New Blade 350 QX met SAFE™ TECHNOLOGY

Als je de mobius aan zet terwijl je net een GPS lock had is de kans groot dat je een aantal seconden de GPS antenne blokkeert met je lichaam / je handen / je armen / hoofd, of je draait mogelijk de hele quad zomaar een halve slag opzij. Pak heb omzichtig bij 1 pootje beet en til hem recht omhoog terwijl hij zicht op de lucht houdt en de GPS lock valt niet weg. Zelf al meermaals gedaan. In het begin ging het bij mij ook fout, later nooit meer gebeurd. Puur gebaseerd op eigen ervaring. Of er enige logica in schuilt weet ik niet, ik weet namelijk niet precies hoe dat werkt met de GPS lock.

Over wat jij beschrijft, heb ik ook nagedacht en erop gelet. Ik heb heel bewust de camera vanaf de zijkant aangezet zonder me boven de quad te begeven. Logica is wat mij betreft aanwezig. Het is nu lekker weer, dus ik zo weer verder klooien. Kijken of op 720P 60fps de kwaliteit beter wordt. Bedankt voor het meedenken en het delen van je ervaring.

4
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wel hoor, als hij kortstondig wegvalt, en hersteld zich is het niet betrouwbaar.
Ik heb ook gehad dat hij herstelde, maar zodra ik ging vliegen viel hij weer weg.

De ferrietkern heeft het probleem geheel opgelost.
 
Nog even wat dingen geprobeerd. Eerst de camera aan en dan de quad. Duurt lang voordat GPS lock er is (veel langer dan normaal). Als ik de motoren start, valt GPS lock weg. Na een minuutje in de lucht voor mijn neus hangen, lockt GPS weer om het dan de rest van de vlucht te blijven doen.

Bij de volgende vlucht eerst op GPS lock gewacht, toen camera aan gezet. Dat werkte feilloos. Voor de zekerheid hetzelfde opnieuw gedaan. Toen viel GPS lock weer weg.

Kortom: vliegen met een werkende cam is niet echt bevorderlijk voor je GPS communicatie.

Mobius op 720/60 geprobeerd. Is ook bagger. Misschien met rustig weer nog eens proberen. Het lijkt erop als de quad iets corrigeert, dat dit de camera beïnvloedt.


4
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom probeer je niet de ferrietkern zoals ik eerder al opperde ?

Oppassen met gps storingen, want de blade kan er ook vandoor gaan.
 
Eens geprobeerd om de Mobius in te schakelen op foto's maken (elke 5 seconden).
Eerst de Mobius ingeschakeld, toen de quad. GPS lock kwam pas na een paar minuten.
Wat ook wel raar was, is dat ik opsteeg in de stability mode en na een tijdje vliegen wilde omschakelen naar de safe mode. Dat lukte dus niet. Na een landing en de motoren uit te hebben gehad, lukte het pas. GPS lock bleef wel aan toen deze eenmaal was ingeschakeld.

De Mobius vind ik tegenvallen, maar misschien verwacht ik teveel voor die prijs en moet ik toch naar een GoPro of een Isaw.
Blade heeft tegenwoordig ook een eigen camera (AEE SD22W) voor €199. Doet wel 60fps, maar alleen op 1080i.
 
Ik las op het Amerikaans forum dat ze de camera inpakten in een tic tac doosje welke ze volledig beplakten met koperfolie. Hadden geen last meer van storing op de gps.
 
Winkel bespreking mag niet :murder:
Maar denk toch dat het probleem vooral bij HH ligt ,zij kennen het algemeen bekende probleem .
Met de b propjes was het waarschijnlijk niet gebeurd.
Over het algemeen is de service goed bij HH ,dus blijf moed houden .
Maar zou zeggen gebruik google maar eens dan weet je het andwoord en hoef je die vraag hier niet meer te stellen :D
 
Laatst bewerkt:
Hoi Rene ;) Ik zie dat het 30 september gebeurt is en volgens mij was het probleem toen nog maar net bekend bij HH,dus weet niet of je het hem dus verwijten kan.
Maar 7 weken is wel erg lang en zonder doos inderdaad erg zot,maar zal zeker aan de firma ...... liggen waar hij hem gekocht heeft.
Heb toch goede hoop voor hem dat het hopelijk goed komt.
Ps Rene heb toch een fatshark cam gekocht de 600vtl ,dus ben benieuwd of ik ook geen gps lock meer heb :rolleyes:
Ga er zeker een toroid tussen zetten voor de zekerheid.
Gr Jan.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er meer mensen die een verschrikkelijke ervaring hebben met Toemen Modelbouw?
30 September kwam hij wegens prop fout uit de lucht vallen (met beelden). Na 3 weken getouwtrek (want ze geloofde niet in het prop probleem) mocht ik hem opsturen naar hun. Vervolgens naar de winkel gereden waar ik hem achter mocht laten (zonder doos en dergelijke). Zij stuurde hem op naar HH in duitsland. Krijg ik 2 weken later een bericht dat ze ook de doos nodig hadden. Terwijl ze zelf in de winkel zeiden dat het niet nodig was... Lekkere professionaliteit. Ben nu 7 weken verder en ik heb nog niets, nog niet eens zekerheid op garantie. Is het hier bekend betreft Toemen?

Bij mijn dealer stellen ze dat je gewoon veilig met de A propjes kan vliegen.
Maar bij een lichte crash kunnen er scheurtjes in de props ontstaan. H.H. erkent dit en geeft ieder de kans om een nieuwe set propjes te verkrijgen.
Jouw crash kan dus het gevolg zijn van een eerdere duikeling met de Blade, daarom verwacht ik niet dat je garantie krijgt op de gevolgschade.

Beetje vergelijkbaar met een klapband nadat je een stoeprandje net even te hard hebt geraakt.

En hoe denk jij dat zij de blade zonder doos gaan opsturen ? Hij hoort altijd in de doos te zitten, die is daar speciaal voor gemaakt dus vind ik het erg vreemd dat jij de blade achterlaat zonder doos.
 
Ja, hier is er nog een. Sinds 2 dagen bezitter van een 350QX en na zowat 8 uur knoeien nog steeds niet gevlogen. Dit forum (´n beetje) gevolgd en diverse tips gebruikt. Alle LED´s doen wat er zoal wordt beschreven, maar de quad doet niet veel meer dan snel piepen bij de pogingen tot starten (snel naar links en rechts bewegen van de knuppel). Wat doe ik in hemelsnaam verkeerd?
 
Back
Top