Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Voor ieder zijn mening is wat te zeggen wat mij betreft, ik kijk toch liever richting waarschijnlijke toekomstige factoren en waarom het geluid minder zou moeten/kunnen.

* de geluidsdruk die de 1:8 klasse voortbrengt zal zeker niet oneindig lang meer getolereerd worden, door wie wat en waar laat ik nu even in het midden.
* de geluidsdruk die de 1:8 klasse voortbrengt is (veel) hoger dan de reglementen op dit moment voorschrijven er wordt alleen niets mee gedaan omdat het niet zou zijn te handhaven.
* het is slecht voor je gehoor, steeds meer mensen komen daar achter en steeds meer mensen gebruiken bijvoorbeeld oordoppen.
* het is aan te tonen dat de meerwaarde van geluid versus vermogen en snelheid beperkt/nihil of zelfs geheel te verwaarlozen is.
* blijft over, het besef bij rijders

Natuurlijk hoeft de 1:8 klasse niet naar de Mach te kijken maar het zou zinvol kunnen zijn als de wijze mannen de Mach als referentie nemen met het oog op de toekomst.
 
O jawel, ik heb het wel begrepen maar dat is nog "ver weg".

Kijk eerst naar de voorstellen van de EFRA, per 2014 moeten de uitlaten opnieuw gehomolegeerd/geregistreerd worden voor een lagere prijs dus lijkt er een begin gemaakt te zijn dat de EFRA uitlaten makkelijker gaat afkeuren en fabrikanten voor veel minder geld nieuwe uitlaten kunnen aanbieden.
 
Precies, dat is ook waar ik op doel een paar posts terug, de EFRA zal ermee moeten komen om fabrikanten mee te krijgen, MAAR, mocht de Nederlands wetgeving rondom geluid die aangescherpt gaat worden in 2016, dusdanig van invloed zijn op circuits dat sommige circuits wellicht ook in de problemen komen, dan ben je toch een beetje stom bezig om nu dit probleem zomaar van tafel te vegen?, of niet soms?
 
Tegen die tijd is het niet de MACH maar de Nederlandse wetgeving die Nederland dwingt tot maatregelen, dat ligt nu bij veel rijders toch gevoelig mocht je dat nog niet gemerkt hebben. Nu is het nog maar 1 pijp, tegen die tijd dan wel meer en is het makkelijker.
 
Dus omdat er maar 1 club is die geluidsproblemen heeft moet een gezonde competitie naar de klote geholpen worden omdat dat ene clubje vindt dat heel Nederland zich aan hun moet conformeren.....
Grappig om dat van een 1:10 rijder te horen waar de klasse met deze geluidsdruk nu niet echt super loopt.

No hard feelings maar een competitie veranderen ten koste van het aantal deelnemers is denk ik het laatste wat je moet doen. Wat heb je liever, een gezonde competitie op de 6 overige banen of geen competitie op alle 7 banen?
Het klinkt misschien heel hard maar dan liever een gezonde competitie op 6 banen.

Maar ja, er is een nieuw sectiebestuur nodig dus meld je aan en druk je idee'tjes er door.

Misschien handig en verstandig om MIJN mening niet te verwarren met een club . Ik snap ook niet waardoor jij je zo aangevallen voelt (of het komt iedere keer zo over via je MBF reply) over hetgeen IK roep.Het zijn ook namelijk dezelfde mensen die jou ook het plezier ontnemen die je nu staat te verdedigen!
 
Je kunt je kop in het zand blijven steken en wachten tot je moet, of je kunt vast een voorsprong nemen op hetgeen je weet toch gaat komen (zie inderdaad het antwoord van Bart_Banaan).

Kost leden, rijers accepteren het niet, competitie naar de klote. Mooie uitspraken maar ik ben bang dat dit sowieso de 1/8 gaat gebeuren. Als er nu niet anderen opstaan dan glijdt het vanzelf af en daar zit niemand op te wachten. Ik ben dus heel benieuwd wie er nu op wil gaan staan om de BC08 te gaan trekken.

Dus nogmaals, zoals anderen ook proberen te vertellen, kijk vooruit en neem een voorsprong....
 
Uiteraard wordt dit een wellus-nietus verhaal omdat iedereen een mening heeft en nee, niet zeggen dat ik geen toekomstvisie heb, we hebben gewoon ieder onze eigen visie. Gelukkig is het hier ook een forum voor. Zo heeft de sectie ook een visie maar dankzij de democratie bepaalt de meerderheid het beleid en dat hoeft niet in lijn met de wil en de visie van de sectie te zijn. Noem het de hoofd in het zand steken maar ik noem het eerder het verwachtingspatroon van de stemming omdat we de rijders ondertussen wel kennen.
Het feit is dat er mensen zijn die de sectie een visie op willen leggen zoals jullie dat nu ook doen.

