk en 100 size formaat.
Wat vlieggedrag betreft en mechaniek dan is die V120D02S werkelijk een fijnere machine.
Wim heeft helemaal gelijk wat dat staartje betreft want met wind erbij heeft een Heli met een FP staartje het beduidend moeilijker dan een Heli met CP staart.
Laten we daar wel over zijn en denk ook dat niemand dat tegen kan spreken.

Heb net weer wat packjes geleegt met de V120D02S buiten en er stond een behoorlijke puist met wind kan ik zeggen.
Ik blijf het zeggen tot vervelens aan toe en ook net weer blijft het me zwaar verbazen hoe zo'n 100 gram wegende Micro Heli op 1 cel Lipo pack vliegend het verdomd goed doet met die flinke wind.
Het toestel is gewoonweg zeer goed te vliegen.
Sven......hoop jou binnenkort echt eens aan de Ijsel te treffen kerel, want dan kun jij ook eens met eigen ogen aanschouwen hoe zo'n V120D02S vliegt.
Het hele vlieggdrag van de V120D02S zit gewoon puik in elkaar.
Ik vlieg nu een dikke 50 vluchten met de alu kop op 1 van mijn V120 Heli's en die kop houdt zich echt goed.Tot op heden nog niets geen speling of versleten dempers in de bladhouders.
Ik heb een aantal grotere Heli's in de collectie maar die verbleken bij de onderhoudsarme en goed vliegende V120D02S waarmee ik dagelijks vlieg.
En dan praat ik over een Trex500 en een HK450GT.
Vliegt ook wel goed en leuk, maar steeds weer dat terugkerende ge-emmer met dan weer dit en dan weer dat wat er niet goed aan is.
Nou ben ik al geen favoriete sleutelaar maar met de V120D02S......zelden tot nooit ge-emmer ermee.
En dan bedoel ik dus NIET na een Crash ofzo maar gewoon met doorvliegen.
De V120D02S krijgt van mij een dikke 10 en daar kan ik als geen ander behoorlijk over oordelen daar ik al lang tijd en erg veel heb gevlogen met deze machines.
Ik vraag me af hoe ze bij Walkera gaan proberen om de V120D02S te verbeteren in de nabije toekomst.
Als ze dat lukt dan zijn het echt toppers.

Vr Gr D
 
je wil niet weten dylan hoe ik me moet inhouden om niet een v120 te bestellen maar het geld daarvan wil besteden aan een 450 size ;)
 
Even inhaken over de Super CP.
Het gene wat Wim schrijft klopt idd. Over dat het staartje het niet bij kan houden op stevige doorvlucht en vooral met ruime en snel genomen bochten. Dit gebeurt alleen als het errug hard gaat.
Heb de Super CP al na 50 vluchten omgebouwd naar brushless.
En moet zeggen dat dit veel beter vliegt dan met een stock torretje.
Zekers al zo'n 400 vluchten met die brushless tor gemaakt en het tailmotortje is nog steeds het exemplaar dat er af fabriek op zit.
Nadeeltje is wel, dat als je 5 minuten wil vliegen met de brushless versie, je 350mAh lipotjes moet hebben. Het verbruik is namelijk 300mAh voor 5 minuten.
Ondanks dat de Super CP kleiner is dan de M120D01S met de zelfde RX als de V120D02S V2. Vliegt ze veel beter met harde wind dan haar grotere zus.
Heerlijk om straks met dit kleine felle rakkertje ook indoor te gaan vliegen. Haha.

Grtz Marco.
 
Ha ha ha ha ha.......die Redman!!
Enne.....1 keer raden wie er dan achter jouw Super CP aanragt als we straks weer indoor gaan!!
Ha ha ha......ik zei de gek met de V120.Ha ha ha ha
Heb er nu al zin aan.
Laat maar komen die schijtwinter dan kunnen we tenminste weer lekker indoor.Ha ha ha ha
Vr Gr D
 
Ha ha ha ha ha.......die Redman!!
Enne.....1 keer raden wie er dan achter jouw Super CP aanragt als we straks weer indoor gaan!!
Ha ha ha......ik zei de gek met de V120.Ha ha ha ha
Heb er nu al zin aan.
Laat maar komen die schijtwinter dan kunnen we tenminste weer lekker indoor.Ha ha ha ha
Vr Gr D

Hahaah. Gaat goed komen Erwin. Hopelijk is je V120 wel snel genoeg. Hahaha.
Binnenkort ff nieuwe acci's bestellen voor de Supert.
We hebben je collega al geïnfomeerd over die indoor.
Hopen dat hij maar snel mag happen. Hihi.

