Hype U can fly (aka ST Models Discovery Trainer)

Discussie in 'Beginners' gestart door struggleforlife, 2 jul 2011.

  1. benpen

    benpen

    Lid geworden:
    27 sep 2013
    Berichten:
    81
    Locatie:
    lanaken, limburg BE
    ok bedankt, dan hou ik het op 2200mah, zal ik maar direct een drietal bestellen. nu nog een goede lader kiezen
     
  2. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    Zijn er hier al die sneeuw skies van hobbyking op de ucf hebben gemonteerd ? zo ja, welke hebben jullie gebruikt ? de quanum van 270mm of de kleinere versie van 180mm ?
     
  3. mvd1968

    mvd1968

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    35
    Goedemiddag,

    Vandaag voor het eerst de maiden met met UCF gehad. Wat een fijn kistje. Lekker stil en goed gebouwd. Ik vlieg met een 2800 lipo dus voldoende flighttime. Tijdens het vliegen regelmatig slechts 20% gas nodig om op hoogte te blijven. Daarnaast superstil vergeleken met mijn Bixler/Easystar

    Ik heb een paar vraagje.

    Heeft iemand een goede bouwtekening hoe van de UCF een taildragger te maken?

    Ik ben aan het experimenteren met flapersons en spoilerons. Hoeveel elevator kan ik het beste mixen bij beide? En hoeveel graden of % flaperons/spoilerons vliegen jullie mee? Ik vindt de UCF zo loeihard binnenkomen, ding blijft maar zweven.
     
  4. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Hoi mvd1968, gefeliciteerd met je maiden. Kijk eens op pagina 8 en 21(onderaan) om een idee te krijgen voor ombouw naar tail dragger.

    Ja, die UCF blijft maar doorzweven hè tijdens de landing. Ik heb flaperon ingesteld op mijn zender. Dan moet je dat wel hebben en bovendien de 2 aileron servo's elk een eigen kanaal.

    Voor landen kan je dan je flaps zover mogelijk naar beneden laten gaan. Voor opstijgen de helft van de uitslag.

    Wat ik ook soms doe tijdens de landing is(met de 3 standen schakelaar) de aileron flaps helemaal naar boven zetten. Dat kan alleen met weinig wind hoor, want je gaat als het ware op je toestel zitten en druk hem naar beneden. Dan heb je echt een steile landing, wat je goed moet opvangen met je elevator. Weet overigens niet of dat wel gebruikelijk is in de vliegerij, maar ja, die UCF moet je toch ergens bij de kladden pakken om hem goed te controleren tijdens de landing.

    Succes

    Grt Helixer
     
  5. mvd1968

    mvd1968

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    35
    Bedankt voor de reactie
    Ik heb een spektrum zender met de mogelijkheid voor flaperons.
    Wat jij bedoeld zijn idd spoilerons (tegenovergesteld van flapersons)
    Hoeveel elevator mix je hierbij? Of doe je alles met de hand?

    Ik zoek eigenlijk een bouwschema van een UCF taildrager met bestuurbaar tail wiel. Als ik wat heb gevonden zal ik het posten.

    Heb voorlopig zat aan de standaard motor
     
  6. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Ik mix alles met de hand. Alleen voor de aileron heb ik een differentieel ingesteld. Het staat nu nu op -100. Dat zou inhouden dat in de bochten maar één flap beweegt. Ik denk dat in het geval van een UCF flaperons beter is, omdat je de hele oppervlakte benut van je flaps. Als je aparte flaps maakt om te remmen wordt de oppervlakte van de roeren misschien wat klein.

    En ja, een meesturende achterwieltje is natuurlijk wel mooier, maar die geleider die ik er nu op heb zitten werkt prima hoor. Ik kan er gewoon mee taxiën op de grond.
     
  7. Sirglider

    Sirglider

    Lid geworden:
    5 nov 2012
    Berichten:
    13
    Hi all!
    My UCF flies great, but with the tail drag conversion frame + a GoPro below, it becomes a bit underpowered. (I flew with skis and was tricky to take off due to the lack of power...)
    I have heard that there were some twin conversion. Could anyone post some details about it? I am really interested in putting my GoPro at the nose and two 3530 1100kV turnigy motors on the wings. Any feedback?

    Thanks
     
  8. mvd1968

    mvd1968

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    35
    Can you send me some pics of the taildragger? How did you do the conversion?
     
  9. Sirglider

    Sirglider

    Lid geworden:
    5 nov 2012
    Berichten:
    13
    That was on a previous page. The concept belongs to Helixer ;)


    And here is a video I did last year on the snow :cool:
    kTtzLj4G42I[/media] on skis - YouTube
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. mvd1968

    mvd1968

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    35
    How did youy make the tailwheel? Can you steer with it?
     