Vergeet niet dat door de jaren heen de onder soms valse voorwensels doorgedrukte regels voor geluidsvermindering de gemiddelde 1:8 rijder voor veel ongewenste verassingen heeft gestaan waardoor men erg voorzichtig geworden is. Minder geluid wordt nu snel geassocieerd met minder prestaties, moeilijk af te stellen en sneller kapotte motoren. Je moet eerder vertrouwen wekken ipv doordrukken dus vraag dan eerst de MACH leden die 1:8 NK rijden om met de Hipex low noise te rijden om een voorbeeld te stellen maar dat doen die mensen ook niet.

Opvallend is dat nu de sectie aangegeven heeft er mee te stoppen iedereen ineens een visie heeft en het ook uit hoe het moet gaan worden waaronder ook de gedachtes van de 5T motor en de Hipex uitlaat welke 2 jaar geleden massaal van tafel geveegd was. Ook zijn er nu weer volop de verhalen dat de sectie zaken tegen heeft gehouden zoals bij de 1:10 begin dit jaar de grootste klacht was dat de verenigingen met hun meerderheid verkeerd beslist hebben.
Alle mensen die dit denken zijn juist degene die de kop in het zand steken. Verdiep eerst eens in het hele politieke deel van dit gebeuren en kom tot de conclusie dat alle rijders samen meer stem hebben dan de vereinigingen en dat de sectie zelf maar een klein deel in de stemming bepaalt. Met andere woorden: Over de ingediende voorstellen bepalen de rijders in de grote meerderheid het beleid en als alle rijders op 1 lijn zitten kunnen de verenigingen en/of de sectie het niet weg stemmen.

En mocht het niet opgevallen zijn, over het geluidsniveau heeft de sectie een reële visie, zonder een Europees beleid vanuit de EFRA zal het hele NK veld moeilijk over te halen zijn.
 
Jammer dat Jilles is uitgevallen tijdens te WK. toch zeer netjes het resultaat.
Maar er is wel weer en Serpent auto Wereld Kampioen 1/8 nitro onraod. Eindelijk !!
Mooi gedaan !!
 
Wel vreemd dat 1:10 rijders hier de 1:8 rijders de les gaan lezen, terwijl de 1:10 rijders zelfs een 'stervende' klasse hebben gekregen door hun 'beleid'....

Roelof en de sectie hebben de laatste 5 jaar een strakke hand gehad en de sectie zorgvuldig door alle 'valstrikken' geleid. Samen met de anderen in de sectie hebben zij wel gezorgd dat de 1:8 onroad klasse nog steeds één van de best bezette wedstrijd klassen is met de meeste deelnemers.

Ik lees hier veel geklaag, maar een visie van de klagers ontbreekt.

Het lijkt mij een slechte zaak als Nederland, in de 1:8 onroad klasse, een competitie gaat rijden op een andere manier en met andere materiaal dan dat de klasse internationaal wordt gereden.
Dat is niet goed voor de internationale competitie van onze nationale toppers (o.a. Rick V, John E en Jilles G), en je verplicht ze om met twee auto's te rijden die op totaal verschillende regels zijn gebaseerd als ze en NL en EU competitie rijden.

Verder is het natuurlijk 'not done' om de problemen van één club te extrapoleren naar alle clubs in Nederland zolang die andere clubs nergens problemen mee hebben. De rijders van de MACH moeten hun eigen boontjes doppen (en hun eigen gebruiksregels opstellen voor het rijden op hun circuit) en niet proberen om deze gebruiksregels door te drukken bij de rest van de clubs.

Als de Nationale vergunnings regels tzt worden aangepast, dan is het tijd om over aanpassingen na te denken maar ook dan in lijn met het internationale beleid.
 
Ja dat is hij op zeker.
Maar goed, hij heeft zijn best gedaan, en daar mag hij toch trots op zijn.

En mooi dat Serpent sinds 1997 nu eindelijk ook weer eens een WK titel in de 1/8 heeft.
 
Banaan taal; Ik lees hier veel geklaag, maar een visie van de klagers ontbreekt.


Ik had het denk ik toch niet zo verkeerd met mijn interpretatie over jou, ongelofelijk.
Ik zou zeggen neem nog een borrel, en geniet ervan.............time to move on.

Iwan, vergeefse moeite........................ tijd om ons bezig te houden met het positieve.
 
Back
Top