New Blade 350 QX met SAFE™ TECHNOLOGY

Hey, ik zit eigenlijk met twee vragen. Voordat ik weer de lucht onveilig maak wilde ik even checken of mijn propellers wel gebalanceerd waren. Nu had ik dit als resultaat:
RQxfQQY9vsI[/media] Propellers - YouTube

Niet altijd trilt hij maar zo af en toe gaat het toch aardig te keer. Ik had niet het idee dat ik hem zo zag trillen 10 weken terug toen ik mijn vorige had. Wat denken jullie? Hier moet ik niet mee vliegen of wel?

Nadat ik verder nog naar bijzonderheden had gekeken zag ik het volgende:
NoXVQVneXho[/media] Motoren - YouTube

Wanneer ik rustig gas geef en verminder gaat dit prima. Je hoort dat de motoren rustig het vermogen opbouwen. Alleen zodra ik één keer naar links of naar rechts druk, dan gaat dit niet meer. Dan springt op een bepaald punt direct naar de 50% vermogen. Het lijkt me dat dit een foute setting is binnen mijn DX6I maar zeker weten doe ik niet. Weten jullie hoe dit komt en beter nog, hoe ik het oplos?

Sorry voor aardappelkwaliteit van filmpjes.

Even kort vanuit de auto, dat trillen is normaal hoor ik van iedereen.
Mijn props zijn gebalanceerd en doet dit ook vlak voordat hij loskomt en bij het landen.
Buiten zul je dit mogelijk minder waarnemen, maar binnen valt het des temeer op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn eerste fout was dat ik in safe mode op 2 meter afstand de motoren wilde starten. Dat ging dus niet, daarna switch op agility (blauw) mode gezet en de motoren starten direct op.

Dat kan niet, de Blade weet namelijk niet waar jij staat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lol hoe werkt de return home functie van de blade..? Had geprobeerd wat op internet stond met de binding schakelaar.. maar bij schakelde de blade zich volledig uit :s

verzonden vanaf mijn kapotte samsung s3

Dit probeer je best door de blade een eindje weg te hangen, als je dit op de grond doet schakelt hij idd uit.
 
Dat trillen had ik ook bij het gas minderen moest gauw de cut of schakelaar indrukken zo schudde hij,toen ik de props gebalanceerd had was het weg.
Dus bij mij was dat de oplossing.
Gr Jan.
 
Nee hoor, hij vliegt keurig terug en schakelt pas uit als hij op de grond staat.
Je kunt de actie elk moment afbreken door de schakelaar los te laten.
Probeer het wel in open ruimte, dus geen gebouwen dichtbij, want daar is de GPS gevoelig voor.
 
Ik probeerde het op een openveld ;) maar wat is de handeling ervan? Trainerswich aan? Hoorde ook al om de zender uit te zetten...? Haha

verzonden vanaf mijn kapotte samsung s3
 
Oke klinkt eng om te doen , kan ik het ook op 1 meter van de grond doen..? Ik wil niet dat de blade te pletter valt :) , dus gewoon op smart mode en alleen de controller uitzetten..?

verzonden vanaf mijn kapotte samsung s3
 
kan je doen ..
maar gaat wel naar 20mtr hoogte en dan snelste weg naar Home .. dan landt ie pas ;)

ben je hoger als 20mtr dan houdt ie die hoogte aan en gaat dan snelste weg naar Home
 
initialisatie probleem

Ik heb een initialisatie probleem met mijn blade 350,de laatste tijd sinds ik nieuwe motoren heb.
De eerste keer lukte het na 3 keer proberen wel ,de 2 de keer vliegen had ik er geen last van .
En vandaag lekker geen wind en zonnetje dus vliegen,nou niet dus heb 15min lopen klooien :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Zender aan quad weer aan ,alles weer uit en weer aan zender verplaatst enz alles geprobeerd maar bleef maar een rood knipperende led houden en flink balen dus.
Tot dat geen idee waarom hij contact met de zender kreeg en kon ik eindelijk vliegen.
Iemand die het probleem herkend en een oplossing weet .
Deze blade op de vidio heeft hetzelfde probleem.
sShxiDK5qiM[/media] qx red light blues - YouTube
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb weer iets anders met mijn nieuwe Blade 350QX, bij de eerste vlucht gebruikte ik de nieuw bij geleverde orginele E-flite lipo, na 10 minuten vliegen lipo gemeten en deze had nog 29%, de tweede lipo is een Horizon reaction 2200mAh 3s 20C, hiermee ging na 6.40min de leds op de Blade knipperen ten teken dat de lipo leeg raakte, deze bleek nog 41% te zijn, en de derde lipo ook een Horizon reaction 2200mAh 3s 20C begon ook bij 6.50min te waarschuwen door middel van een knipperende led, deze heb ik laag bij de grond door gevlogen tot de 10min over waren, de lipo had toen nog maar 19% , alle lipo's hadden 99% toen ik er mee ging vliegen.

Ik had er dit keer wel een Muvi camera onder hangen, maar of dit hoger verbruik veroorzaakt ik weet het niet.

verder vliegt de nieuwe als een zonnetje:yes:


Jan
 
Kunnen de dji motoren op de blade 350??
7u3ena8a.jpg


Ik wil niet weer zoeken als me props afbreken op 400meter van me af ofzo:(

verzonden vanaf mijn kapotte samsung s3
 
De originele , de rode brak af , de grijze lagen nog bij de blade :( ik heb nooit de nieuwe props gekregen.. en de blade kon niet worden opgestuurd omdat dit niet onder de garantie viel.. heb alles opgenomen dat de blade uit de lucht viel :s

verzonden vanaf mijn kapotte samsung s3
 
Pfoeff okay en je go pro 3 heeft het dus overleefd,kan aan mij liggen maar zie behalve de props niet veel schade ? was dat van 400m dan heb je echt geluk bij een ongeluk gehad.
 
Back
Top