  11. mvd1968

    mvd1968

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    35
    instellingen gyro en flaperons

    Ik wil mij hype 3 axis gyro aansluiten op de UCF.
    Alleen dan wil ik ook de flaperons gebruiken.

    Weet iemand hoe ik dat kan instellen?
    Ik heb een DX9 vcan Spektrum
     
  12. Sirglider

    Sirglider

    Lid geworden:
    5 nov 2012
    Berichten:
    13
    Herer is a picture of my tail "wheel". It is not steerable, but the rudder is efficient enough on the snow. It's an M3 long screw holding the little metal part untill the elevator. I'll add soon a kind of credit card in between to better distribute the force on the foam.

    https://www.dropbox.com/s/qwua94f0qawk0go/tail_UCF.jpg

    Cheers!
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2013
  13. mvd1968

    mvd1968

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    35
    taildragger convertion klaar

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  14. mvd1968

    mvd1968

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    35
    ik heb er grotere wielen opgezet en ook een stuurbaar tailwiel.
    COG is perfect met een 2800 mah lipo

    Filmpje van het werkende tailwiel

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  15. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Ziet er goed uit. Ik had het in het begin op het achterwiel na dan precies zo gedaan. Helaas gaat het bindertje insnijden boven op de motorkap en was bij mij na een stevige landing de aluminium strips verbogen. Ik heb toen op mijn motorkap een strip gemaakt die meeloopt met de motorkap tegen het insnijden. Verder heb ik op de aluminium strips 2 aluminium hoeklijnen gemonteerd. Nee, niet mooi, maar bewezen heel sterk. (zie pagina 21)

    Maar ik hoop dat het bij jouw beter zal gaan. Dit staat veel mooier. Succes met de remaiden.

    Grt Helixer
     
  16. vogelman

    vogelman

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    402
    Locatie:
    Maarssen
    hype u can fly

    In weze ,buiten zijn zeer goede vliegprestaties, is het een onding .
    Alles zit vast gemonteerd ,motor cap ,sevo,s in de vleugels ,als er iets misgaat moet je slopen of gewoon een nieuwe kopen en dat zal er wel achter zitten.
    Heb bij de mijne naar breuk neuswiel een staartwiel gemonteerd en na een slechte landing kromme as de motor cap er af gezaagt en een complete nieuwe motor ophanging gemaakt .
    Zal spoedig enkele foto,s plaatsen ,heb nu een probleem met mijn p,c wat betrefd foto,s plaatsen
    Gr, vogelman
     
  17. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Neem dit draadje eens door, overal is prima bij te komen. Motorkap is eenvoudig te verwijderen, alleen je moet even weten hoe!!!

    Alle servo's dito met een sterretje. Je moet even weten hoe en wat. Heb je vragen: Stel die dan. Een onding is het zeker niet.

    Grt Helixer
     
  18. mvd1968

    mvd1968

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    35
    Als ik een motorupgrade wil met mijn huidige ESC en S3 lipo's
    Wat is dan de beste optie? Een intenetwinkel adverteert met de NTM 30-35A 1400kv motor, dat die met de huidige ESC gebruikt kan worden.
    Ik heb een nieuwer type UCF met waarschijnlijk de nieuwere ESC

    Of hebben jullie een andere config toegepast? Heb de draadjes doorgelezen maar ben meerdere opties tegengekomen. Weet niet welke nu het best bevalt
     
  19. Sirglider

    Sirglider

    Lid geworden:
    5 nov 2012
    Berichten:
    13
    So my previous motor was a Turnigy D3530 1100kV with a 10x5 APC propeller. Was a bit at the limit by take-off with modified landing gear + GoPro, so about 1900g take-off weight.

    I have just upgraded my setup now: NTM 3530 1400kV with a 10x7 3 blades MasterAirscrew propeller. I had to change the ESC as well. I have now a 60A ESC.
    Power test is 45.81A for 498.96W! So with a 3S, I get more than the double of power than with my D3530. I might reduce a bit the upper limit on my transmitter as the motor becomes on the workbench a little bit hot. But I cannot wait to test it in flight!

    [​IMG]
     
  20. mvd1968

    mvd1968

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    35
    Saw your answer on HK. Motor should be fine with 10x5 i guess. Its is sold by a big dutch store as upgrade for the UCF (same ESC and prop and mount) Upgrade to 10x7(3), maybe in the feature

    Where did you buy the prop and spinner?

    thanks
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2013

Deel Deze Pagina