Bell 47 G III

Wat ik bedoelde is dat wanneer je op een grote open ruimte vliegt je het maximale uit zo'n heli kan halen.
Optimaal genieten van de heli zonder bang te hoeven zijn dat je iets raakt. Maakt het bochtenwerk ook fijner als je de heli gewoon lekker kan laten "lopen".

Hoi @Jonkje:

ik heb die filmpjes gezien,
ja: niet te vergelijken de verschil tussen
enkel hover en een grote cirkel of acht.

Heel mooi gevlogen ook,
leer ik ook nog,
nu is het maar handig, dat de vliegplek dicht bij is.

groetjes van Uwe
 
vroega

Het is helaas geen weer om te vliegen,

dus maar even oude fotos bekeken,
kwam ik deze tegen van een modelbouwer,
die even alles checkt, ha ha
mooi vond ik :

full


groetjes van Heli-Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt bijna een heftafel of brug nodig, zoals in de motorwerkplaats of garage....:D

Groet, Bert
 
Helicomand iets hoger ingestellt (rigid-gain)
en gevlogen, gaat beter, film is in de
helibeslommering van vandaag

groetjes van Heli-Uwe


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eindelijk zomer,

vanochtend windstil en vliegweer:

45 minuten met de Bell gevlogen,
en als je de motor wat meer laat werken
heeft die goed dorst,
1 liter in 45 minuten,
lichte rookontwikkeling , motor loopt steeds beter.

groetjes van Uwe :bye:
 
en als je de motor wat meer laat werken
heeft die goed dorst,
1 liter in 45 minuten,


Klopt wel ongeveer hoor.... dat verbruikt mijn BO105 ook ongeveer. Sowieso vergt windstil weer al merkbaar wat meer vermogen om überhaupt te hooveren....

Groet, Bert
 
Hier noch die fans,
zo dicht bij mochten ze trouwens alleen als die rotorbladen stil waren,
en dat accepteerden zij ook,
bij het vliegen was ook een 2. piloot bij, bedankt Dave.

full



full



full


groetjes, Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met die kleine mennekes erbij, dan lijkt die heli écht gróót....

Groet, Bert
 
Zou ik schrijven, dat de ene jonge 1,80 groot is, ha ha ha
nee onzin, maar lijkt echt groot,
vooral als die zo 2 of 3 meter hoog in de lucht staat,
en boven 15 meter is die net als echt.

groetjes van Uwe
 
Even maar alles checken,
Teddy vind het prima, en Rosa ook,
10 minuten hover, en de buren weten het ook, ha ha

morgen misschien wat vliegen ... groetjes van Uwe

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gewicht voor heli balanceren verwijderen ???

Hallo,

vandag 15 minuten gevlogen met de Bell,
stop vanwege gebroken ophanging van de uitlaat,

mij viel op, dat de heli nog steeds veel vibraties toont,
die volgens mij door de motor komen,

dus ben ik aan het over na denken,
dat gewicht uit te halen, wat ik gebruik om de heli de balanceren,
om de motor iets te ontlasten

de heli zou dan voren iets lichter zijn
en moet voor hoveren iets naar voren getrimmt worden,

heeft iemand een idee of ervaring, of dit zo werkt

voor alle tips dankbaar, Uwe !!

picture.php
 
Wat zou dat voor effect moeten hebben op de trillingen?

Hoe zit de motor in het mechaniek bevestigd? Enige vorm van demping? En de afgebroken ophanging van de uitlaat? Misschien dat je daar iets kan winnen?
 
Hoe zit die uitlaat opgehangen?

Daar valt namelijk meer winst in te halen dan in het verminderen van het gewicht.

Je moet je heli niet uit balans brengen maar als je het per sé toch doet: als je heli staartlastig wordt, moet je hem hoogstwaarschijnlijk een tikkeltje naar links trimmen....

Als je dat niet gelooft: stuur maar eens naar links, en kijk in welk deel van de rotorcirkel het blad positief gestuurd wordt.... dat is het deel wat boven de staart zit....

Maar beter is het gewoon de uitlaat goed op te hangen....

Groet, Bert
 
Ik ga dus niks veranderen met balanceren van de (schal) heli !

@Jonkje: de motor zit vast op de bodemplaat van de mechaniek,
da is niet veel te veranderen, assen worden met een riem aangedreven.

@Brutus: ...maar de uitlaat, of hoe die is opgehangen, is niet zo best.
foto's komen zo.

Groet, Uwe
 
Zo zag die ophanging uit:

full
full
full


trouwens zijn die trillingen van de motor zo groot,
dat ook andere diverse onderdelen gewoon los trillen,
bv van de tank attrappen zijn ook 2 mm schroeven afgebroken en van de hekrotor-bescherming is de ring gebroken 3 mm sterk.

Groet, Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de uitlaat dacht ik aan zo iets,

full


dat hebben wij vroega voor autoradio's gebruikt
om ze vast te zetten

Groet, Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zal net zo hard aan gort gaan, tenzij je tussen beugel en frameplaat een rubberdamping o.i.d. plaatst die de trilling opvangt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zal net zo hard aan gort gaan, tenzij je tussen beugel en frameplaat een rubberdamping o.i.d. plaatst die de trilling opvangt.

Hoi Merlijn,

precies dat ben ik van plan,
de houder aan de uitlaat wel vast,
maar na de frame toe met een veertje, of wat jej zegt met rubber,
alleen woord dat allemaal zo heet, dat rubber het niet lang doet ..

ik denk dat da het probleem is,
die ophanging van de uitlaat achteren zit precies onder de Helicommand,
en als de boel rommelt, rommelt ook die Helicommand
en de hele heli dus... woord nog wat nachtwerk .., thanks

Groet, Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat stripje voor autoradio's, da's inderdaad zo kapot.

Je moet zien dat je uitlaat ophanging "gebalanceerd" is, dan kan hij niet meer schudden.

Dat kun je bereiken door bijvoorbeeld die beugel die nu uit één volle cirkel bestaat, te modificeren naar twee halve cirkels, die je zowel boven als onder aan het mechaniek vastzet met zo'n zeskant staafje.

Je kunt ook in het frame een ring plaatsen waar je de eindpijp van de demper doorheen steekt, dat gaat ook stukken beter al.

Want inderdaad, dit is een redelijk knullige bevestiging, eigenlijk.....

Groet, Bert
 
Ik denk, dat ik morgen de GAMMA door loop om wat te vinden,
bij de fiets en brommer buurman ben ik al geweest,
maar de houder van een kleine brommer is ook al te zwaar,
en heeft min-effect voor het trillen,

inderdaad zou het wat moeten zijn,
waar de (balanceert) uitlaat aan de achterkant van twee veren gehouden woord.

Groet, Uwe
 
Back
Top