New Blade 350 QX met SAFE™ TECHNOLOGY

Hey Vinny thanks dan ga ik die aanschaffen ,mocht iemand er nog een paar hebben liggen dan hou ik mij aanbevolen,anders koop ik ze nieuw de fatshark spironets.
Toevallig ook ervaring met de kwaliteit van de fatshark 600vtl 5v ten opzichte van de mobius cam.

Gister is mijn zender terug gekomen via Toemen Modelbouw. En wat denk je....
Hij doet het. Motoren starten direct en keer op keer zonder problemen.
Het probleem zat hem dus in de zender.
Vandaag ook nog even met de gopro en het beeld is super. Volledig trillingvrij.

Ik ben een blij mens.

Mooi ! nu maar genieten.

Heeft de Blade eigenlijk een failsafe functie ? Dus als je hoog en ver de zender uitschakelt, komt hij dan terug ?

Volgens mij gaat dan de return to home functie in werking.

Blade waarschuwt juist om de return to home niet te gebruiken bij een lage accu spanning;)
Dus ik ben bang dat het niet gaat werken als er geen zender ontvangst meer is, je moet hem bewust met de schakelaar activeren.

maar goed test het eens uit zou ik zeggen, de uitkomst kan wel eens belangrijk zijn voor de overige gebruikers van de Blade 350:D

Jan

Ik zal mijn vraag toelichten, ik gebruik de aan/uit schakelaar van de zender om mijn Blade te stoppen zodra hij is geland. Dit kan helaas niet anders omdat ik met trekkend gas vlieg. Maar soms als ik hem uitzet, maakt de blade nog even een sprongetje en verplaats zich. Het kan dus zijn dat hij naar de plek wil waar hij is opgestegen. Ook de rode led gaat knipperen zodra ik de zender uitzet.

Is het niet zo dat je bij rth en rood knipperend led krijgt,dus in mijn visie zender uit Quad op de grond zou je led rood moeten gaan knipperen.
Ps ik meld mij nog even niet aan als testpiloot :D

Nou Probleem opgelost dan schakelt hij naar de rth functie,zou ook gek van de blade ingenieurs zijn als dat niet het geval was.
Dus Rene naar buiten 50m hoog en zender uit :D:D

Is toch niet zo moeilijk te testen.
Heb ik bij de flip (naza) en Phantom (naza) ook moeten doen.
Wat heb je aan een nood procedure wanneer je niet weet of ie werkt.

Bij de naza kun je het op de comp testen of het werkt.
Daarna in de praktijk.

Homepunt op een ruime plek kiezen.
Copter een eind naar voren vliegen.
Op 1 meter hoogte laten hoveren en zender uit zetten. :p
Simpel!

Is ook geen punt hoor Ben ,durf het best te testen heb ik met mijn naza ook moeten doen.
Heb nog niet getest op de grond bij zender uit of de rth functie aan gaat ,als dat het geval is heb ik er best vertrouwen in.;)
Zodra ik weer fpv ga vliegen en ik mijn fatshark spironet antennetjes binnen heb en niet onbelangrijk beter weer dan ga ik het testen.

Net even de Blade met de Mobius 1080 uitgeprobeerd. Die had ik aangeschaft omdat ik nog niet weet of ik filmen zo leuk blijf vinden om er een duurdere camera onder te hangen.
Interessant was, dat de GPS lock wegviel toen ik de camera inschakelde. Die kwam later wel weer terug, maar toch. Nog niet eerder een wegvallende GPS meegemaakt.

Na een zinloze eerste vlucht vanwege een prachtige beginnersfout (lenskapje erop laten zitten), de tweede keer wat kort getest omdat er ergens in de buurt een 1:1 heli vloog.
Resultaat is niet geweldig. Veel jello. Wel fraaie kleuren.

Zodra het weer beter wordt, maar eens verder testen.

4

Laatst bewerkt door een moderator:
Interessant was, dat de GPS lock wegviel toen ik de camera inschakelde. Die kwam later wel weer terug, maar toch. Nog niet eerder een wegvallende GPS meegemaakt.

Als je de mobius aan zet terwijl je net een GPS lock had is de kans groot dat je een aantal seconden de GPS antenne blokkeert met je lichaam / je handen / je armen / hoofd, of je draait mogelijk de hele quad zomaar een halve slag opzij. Pak heb omzichtig bij 1 pootje beet en til hem recht omhoog terwijl hij zicht op de lucht houdt en de GPS lock valt niet weg. Zelf al meermaals gedaan. In het begin ging het bij mij ook fout, later nooit meer gebeurd. Puur gebaseerd op eigen ervaring. Of er enige logica in schuilt weet ik niet, ik weet namelijk niet precies hoe dat werkt met de GPS lock.

Back