Grtz Marco.
 
Hoi Sven.
Ik begrijp jou helemaal.
Maar zelf moet ik jou eerlijk zeggen dat als ik moest kiezen om voor de rest van mijn leven te moeten vliegen met een 120 size of een 450 size ik absoluut zou kiezen voor de 120 size.
Waarom?
-Vliegt zelfs bij harde wind.
-Kan indoor in de gymzaal en makkelijker/veiliger rond te vliegen dan een 450 size.
-Crashkosten zijn om te lachen want kost bijna geen drol de parts.
-Toestel kan goed tegen Crashen ( zelf al vaak meegemaakt )
-Toestel is zeer onderhoudsarm en zeer onderhoudsvriendelijk
-Toestel ziet er gelikt uit en presteerd boven haar norm

Mocht jij tzt gaan vliegen met een 450 size (iets wat je zekers moet gaan doen en proberen) dan spreek ik je weer.
Altijd leuk om dan achteraf erover te praten omdat je dan ervaring hebt met zoiets.
Vr Gr D
 
Hoi Sven.
Ik begrijp jou helemaal.
Maar zelf moet ik jou eerlijk zeggen dat als ik moest kiezen om voor de rest van mijn leven te moeten vliegen met een 120 size of een 450 size ik absoluut zou kiezen voor de 120 size.
Waarom?
-Vliegt zelfs bij harde wind.
-Kan indoor in de gymzaal en makkelijker/veiliger rond te vliegen dan een 450 size.
-Crashkosten zijn om te lachen want kost bijna geen drol de parts.
-Toestel kan goed tegen Crashen ( zelf al vaak meegemaakt )
-Toestel is zeer onderhoudsarm en zeer onderhoudsvriendelijk
-Toestel ziet er gelikt uit en presteerd boven haar norm

Mocht jij tzt gaan vliegen met een 450 size (iets wat je zekers moet gaan doen en proberen) dan spreek ik je weer.
Altijd leuk om dan achteraf erover te praten omdat je dan ervaring hebt met zoiets.
Vr Gr D

+1
yellowflashcolorzpdt19.gif

Al blijft de M120D01S mooier.
rofl1.gif


Grtz Marco.
 
Zeg Redman..............
Jij twijfelt toch hopenlijk niet aan de speed van mijn V120?? Ha ha ha ha
Die Super CP van jou vreet ik straks op als we gaan knallen indoor.Ha ha ha
Oke, met jouw Super CP zul jij rondjes om mijn Walkera HM-UFLY kunnen vliegen.
Dat ouwe FP lijk gaat amper vooruit.Ha ha ha
Maar de V120 lust de jouwe echt rauw.( met uitjes.Ha ha ha ha ha)
Hoop dat we strak lekker vaak indoor kunnen gaan vliegen.
Ik zal die betreffende persoon ook weer even warm stoken.Ha ha ha ha
En wat geweldig dat het een sellect vliegclubje is.
Daarmee blijft het altijd gezellig en zijn de Mid-Airs minder voorhanden dan dat er 20 tot 30 man staat te vliegen in zo'n Gymzaal.Ha ha ha ha
Vr Gr D
 
Ha ha ha ha ha..........
Gelijk heb je!!
De M120 is en blijft de allermooiste Micro Heli.
Daar kan geen andere Micro van welk merk dan ook tegen op.
Vr Gr D
 
Bedankt voor alle input. Erg leerzaam.

Ik zoek voor de achtertuin een betrouwbare mini, waarvan
de staart niet uitbreekt of een onbetrouwbare hoofdmotor.

Mijn nano breekt de staart niet uit, maar de hoofdmotor is
NIET betrouwbaar. Moet mijn 3de al bestellen...

Mijn mCPX breekt de staart van uit en leid tot een crash.

Mijn BmCPX BL kan ik nog niet zo goed dus achtertuin is nu
even niet zo goed idee. Waarom vraag je...
Omdat ik het net getest heb. Een backflip naar op zijn kop
is geen probleem. Power in overvloed. Toen vanuit invert
terug naar normaal teveel pitch gegeven waardoor hij niet
op 1 plek flipte maar een ellipse maakte. Tegen de uitbouw
van de buren... Damn, kapje meteen kapot. Stelt geen ene
r..t voor dat kapje.

