Where did you buy the prop and spinner?
So everything is from HK:
Aluminium Prop Spinner 45mm / 1.75 inches / 3 Blade
Master Airscrew propeller 10x7
NTM Prop Drive Series 35-30A 1400kv / 560w

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Where did you buy the prop and spinner?
Als ik een reserve spinner wil hebben voor de 2 blads, welke maat moet ik dan hebben?
In weze ,buiten zijn zeer goede vliegprestaties, is het een onding .
Alles zit vast gemonteerd ,motor cap ,sevo,s in de vleugels ,als er iets misgaat moet je slopen of gewoon een nieuwe kopen en dat zal er wel achter zitten.
Heb bij de mijne naar breuk neuswiel een staartwiel gemonteerd en na een slechte landing kromme as de motor cap er af gezaagt en een complete nieuwe motor ophanging gemaakt .
Zal spoedig enkele foto,s plaatsen ,heb nu een probleem met mijn p,c wat betrefd foto,s plaatsen
Gr, vogelman
dit is mijn motor:
![]()
So my previous motor was a Turnigy D3530 1100kV with a 10x5 APC propeller. Was a bit at the limit by take-off with modified landing gear + GoPro, so about 1900g take-off weight.
I have just upgraded my setup now: NTM 3530 1400kV with a 10x7 3 blades MasterAirscrew propeller. I had to change the ESC as well. I have now a 60A ESC.
Power test is 45.81A for 498.96W! So with a 3S, I get more than the double of power than with my D3530. I might reduce a bit the upper limit on my transmitter as the motor becomes on the workbench a little bit hot. But I cannot wait to test it in flight!
Ik ben aan het kijken voor de hype ucf om als eerste vliegtuig te gebruiken. Nou vroeg ik me alleen af wat jullie aanraden voor de lipo? wat de max mah is wat ik erin kan proppen zonder al te veel te hoeven aan te passen. Ik heb wat research gedaan en het viel me op dat de ucf wel een gevoelige stock esc heeft. hebben jullie nog aanraders voor verbetering?
Grt Sethune
Een heel fijn toestel om mee te starten. Ik kan me nauwelijks een leuker toestel bedenken.
Mooi vliegbeeld, betaalbaar, sterk, een rustig vlieggedrag en nog een leuk bommenluikje op de koop toe.
Als je de normale esc. en motor gebruikt met een 3S pakket en de standaard propeller 10x5/6kun je je geen buil vallen en zal het prima functioneren.
Je kan er diverse 3S pakketten instoppen. Bijv 1800 mAh of 2200 enz. het gewicht van het accupakket is belangrijk t.o.v. het balanspunt. De accu ligt vrij vooraan in het toestel.
Normaal wordt er 2200 mAh in gestopt. Meer kan want er is ruimte genoeg voorin, maar dan zal er lood in de staart bij moeten.
Overigens is een kleine 10 minuten voor veruit de meeste beginners lang genoeg. Je moet wel al die tijd goed geconcentreerd met je model bezig zijn en dat zal zeker in het begin best vermoeiend zijn!
Tussendoor kan jij en je vliegtuig weer even "op adem" komen zodat je steeds fris aan de knuppels staat. En geloof me ook met die korte vliegtijd zal jij nog ruim voldoende lol hebben en lekker kunnen vliegen!
Veel plezier.
Het is heel erg lastig om je te vertellen hoe groot de capaciteit van de accu moet zijn om een bepaalde tijd te kunnen vliegen. Ik weet 100% zeker dat je ook met een 1800mAh accu 15 minuten kan halen. Je moet dan alleen heel rustig blijven vliegen met slechts een gering vermogen. Aan de andere kant kan ik ook een 2200mAh accu in 7 minuten leeg vliegen! Het hangt heel erg sterk van je vlieggedrag af!
Overigens is een kleine 10 minuten voor veruit de meeste beginners lang genoeg. Je moet wel al die tijd goed geconcentreerd met je model bezig zijn en dat zal zeker in het begin best vermoeiend zijn!
Een ander "probleem" van een grotere accu is het gewicht. Er wordt nu al geschreven dat je lood in de staart moet doen om het zwaartepunt goed te krijgen. Een grotere accu is ook zwaarder dus moet er nog meer lood in de staart. Dat is niet echt leuk want je model gaat dan wel erg zwaar worden. Daardoor moet je constant met meer gas vliegen waardoor je accu sneller leeg zal zijn. De winst kan in het ergste geval zelfs verlies worden!
Verkijk je niet op die "te korte" vliegtijd en hou het op die 1800mAh accu, misschien een 2200mAh maar probeer niet nog verder te gaan. Koop twee of drie accu's en een goede lader waarmee je een lege accu op het veld weer kunt laden. Je vliegt met de ene, laad de tweede en de derde ligt klaar voor de volgende vlucht. Tussendoor kan jij en je vliegtuig weer even "op adem" komen zodat je steeds fris aan de knuppels staat. En geloof me ook met die korte vliegtijd zal jij nog ruim voldoende lol hebben en lekker kunnen vliegen!
Veel plezier.
r Is dit een goede aankoop voor 1800-2200? en ik heb nog een 19V 4,7 A voeding liggen, zou deze hiermee kunnen werken?
Groet Sethune
Ik zou voor een 3s-2200mAh 20-25C accupack gaan. Niet duur en voldoende Amp. Je trekt je niet zoveel uit je accu met de hype UCF.
Is de voeding niet wat fors?
Een 12 volt = (gelijkstroom), 1000 mA adapter voldoet ook al.
Alles in NL bestellen. goedkoop aan transport en snel binnen.
Dat is een leuke lader maar wel echt minimaal wat je nodig hebt. Als jij een 3S accu gaat gebruiken kan je die met maximaal 4,5A laden. Dat is voor een 2200mAh ongeveer 2C, ruim voldoende voor jouw toepassing.
Maar wat nu als je verder bent en je volgende model staat op stapel? Daar komt vast een stevige motor in met een net zo stevige accu. Deze lader kan tot 6S laden, prima maar.... het laadvermogen is slechts 50Watt. Bij 6S betekent dit dat je met slechts 1,5A misschien net 2A kunt laden.
De voeding die je hebt liggen kan je waarschijnlijk niet voor deze lader gebruiken. De lader mag maximaal 17V ingangsspanning hebben en de voeding is 19V volgens jouw opgave. De lader zou kapot kunnen gaan als je die op deze voeding aansluit. In het minst erge geval zal hij een foutmelding geven dat de ingangsspanning te hoog is en verder niet werken. In het ergste geval werkt alles maar wordt tijdens het laden de zaak binnenin te warm en brandt er het één en ander door. Een beetje link vind ik.![]()