Hype U can fly (aka ST Models Discovery Trainer)

ok bedankt, dan hou ik het op 2200mah, zal ik maar direct een drietal bestellen. nu nog een goede lader kiezen
 
Zijn er hier al die sneeuw skies van hobbyking op de ucf hebben gemonteerd ? zo ja, welke hebben jullie gebruikt ? de quanum van 270mm of de kleinere versie van 180mm ?
 
Goedemiddag,

Vandaag voor het eerst de maiden met met UCF gehad. Wat een fijn kistje. Lekker stil en goed gebouwd. Ik vlieg met een 2800 lipo dus voldoende flighttime. Tijdens het vliegen regelmatig slechts 20% gas nodig om op hoogte te blijven. Daarnaast superstil vergeleken met mijn Bixler/Easystar

Ik heb een paar vraagje.

Heeft iemand een goede bouwtekening hoe van de UCF een taildragger te maken?

Ik ben aan het experimenteren met flapersons en spoilerons. Hoeveel elevator kan ik het beste mixen bij beide? En hoeveel graden of % flaperons/spoilerons vliegen jullie mee? Ik vindt de UCF zo loeihard binnenkomen, ding blijft maar zweven.
 
Hoi mvd1968, gefeliciteerd met je maiden. Kijk eens op pagina 8 en 21(onderaan) om een idee te krijgen voor ombouw naar tail dragger.

Ja, die UCF blijft maar doorzweven hè tijdens de landing. Ik heb flaperon ingesteld op mijn zender. Dan moet je dat wel hebben en bovendien de 2 aileron servo's elk een eigen kanaal.

Voor landen kan je dan je flaps zover mogelijk naar beneden laten gaan. Voor opstijgen de helft van de uitslag.

Wat ik ook soms doe tijdens de landing is(met de 3 standen schakelaar) de aileron flaps helemaal naar boven zetten. Dat kan alleen met weinig wind hoor, want je gaat als het ware op je toestel zitten en druk hem naar beneden. Dan heb je echt een steile landing, wat je goed moet opvangen met je elevator. Weet overigens niet of dat wel gebruikelijk is in de vliegerij, maar ja, die UCF moet je toch ergens bij de kladden pakken om hem goed te controleren tijdens de landing.

Succes

Grt Helixer
 
Bedankt voor de reactie
Ik heb een spektrum zender met de mogelijkheid voor flaperons.
Wat jij bedoeld zijn idd spoilerons (tegenovergesteld van flapersons)
Hoeveel elevator mix je hierbij? Of doe je alles met de hand?

Ik zoek eigenlijk een bouwschema van een UCF taildrager met bestuurbaar tail wiel. Als ik wat heb gevonden zal ik het posten.

Heb voorlopig zat aan de standaard motor
 
Ik mix alles met de hand. Alleen voor de aileron heb ik een differentieel ingesteld. Het staat nu nu op -100. Dat zou inhouden dat in de bochten maar één flap beweegt. Ik denk dat in het geval van een UCF flaperons beter is, omdat je de hele oppervlakte benut van je flaps. Als je aparte flaps maakt om te remmen wordt de oppervlakte van de roeren misschien wat klein.

En ja, een meesturende achterwieltje is natuurlijk wel mooier, maar die geleider die ik er nu op heb zitten werkt prima hoor. Ik kan er gewoon mee taxiën op de grond.
 
Hi all!
My UCF flies great, but with the tail drag conversion frame + a GoPro below, it becomes a bit underpowered. (I flew with skis and was tricky to take off due to the lack of power...)
I have heard that there were some twin conversion. Could anyone post some details about it? I am really interested in putting my GoPro at the nose and two 3530 1100kV turnigy motors on the wings. Any feedback?

Thanks
 
Hi all!
My UCF flies great, but with the tail drag conversion frame + a GoPro below, it becomes a bit underpowered. (I flew with skis and was tricky to take off due to the lack of power...)
I have heard that there were some twin conversion. Could anyone post some details about it? I am really interested in putting my GoPro at the nose and two 3530 1100kV turnigy motors on the wings. Any feedback?

Thanks

Can you send me some pics of the taildragger? How did you do the conversion?
 