Toch maar even naar een veldje gegaan. En precies wat jullie
zeggen is een staartmotor met wat wind in snelle ruime bochten
niet echt fijn.

De V120 heb ik al vanaf V1 mooi gevonden. De kap, servo's, 1-cell,
upgrade mogelijkheden en natuurlijk de servo op de staart.
Ik neig dus naar een V120, omdat deze gewoon cool is.
Echter heb ik voor een veldje nu de mCPX BL op de plank staan.
Al gekocht dus het geld is al de deur uit. Zonde om te laten staan.
Als ik het over kon doen was ik meteen voor de V120 gegaan.

Aldoende leert men.

Het gaat dus (waarschijnlijk) die super CP worden. Weet even niet
wanneer, want net even een nieuwe telefoon moeten kopen.
Mij oude was inmiddels brandhout geworden... Alweer damn.

Ik vlieg van jongs af aan met gas op rechts en het is niet meer af te
leren. Lastig met Helies keuze. Alles wordt verkocht met gas links.

Echter...
Op Hobbyking zit er op de superCP + devo 7e (zelfde menu als devo 10)
een enorm prijsverschil op de RTF gas links of rechts.
Een type fout ?
Wat voor type fout. Andere zender? De devo 7 ipv 7e ?
Zal ze eens emailen om ernaar te vragen, voordat je erachter komt
thuis tijdens het uitpakken.

PS.
Voor degene die geïnteresseerd zin. de mCPX BL vloog goed. Flipte erop los.

grtz.
Olaf
 
Is zeker een groot verschil in prijs maar dat kan nooit kloppen....;)
De V120 heeft geen prijsverschil in mode1 of mode2!
En de SuperCP is daar ook nog eens duurder dan de V120 dus dat moet een typefout zijn!
 
Erwin had jij die metal head van Airy toch ook ? Had jij alles vast geloctite voor het vliegen ? Ik was bij de 1e lipo al 2 stalen balletje kwijt, gelukkig binnen dus ik heb ze weer gevonden...die dingen zit ook geen schroefgat in...das niet handig. Ik ga ze in ieder geval effe allemaal vastlijmen :mad:.

Ha ha Banggood heeft best aftersales hoor, nu ben ik ook hun beste klant waarschijnlijk ha ha. Heb jij deze al eens geprobeerd ?

http://www.banggood.com/3_7V-780-MAh-25C-Battery-For-Walkera-New-V120D02S-QR-W100S-p-82485.html
 
Hoi Jeroen.
Ik had de alu kop van mijn V120 bij Jade City vandaan.
Op voorhand wel optisch gecontroleerd maar behoefde geen loctite ofzo.
Ik vlieg er nu al meer dan 50 vluchten mee rond en dat gaat probleemloos en nog niets van losgelopen.
Neig ernaar om net zo'n zelfde alu kop ook op mijn V120 Nr II te zetten maar doe het toch maar niet omdat ik die Heli inzet voor 3D moves te oefenen.
Een plastik kopje is na Crashen ermee toch fijner vind ik dan.

Wat die Lipo packjes van banggood betreft die zien er goed uit.
Maar.......ik houd het toch maar liever bij de Nano 950Mah.
Ik vlieg doorgaans 6 minuten rond en met die 950Mah packjes heb ik na 6 minuten nog sap genoeg over en dat vinden ze wel fijn.
Met 750Mah of die van Banggood zit het allemaal nipt als ik dan 6 minuten rondfladder.
Wat de aftersale betreft van Banggood bof jij maar.
Ik heb al veel andere verhalen gehoord.Ha ha ha ha
En zelf paar keer over minder fijne ervaringen gehad met HobbyCity.
Klein spul gaat allemaal wel maar grotere dozen.....daar begin ik niet meer aan.Ha ha ha ha
Fijne week.
Vr Gr D
 
Owh ja dan jij die Walkera zelf :-), die Airy is echt een beetje gammel maar scheelde dan ook 20 $ ivm die van Walkera. Heb even 5 van die lipo's besteld, eens kijken of het wat is.

Ondertussen nog even een nieuw speeltje besteld, gewoon de standaard versie a 299 $. Leuk voor in de winter ha ha.

20130911152044_43389.jpg



 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vette en mooie Quad Jeroen.
Ben erg benieuwd hoe die zal gaan vliegen straks.
Daar gaan we nog even contact over houden.
Mag ik vragen waar jij em besteld hebt?
Vr Gr D
 
Back
Top