That was on a previous page. The concept belongs to Helixer ;)

So here is my construction. It's one cut piece of 3mm aluminum. The corners are screwed on it. The rear part is screwed on the "old" gear support and in the front, one long bolt with a secured nut is holding the plate at the "old" front gear support. My issue now is that I am pretty heavy with the plane. With a 2200mAh inside and ready to fly, it's 1623g heavy with a CG @ 83mm. What is your flying weight with your U Can Fly?
P1060559.JPG

P1060561.JPG

P1060562.JPG



Looking forward to bring it in the air! :cool:


And here is a video I did last year on the snow :cool:
kTtzLj4G42I[/media] on skis - YouTube
 
Laatst bewerkt door een moderator:
instellingen gyro en flaperons

Ik wil mij hype 3 axis gyro aansluiten op de UCF.
Alleen dan wil ik ook de flaperons gebruiken.

Weet iemand hoe ik dat kan instellen?
Ik heb een DX9 vcan Spektrum
 
ik heb er grotere wielen opgezet en ook een stuurbaar tailwiel.
COG is perfect met een 2800 mah lipo

Filmpje van het werkende tailwiel

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit. Ik had het in het begin op het achterwiel na dan precies zo gedaan. Helaas gaat het bindertje insnijden boven op de motorkap en was bij mij na een stevige landing de aluminium strips verbogen. Ik heb toen op mijn motorkap een strip gemaakt die meeloopt met de motorkap tegen het insnijden. Verder heb ik op de aluminium strips 2 aluminium hoeklijnen gemonteerd. Nee, niet mooi, maar bewezen heel sterk. (zie pagina 21)

Maar ik hoop dat het bij jouw beter zal gaan. Dit staat veel mooier. Succes met de remaiden.

Grt Helixer
 
hype u can fly

In weze ,buiten zijn zeer goede vliegprestaties, is het een onding .
Alles zit vast gemonteerd ,motor cap ,sevo,s in de vleugels ,als er iets misgaat moet je slopen of gewoon een nieuwe kopen en dat zal er wel achter zitten.
Heb bij de mijne naar breuk neuswiel een staartwiel gemonteerd en na een slechte landing kromme as de motor cap er af gezaagt en een complete nieuwe motor ophanging gemaakt .
Zal spoedig enkele foto,s plaatsen ,heb nu een probleem met mijn p,c wat betrefd foto,s plaatsen
Gr, vogelman
 
Neem dit draadje eens door, overal is prima bij te komen. Motorkap is eenvoudig te verwijderen, alleen je moet even weten hoe!!!

Alle servo's dito met een sterretje. Je moet even weten hoe en wat. Heb je vragen: Stel die dan. Een onding is het zeker niet.

Grt Helixer
 
Als ik een motorupgrade wil met mijn huidige ESC en S3 lipo's
Wat is dan de beste optie? Een intenetwinkel adverteert met de NTM 30-35A 1400kv motor, dat die met de huidige ESC gebruikt kan worden.
Ik heb een nieuwer type UCF met waarschijnlijk de nieuwere ESC

Of hebben jullie een andere config toegepast? Heb de draadjes doorgelezen maar ben meerdere opties tegengekomen. Weet niet welke nu het best bevalt
 
So my previous motor was a Turnigy D3530 1100kV with a 10x5 APC propeller. Was a bit at the limit by take-off with modified landing gear + GoPro, so about 1900g take-off weight.

I have just upgraded my setup now: NTM 3530 1400kV with a 10x7 3 blades MasterAirscrew propeller. I had to change the ESC as well. I have now a 60A ESC.
Power test is 45.81A for 498.96W! So with a 3S, I get more than the double of power than with my D3530. I might reduce a bit the upper limit on my transmitter as the motor becomes on the workbench a little bit hot. But I cannot wait to test it in flight!

Setup_UCF.jpg
 
So my previous motor was a Turnigy D3530 1100kV with a 10x5 APC propeller. Was a bit at the limit by take-off with modified landing gear + GoPro, so about 1900g take-off weight.

I have just upgraded my setup now: NTM 3530 1400kV with a 10x7 3 blades MasterAirscrew propeller. I had to change the ESC as well. I have now a 60A ESC.
Power test is 45.81A for 498.96W! So with a 3S, I get more than the double of power than with my D3530. I might reduce a bit the upper limit on my transmitter as the motor becomes on the workbench a little bit hot. But I cannot wait to test it in flight!

Setup_UCF.jpg

Saw your answer on HK. Motor should be fine with 10x5 i guess. Its is sold by a big dutch store as upgrade for the UCF (same ESC and prop and mount) Upgrade to 10x7(3), maybe in the feature

Where did you buy the prop and spinner?

thanks
 
Laatst bewerkt:
Back
Top